Alla inlägg under maj 2011

NU!

Av Singegerd - 16 maj 2011 14:40

ÄNTLIGEN!

Av Singegerd - 13 maj 2011 17:51

det bor nog en liten tant inom mig ändå.


Av Singegerd - 6 maj 2011 15:41

pluggat färdigt för idag. puh.

stolt över mig själv som efter varje dags metodövningar

suttit kvar på skolan och pluggat.

till och med på en fredag när vi för en gångs skull slutade halv tolv.

men nu så.

äntligen helg!


P har anlänt till Dalarna nu också.

kommer bli en fin helg!


 

Av Singegerd - 4 maj 2011 09:53

jag har alldeles för mycket att göra nu.

och alldeles för lite tid att göra det på.

dessutom krånglar det med sommarjobbet då jag

fått världens sämsta schema som jag absolut inte

kan gå med på.

varför kan det aldrig vara enkelt.

lust att sluta skolan och börja jobba istället.

jevla trök, skit och krångel.

Av Singegerd - 2 maj 2011 09:05

söndagen bjöd på lugn och ro.

fint.

vi ville ta vara på denna helg då jag de närmaste veckorna

kommer befinna mig mer i Falun än här hemma.

P kom med en överraskning.

han kan han.

älskling.


 


för att inte vara sämre själv lagade jag, för P´s skull då

jag själv inte gillar det, en hemmagjord pizza.

han blev nöjd.

och den blev faktiskt helt okej.

vad gör man inte för sin man.


     


till middagen blev det riktigt bra film.


 


kvällen avslutades med skräll i BigBrother.

och sen. ja. jag somnade i soffan.

vet inte om jag omedvetet försöker få in en dålig vana.

men men.


idag är jag opepp på det mesta.

mest av allt skolan.

ikväll tar jag tåget mot Falun dessutom.

det tär på mig att åka så mycket.

Av Singegerd - 1 maj 2011 13:18

   


     

Av Singegerd - 1 maj 2011 12:39

gårdagen var en fin dag.

utsatte mig för tidernas höjdskräck uppe på globen.

men vad gör man inte för mannen man älskar.

promenad mot gullmars där vi mötte upp Sofie.

ännu en promenad i sol/blåst mot söder.

åt redigt god mat på ett litet krypin.

gött gött.

sen iväg för shopping.

efter massa provrum och vel så bestämde jag mig för en klänning.

hade fått ett fint bidrag från min fina fina vän.

TACK.

människor som dig finns det inte gott om.

glad att du finns.


en klänning för bröllop och sommar plus ett linne blev gårdagens inköp.

väldigt nöjd.

   


mycket vill ha mer men sånt är livet.


åter hemma blev det lång väntan i baren på verandan med en italiensk

öl i handen.

till slut fick vi bord.

maten var hyfsad.

sällskapet desto bättre.

bra utsikt över brasan.

efter många roliga historier om vad min kärlek

hade för sig i sin ungdom virade man sjalen om

halsen och gick hemåt.

drack en kopp te och somnade i soffan.

Ovido - Quiz & Flashcards