Alla inlägg under augusti 2011

Av Singegerd - 27 augusti 2011 09:34

nu är vi på plats.

återkommer när jag hittat mig själv bland kartongerna.

Av Singegerd - 25 augusti 2011 08:52

sovit dåligt men vem bryr sig om det?!

frukosten är intagen och ska strax hoppa in

i dusch innan jag beger mig mot stan och frisören.

underbara torsdag.

äntligen är du här!


 

Av Singegerd - 24 augusti 2011 17:36

 


grönt te.

äpple.

finncrisp med västerbotten ost.

ett måste nu för tiden.

Av Singegerd - 24 augusti 2011 15:35

imorgon kväll stundar den efterlängtade flytten!

har nu packat allting förutom kläder.

att jag dessutom gjort ALLT helt själv gör mig

både nöjd och trött.

vetskapen om att det ska städas också känns

en aning tungt men med tanke på att jag gjort

allt annat så har P tagit på sig det ansvaret.

även om jag vet att jag kommer vara där och

plocka.


så för tillfället lever jag i en kartong.

lägenheten luktar sunk och får gå med

tofflor på för det är massa flyttdamm överallt.

mindre trevligt men absolut värt det.


     


på dagen imorgon kommer jag dock få ta en paus

från detta spektakel och åka in till stan för att

äntligen få klippa mig.

frisören får sig nog ett gott skratt då jag inte gjort

något med håret sen i mars.

men eftersom jag håller på att spara ut det så har

det ej känts nödvändigt.

men nu måste här fräschas upp.

om jag ska kunna ge mig ut bland folk med hedern

i behåll.

efter det ska jag möta upp kusin för lite stros på stan.

lite nya kläder behöver införskaffas då det mesta

har blivit för smått.

ska även köpa lite smågrejer till nya lägenheten.

kommer bli trevligt.

behöver göra något roligt mitt i detta kaos.


till kvällen kommer sedan P hit med lastbil

och vi ska äntligen bli falubor igen efter

3,5 år i förorternas förort.


äntligen.

Av Singegerd - 24 augusti 2011 15:11

fick ju två fina gamla möbler av en gammal

granne som behövde lite ny färg.

i helgen som var putsade jag och P till en

av dem.

kommer bli så fint i nya läggan.


   


     

Av Singegerd - 24 augusti 2011 14:58

när jag kom tillbaka från Norr var det

dags för det stora besöket.

en aning nervös.

men oerhört förväntansfull.
  


       


LYCKA  är det enda som kan beskriva det hela.

det största i mitt liv.


 

Av Singegerd - 24 augusti 2011 14:23

när jag tillbringade mina dagar i Umeå

passade vi på att åka runt i skogarna på

några antikaffärer.

fyndade dessa fina koppar.

perfekta att dricka en kopp te eller kaffe i.


    

28

Av Singegerd - 23 augusti 2011 23:50

sen fyllde fru davhu 28.

det firades med pizza/tårtkalas.

gula änkan för födelsedagsbarnet.

äppelmust för mig och M.


 

Ovido - Quiz & Flashcards