Alla inlägg under maj 2010

Av Singegerd - 31 maj 2010 14:33


 

fredag kväll.

 

lördag morgon.  

 

 

lördag kväll.


 

  söndag kväll



  


var så hungrig så jag var tvungen att ta en bit innan jag kunde ta kortet.



 



 

måttligt pigg efter att ha suttit instängd med böckerna hela helgen.

 

 




   

  


många tappra försök att få upp en konservburk.

 

dagtid så har jag ju bara suttit inomhus med mina böcker.

tänker inte ämna dem en plats i bloggen dock.

räcker med att de tog upp hela helgen.


  



              

Av Singegerd - 31 maj 2010 11:55

idag.

tentaplugg från tidig morgon till sen kväll.

ej kontaktbar.


P

Av Singegerd - 31 maj 2010 08:02

min stora kärlek.

 

  


finns ingen bättre än du.



Av Singegerd - 30 maj 2010 20:55

anderssonskan är väldigt bra.

hon låter mig ha mina egenheter.

och hon orkar lyssna på mitt "gnäll".

tack.


Av Singegerd - 30 maj 2010 14:42

går inge bra idag.

pluggat till och från sen klockan tio.

men det går så segt.

så himla mycket.

blir stressad över att jag inte har någon som helst aning om

 vad som kommer på omtentan.

kommer det någon fråga från förra tentan?

eller bara nya frågor?

min hjärna går på högvarv men ändå blir det bara halvt allting.

är dessutom så himla trött.

gått upp tidigt nu först hela veckan sen även helgen.

tagit en paus nu för att försöka få lite energi.

sen blir det att sitta en timme till.

vet bara inte hur jag ska lägga upp resten.

gjort två gamla tentor.

bläddrat bland gamla anteckningar.

frågan är om jag bara ska läsa och nöta nu

med allting och hoppas det fastnar?


den som lever får se.



Av Singegerd - 30 maj 2010 09:47

MorsDag idag.

önskar jag fått vara hemma och "firat" min fina Mamma och även min Mormor.

brukar alltid äta hela familjen då.

men i år satte skolan käppar i hjulet.

får ge min Mamma en kram när jag kommer hem senare i veckan.


 


Fina Mamma och Fina Mormor 

Av Singegerd - 29 maj 2010 19:14

 nostalgi.

helst ska man lyssna på pass this on med the knife

 för att förstå vad det hela handlade om.

  

  Vi firade nyår och tyckte att kex med ost var det bästa som fanns.

  

  

  S och jag drog till Teneriffa och ljög och hade egen bar.

  

  

Jag och M sprang på personalfester.

  

  

 

S hade sin kusin på besök och vi var tre damer i svart.

  

   

Hultsfred-05

  

   

fin-K och jag satt på balkong.

  

   

S och jag tog X antal posé-foton.

 

 

  

det var då L körde pingvin-dansen.

 



    

 M och jag jobbade på öddö varje sommar.

 



 

Hultsfred blev vår årliga semester.

 



    

jag var blond och S hade en modern frisyr.

 



 

det var då vi hade slipsar på huvudet.


    

det var då vi var sambos och bodde på lyckliga gatan.

köpte nya fin-stassar till varje helg.

lade våra sista slantar på lösgodis och gurka med dipp.

och tyckte vi hade vart med om nog jobbiga saker i livet.

idag vet vi bättre. 




Av Singegerd - 29 maj 2010 15:49

pluggat hela dagen.

nu blir det till att vila hjärnan.

ta det piaono och lyssna på lite musik.

inga stor planer för kvällen.

bara ha det gött och vila hjärnan inför morgondagens fortsatta tentaplugg.


tre bra låtar som präglar mina högtalare just nu.



bra pepp låt vid tentaplugg. 


 


Bara gilla!



och ALLTID Lady G.



Ovido - Quiz & Flashcards