Alla inlägg under augusti 2010

Av Singegerd - 31 augusti 2010 00:23

missnöjd.

och deppig.

hade jag varit hemma hade jag legat och gråtit nu.

första skoldagen idag och jag borde bara skriva bra saker.

plus att jag hade en bra em/kväll med trevliga aktiviteter.

men orkar inte skriva om det nu.

får hoppas det känns bättre imorgon.

just nu har jag bara ont i magen och vill vara någon annanstans.

längtar efter min P.

alldeles för många dagar ifrån varandra nu.

och jag hatar att leva i en resväska.


skulle behöva prata av mig men vem ska jag prata med.

gillar inte detta.




Av Singegerd - 27 augusti 2010 19:13

det är höst på saxberget.

doftar ljuvligt i huset.

äppelpaj i ugnen.

ska nu äta mammas goda köttfärsbiffar med sås och potatis.

sen blir det paj med vaniljsås.

ljusen är tända också.

underbara höst.

Av Singegerd - 27 augusti 2010 11:12

oj då.

inte skrivit sen förra veckan men har haft fullt upp!

drar lite snabbt senaste veckans händelser.

bilder kommer senare!


åkte hem till dalarna.

hysteriskt stress inför lördagens bröllop.

väl där gick allt som en dans.

S var tamejtusan den finaste bruden jag sett.

allt var så fint. musiken folket. allt.

under inmarschen spelade kantorn "to the end" av Blur.

vackert.

en gammal klasskompis spelade "perfect day" av lou reed.

utmarschen spelade kantorn "god only knows" av Beach Boys.

tårar kom kan jag lova.

så himla perfekt.

och så himla mycket S och M.

personligt och precis som de ville ha det.

sen bjöds det på fest, god mat och dans.

dans dans dans.

den kvällen gav vi blanka tusan i cancern och det var kärleken som segrade.


söndagen for jag upp till falun.

häng hos svärisar.

måndagen blev det återträff med en gammal fin vän. så himla roligt.

vi skulle intensiv plugga till tisdagens tenta men tror mest vi pratade gamla och nya minnen.

så roligt att vi tagit upp kontakten igen.


tisdag blev det omtenta.

som inte gick bra alls.

orkar inte gå in på detaljer men blir nog till att sitta med hjärta och njurar senare i höst igen. suck.

långpromenad i småregn med Y efteråt.

väldigt bra promenad.

te och prat hos M på kvällen.


onsdagen bjöd på plugg även då men först följde jag med svägerskan R

för storhandling och lunchning. väldigt trevligt.

roligt att ventilera liknelser angående våra män.

kom hem till svärföräldrarna och sen blev det intensivplugg deluxe i 8 timmar.

vid tolv slog jag igen böckerna och begav mig mot sängen.

 i huvudet snurrade enterokapslar och vattenlösliga läkemedel.


torsdagen kom och jag begav mig upp till skolan.

pepp-talk med Å.

40 min tog det.

och jag svarade på alla frågorna.

osäker på två-tre stycken som var riktiga kuggfrågor.

MÅSTE klara den.

gör jag inte det så vet jag inte vad jag gör.

tycker jag verkligen gjort mig förtjänt av ett G då jag engagerat mig helhjärtat i den nedrans tentan.

hur som.

efter tentan for man förbi M och drack lite te.

sen "hem" och kastades i sig lite lunch. packade ihop sakerna.

sen kom Y och vi begav oss ut på lite shoppingäventyr.

handlade iofs inte speciellt mycket men kollade desto mer och drömde oss bort.

när vi blir rika ska vi få ha allt det där.

blev iaf inköp av nya höstskor. 2 nagellack. strumpor. svart blus.

den svarta blusen blev dessutom mitt första inköpta klädesplagg från myrorna.

S skulle vara stolt.

 och till sist present åt lillasyster som fyller 25 på söndag.


efter stadsturen tog jag bilen och for hen till mormor och morfar.

lagade räklasagne och åt munkar.

både mormor och morfar blev så glada.


hem till sax på kvällen.

mamma var med syster på trav och pappa kollade trav på tv så då blev jag självklart att plocka och städa i köket.

alltid.

men kan tycka det är lite rofyllt ändå.

och mamma blir alltid glad.


somnade helt utpumpad efter senaste veckans tentaplugg.

gick upp kvart över nio. utvilad och lugn.

ingen skolstress idag.

nu har jag helg tills måndag morgon då nästa termin börjar.


idag blir det begravning för farmor.

hoppas det går bra.

aldrig varit på begravning förut.

har lite ont i magen.


(bilder från veckan kommer senare)

Av Singegerd - 20 augusti 2010 11:37

sorken är bra.

henne saknar jag.

zorba.

Av Singegerd - 20 augusti 2010 10:58

precis pratat med otrevlig tant på telia.

fick äntligen en del förklarat för mig så nu kanske min mobilräkning bli mindre.

suck.

aldrig mera telia när detta abbonemang går ut säger jag.

man blir ju för fasiken ruinerad.


opepp på tentaplugg.

men jag MÅSTE ju.

Av Singegerd - 20 augusti 2010 09:59

apropå systers små pojkar.

en av dem är inte så liten längre.

igår började nämligen mosters favorit på förskolan.

tiden går så himla fort.

min lilla Musse som nu blivit stora Musse.

pratade med honom igår kväll och han var så nöjd.

allt hade bara varit kul.

önskar jag hade dem närmare så man fick vara med mer.


  



  


Av Singegerd - 20 augusti 2010 09:45

fredag då.

veckans stressigaste dag skulle jag tro.

hujedamej.

gick upp vid sju.

åt frukost. kollade lite frasier.

nåt trevligt vill man då ha på morgonen.

(fick säsong 9 igår och har redan plöjt två skivor)

fixade klart lite "grejer" inför bröllopet imorgon.

och nu sitter jag här.

meningen är nu att jag ska försöka plugga fram till tolv.

då blir det lunch.

sen dusch och packa det sista.

försökte packa det mesta igår kväll men med tanke på att jag

ska vara hemma i nästan två veckor var det lite svårt att veta vad

jag ska packa ner.

allt beror ju på vädret angående kläder.

blir det 25 grader varmt? 15 grader varmt och regn?

plus att man vill ha nån form av valmöjlighet.

kommer ha med mig x antal skor dessutom.

suck.

blir mycket att bära.

plus att jag ska ha med mig alla skolböcker och datorn.

det är väl det som väger tyngst antar jag.

måste även packa rätt så inte kläderna jag ska ha imorgon blir totalt skrynkliga.


klockan 17:00 går bussen idag.

men vill vara där i god tid före så jag hinner köpa något att äta på resan.

och så jag får en bra plats.

hoppas det inte är mycket folk. orka sitta bredvid någon.

har ju dessutom tänkt att läsa lite.

så mycket det går innan jag bli åksjuk.

och då är dte ännu drygare om man har någon bredvid sig.


kl 20:00 anländer jag till l-a.

upphämtad av pappa och sen hem till sax.

där väntar mamma och systers små pojkar.

kommer förmodligen vara helt slut så blir nog en tidig kväll.

ska ju dessutom upp i tid imorgon.

P åker senare ikväll eftersom han jobbar och sen kommer han till

sax på fm imorgon.

blir så orolig att vi ska bli sena så måste verkligen planera in allt ordentligt

så man hinner med det som måste göras.

puh.

kl 14:00 startar vigseln och man vill ju helst vara där en bit i förväg.

så man först och främst hinner lugna nerverna och sen så man får en bra plats i kyrkan.

måste se till att ha med näsdukar.

känner jag mig själv rätt så kommer jag väl börja gråta så fort jag ser S

promenera in i kyrkan.

ser verkligen fram emot morgondagen.

ska bli så himla roligt. och fint.


nästa vecka stundar ju som alla vet de satans omtentorna.

blir till att vara i falun då.

sen hem till föräldrarna igen över helgen.

begravning då dessutom.

sen tillbaka till falun igen när helgen är över för en ny termin.

redan termin 2.

helt sjukt.

om jag ändå hade klarat alla omtentorna skulle allt kännas toppen.

nu känns det mest jobbigt.

men ska bli fint att träffa C igen.

sen först den 2 sept efter skolan får jag åka hem till min P igen.


avskyr dessa avstånd.

nu börjar livet på tåget igen.


nej.

nu måste jag sätta igång här.



Av Singegerd - 19 augusti 2010 14:16

jag kommer nog aldrig bli sjuksköterska.


Skapa flashcards