Alla inlägg under mars 2011

Av Singegerd - 30 mars 2011 17:31

när våren kommer.

då vill jag lyssna på lars w.

dansa runt till håkan hellström.

ha på mig converse och gå på gruset.

gå på konsert och vara ung och dum.

sjunga med i favoritlåtarna.

ta massa kort med Pern.

dricka en öl med Cam.

snubbla i trappor med Soff.


våren är min tid det.


 

Av Singegerd - 30 mars 2011 08:18

funderar starkt på att gå i min vän Annas fotspår och stänga ner bloggen.

vet inte för vems skull jag skriver och

vill heller inte dela med mig av privata

saker.

ger den denna vecka så får vi se hur jag känner på söndag.

kommer inte skriva något ändå eftersom jag ska tillbringa

de närmaste dagarna hemma hos familjen.


den som lever får se.

Av Singegerd - 29 mars 2011 17:09

det jobbiga är att jag har liksom ingen riktig ursäkt

att skylla på när det gäller pluggandet av denna tenta.

har bara inte gjort det.

motivationen har inte funnits alls.

jag tycker ju det är jätte intressant.

men ingenting har liksom fastnat.

och bara därför har jag inte kunnat koncentrera mig.

jag skäms.

tentan är på torsdag och jag kan ingenting.

ångest.

jag har inte tid med omtenta i maj.

men nu kommer det ju bli så.

helt blockerad.

hm

Av Singegerd - 29 mars 2011 15:25

idag har jag inte varit effektiv. suck.

eller egentligen har jag väl det.

men inte med det jag borde.

upp klockan sex i morse och sen iväg till jobbet.

gick jättebra och jag ser verkligen fram emot

nästa gång jag får jobba.

fick dessutom träffa en av sjuksköterskorna som jobbade där.

han letade upp mig för han hade hört av chefen att jag pluggade

till sjuksköterska.

fick många goda råd och han ville gärna göra mig delaktig

när han skulle ta prover etc. på de boende.

jätte roligt!

kommer verkligen trivas där om det får fortsätta så här.


kom hem vid halv två.

fixade lite grejer som behövde fixas.

och nu sitter jag här.

stirrat på böckerna en timme.

tentan på torsdag kommer inte gå bra.

noll inspiration.

noll motivation.

vad är det med mig???


suck.


"jag hör så dåligt förstår du. men jag ska få träffa en ögonläkare snart."

Av Singegerd - 29 mars 2011 15:18

fyndade massa fint på second hand när vi var i Falun.

för 50 kr fick jag en engelsk kakburk (som jag dessutom

letet efter i flera år), ett silverfat, ett guldigt armband och

sist men inte minst, fyra helt underbara koppar med fat.

så himla nöjd.

kopparna och faten är dessutom så himla fina så jag

måste ju ha dem framme på något sätt.

just nu får de stå på hyllan i köket tills vi har ett större

kök med fint skåp som de kan stå i och visa upp sig.


     


   


när jag var och storhandlade igår lyxade jag även till det

med att köpa lite fina vårblommor till köket.

blev så fint.


   

Av Singegerd - 29 mars 2011 15:11

 mitt humör har svajjat väldans senaste tiden.

äntligen kom P hem så jag fick lite lugn.

tillbringade helgen i Falun.

klippning som blev sådär.

åt god mat med svärföräldrarna.

strosade på stan med fina Åsa.

tog en öl och en drink med Yo och Johan.

åkte på utflykt till Sundborn.

kramade min älskling.

hoppats och dagdrömt.

en fin helg.


   


   


     


   

   

Av Singegerd - 24 mars 2011 10:53

har grava koncentrationssvårigheter denna vecka.

känns som det är något fel på mig.

Av Singegerd - 24 mars 2011 10:34

igår kom min man hem.

jag fick choklad.

lyxiga och otroligt goda tryfflar.

favorit.

så glad att han är hemma igen.

   


gjorde första kvällen på nya jobbet också.

demensboende.

gick riktigt bra.

trevlig personal.

hoppas det fortsätter så.

då kommer jag trivas.


ikväll ska vi fara mot Falun.

dock väldigt kluven.

stress.


Ovido - Quiz & Flashcards