Alla inlägg under februari 2011

Av Singegerd - 28 februari 2011 22:27

   


dricker jag nytt gott te och kollar BigBrother.

fint som snus.

Av Singegerd - 28 februari 2011 21:37

då var vi där igen.

som om tiden stått still och man fortfarande

gick på högstadiet eller gymnasiet.

att folk tycker att ett betyg på ett prov bevisar

vem man är och hur man presterar i livet.

fan.

jag är inte så bra på att plugga.

eller.

jo det är jag.

men nervositeten under en jäkla salstenta

förstör helt och hållet för mig.

vilket ger mig en och annan omtenta.

klart det hugger i hjärtat.

något annat säger jag inte.

och självförtroendet.

men JAG VET.

jag vet att jag är bra mycket bättre i

praktiken än många av dem som sitter

där med sina VG.

riktigt irriterande när folk som inte 

har någon som helst erfarenhet

men lyckas skriva VG på ett prov,

anser sig själv som så himla mycket

bättre.

att vi som får göra en omtenta då och då.

kanske plugga lite extra hårt inför tentan.

slita sitt hår och fälla en tår då och då

för pressen och stressen blir så stor.

inte skulle bli eller vara bra sjuksköterskor?


jag vet att jag kommer bli en

skit bra sjuksköterska.

för jag älskar att jobba med människor.

jag tycker om att få hjälpa andra.

jag vet att vårdyrket är något för mig.

det är bara de krångliga latinska namnen

som tar lite längre tid att lära sig.

hur jag ska bemöta en annan människa

som behöver vård och stöd, det kan jag.

och det är ändå det viktigaste.




~~

Av Singegerd - 28 februari 2011 14:13

helgen bestod mest av mat.

P har varit sjuk så de planer vi hade fick ställas in.

 


   

i brist på annat lade jag min energi på matlagning.

helstekt kyckling med sötpotatis/palsternacksgratäng,

 chokladterrin med skivade jordgubbar på fredagen.

mini-bruscetta och räklasagne på lördagen.


denna vecka kommer bestå av intensivpluggning.

redan börjat.

gynekologi.

väldigt intressant.

mycket att komma ihåg.

Av Singegerd - 24 februari 2011 19:13

jevlar i min låda vad effektiv jag varit idag.

trots att jag försov mig i morse.

kollat 3 timmars föreläsning om Urologi och Nefrologi.

och sen suttit med X antal sjukdomar som har med det och göra.

men nu har jag skrivit ihop allting om alltihopa.

så nu kan jag ta en tidig helg!

så jäkla skönt.

för nästa vecka blir det fullspäckat hela veckan.

är verkligen värd en helg utan studier.


ska betala räkningarna direkt imorgon bitti.

har jag tur ska jag få göra ett vädligt roligt inköp.

har kunnat spara en slant från förra månaden så

jag hoppas verkligen det ska gå vägen.

men men.

annars ska bara helgen bestå av massa bra saker.

hoppas på sol.

då blir det ännu bättre.

imorgon ska dessutom min man laga mat åt mig.

dåligt samvete?

strunt samma.

skönt att bli serverad iaf.


nu ska jag göra ordning lite kvällsmat.


har även lite gött till teven sen.

 



Av Singegerd - 24 februari 2011 15:53

sugen på att baka något riktigt chokladigt.

såg massa goda recept i "Lantliv".

men vete faon.

är bara torsdag.

ska även plugga några timmar till.

sen har jag gjort mitt för denna vecka

och får ta helg.

undebart.

då så.

ner i böckerna igen.


ja Ronya, bajsmänniskor!

<>

Av Singegerd - 24 februari 2011 11:12

det är konstigt att ingen har tid att hälsa på oss.

vi har ju "bara" bott här i 3 år.

men vi ska hälsa på alla.

Av Singegerd - 24 februari 2011 09:47

det har börjat klia jättemycket på min nacke och hals.

vet inte varför.

varken rött eller några utslag.

men kliar så otroligt mycket.

funderar om det kan ha något med stress att göra.

kliar så jag blir tokig.

Av Singegerd - 24 februari 2011 09:35

suck.

hamnade bredvid en klasskompis på tåget

när jag åkte upp till Falun i måndags.

riktigt irriterande.

aldrig träffat något som tycker så högt om

sig själv och att alla andra är så mycket sämre.

och dessutom inte är ett dugg intresserad av att höra någon

annans åsikt.

SUCK.

jag kanske inte är så jäkla bra på att plugga.

men jag är då fan så mycket bättre i praktiken.

sen kom man till skolan och träffade på ännu några

som tydligen bestämts sig för att sabba ens dag.

bara för att det inte skulle betyda hela världen för

dem om de inte klarade muntan så kanske det gör det

för mig.

jag har redan några omtentor över mig och behöver inte flera.

riktigt drygt att folk inte kan förstå det.

att sen när vi sitter på själva examinationen och läraren

pratar om att det märktes om man var nervös eller om

man inte läst på.

då säger en i gruppen " stackars Sara som är helt panikslagen".

tack för den.

kul att alla andra tog det med en klackspark.

fan.

skönt att slippa den gruppen i fortsättningen.

riktigt trött på vissa människor.


Ovido - Quiz & Flashcards