Alla inlägg under november 2010

Av Singegerd - 30 november 2010 09:37

mindre bra dag igår.

vaknade kl 8.

redo för en heldag med anatomiplugg och julklappsinköp.

blev dock inte som jag tänkt mig.


när jag klev upp ur sängen så högg det till i nedre delen av magen.

tänkte att det inte var något speciellt.

men för varje rörelse blev det bara värre och värre.

gick på toaletten och där blev smärtan bara värre så

jag skyndade mig in till sängen igen.

kunde knappt röra mig och började känna

mig illamående och svimfärdig.

försökte resa mig men föll ihop på golvet

och kände hur svetten bara pulserade.

kunde knappt gå så jag fick nästan krypa ut till

vardagsrummet där svärmor var.

då var smärtan så pass olidlig så tårarna kom.


efter många om och men kom vi iväg till vårdcentralen.

fick träffa läkare och ssk direkt.

väldigt bra!

de ordnade med en akutremiss upp till

Falu lasarett.

där tillbringade jag sen resten av dagen.

de tog alla möjliga prover och gjorde flera olika undersökningar.

dock fick jag vänta i 5 timmar på att få komma

till gyn-mottagningen och då började smärtan att avta.

de hittade ingenting konstigt så klockan 16 blev jag hemskickad.

öm i magen och helt slut blev det soffan för mig resten av kvällen.


har aldrig haft sådan smärta i hela mitt liv

och kan inte förstå vad det var för något.

tanken slår mig ju dock att om jag fått

komma till gyn-mottagningen snabbare

kanske de kommit på vad det var?

hm.


idag är jag fortfarande öm i magen.

eftersom jag inte vet vad det är så

känns det lite svårt att veta hur jag

ska hantera smärtan.

försöker att inte stressa och hoppas

på det bästa.

obehagligt var det iaf.

plus att det känns för jäkligt att min

enda lediga dag spenderades på akuten.

tentan på fredag känns verkligen omöjlig

att klara just nu.

jobbar varje dag fram till tenta-tillfället.

så kommer inte bli många timmars plugg.

känns riktigt jobbigt.


som tur var fick jag börja lite senare idag iaf

då Agneta skulle iväg på något

och inte kommer tillbaka förrän halv tre.

någon extra timme för anatomi iaf.


ibland känns saker och ting ganska jobbigt.


Av Singegerd - 30 november 2010 09:30

tillbringade hela helgen hos mor och far.

så härligt.

städat och pyntat och fejjat åt mamma eftersom hon jobbat.

blev så mysigt.

hann dock aldrig utanför dörren eftersom det var en del att göra.

men men.

så kan det vara.

mamma blev iaf nöjd med julstöket.

 


katterna var mindre nöjda då jag

röjde bland deras gömmor.

"kattarina" byggde då bo i en kartong.

   


på söndagen for jag, syster och prinsarna till Falun

för lite julskyltning.

iskallt men så mysigt.

köpte gott julgodis och strosade runt

bland julmusik och tända ljus.

       


 

      

       

     


en väldigt fin helg.

längtar tills jag får komma hem till jul igen.

Av Singegerd - 25 november 2010 23:35

tillbringat hela kvällen hos familjen Ö.

så trevligt så.

blev bjuden på god pastasallad och

massa bus från två små frön.

alltid så roligt att komma hem till dem.

man känner sig så välkommen.

och så har man alltid massa att prata med Ronya om.

en trevlig em.


     


nu ska jag försöka somna någon gång.

ska ju upp tio över fem.

puh.

Av Singegerd - 25 november 2010 15:41

hittade lite gamla bilder på mina två prinsar.


 


 


 

Av Singegerd - 25 november 2010 15:23

nu är det dags för en uppiggande dusch.

sen ska man sätta på sig "riktiga" kläder.

skrotar ju runt i mjukisbyxor dagarna i ända när man är ledig.

skönt att få se "fräsch" ut för en gångs skull. haha.

sen ska jag ut i kylan och knalla hem till Ronya och barnen.


då så.

dusch it is.

Av Singegerd - 25 november 2010 14:01

tror jag är klar nu.

men bara tror.

efter peppande samtal från Anna så fick jag nog till det.

över en vecka innan utsatt deadline.

men behöver som sagt all tid nu till omtentan.

kan hända själva uppgiften ej är super men den är gjord iaf.

och jag gjorde mitt bästa.


nu ska jag äntligen få äta lunch.

Av Singegerd - 25 november 2010 12:22

JAG HAR KÖRT FAST!

blir snart galen!!

suck. det som har rullat på så bra.

nu kan jag inte komma på ett skit.

aaaaaaah!

Av Singegerd - 25 november 2010 11:36

2 av 4 åtgärder skrivna.

problem nu.

vill få med taktil massage som en omvårdnadsåtgärd

men hittar tamejtusan inget sökorden som funkar.

suck.

mailat läraren om den har något tips annars får jag väl ge upp.

jag som var så nöjd.

inväntar samtal från Anna. kanske hon kan hjälpa mig.

dags att fortsätta.

Ovido - Quiz & Flashcards