Alla inlägg den 22 april 2010

Av Singegerd - 22 april 2010 07:28

har sån himla längtan till sommaren.

även om jag ska jobba mestadels så kommer det även bli en hel del ledigt.

hoppas på mycket sol och värme.

har även en del resplaner. härligt.

hade hoppats på en vecka på gotland igen men P säger nej. suck

men jag ger inte upp.

har ju faktiskt en mamma och syster med barn som är intresserade.

har jag bara ekonomin så kanske det blir av ändå.

älskar verkligen gotland.

får jag inte flytta hem till falun igen skulle jag lätt kunna bosätta mig där.


 

jag och Z inväntar stor våg.


 

innanför ringmuren. så fint.


 

vårt fina hus där vi bodde.


  

"vår" strand. 10 min från huset.

Av Singegerd - 22 april 2010 07:07

stressig dag igår. mycket att försöka få in i huvudet.

att man sen fick veta att det bara kommer vara 8 frågor på hela tentan gjorde inte det hela så mycket bättre.

suck.

hur tänker de då.

med tanke på hur mycket det är.

och vi kommer ha 4 timmar på oss att göra tentan.

kommer förmodligen frågorna vara riktigt stora. och svåra.

alltså kommer de fokusera på de invecklade sakerna.

som jag inte kan.

bra att man får veta upplägget två dagar innan tentan.

hade man ju gärna velat veta lite tidigare så man bara fokuserat på dem.

har suttit minst 9 timmar varje dag nu och bara nötat in allting som går i huvudet.

och nu kommer det vara ca en fråga från varje område.

jaja det är jätte bra att jag pluggat hårt om allt så jag inte missar nåt.

men har ju då inte haft tid. speciellt med tanke på hur lite tid vi haft på oss.

att fokusera på dem sakerna som tar upp två sidor att förklara.

typ. aktionspotentialen.

vet lite ord och så.

men inte kan jag förklara hur den går till.

blir så besviken.

har verkligen pluggat som en galning.

men nu vet jag verkligen att jag inte kommer klara detta.

tänker verkligen bara göra tentan och sen gå därifrån.

kommer inte orka snacka med någon efteråt.


förhoppningsvis kommer min kära mor och hämtar mig så då ska vi luncha någonstans i falun.

fint som snus.

helgen kommer alltså spenderas i dalarna.

hoppas på bra väder för har planer att vara ute och fixa i föräldrars trädgård så mycket jag kan.

själv har man ju bara en balkong och kratta är något jag gillar. haha.

lördagkväll blir det bowling med Yo och J.


apropå stress.

då jag nu blivit rejält påläst om vad som händer i kroppen vid stress har jag verkligen belägg bakom att en rask promenad jag hjälpa mycket.

när allt kändes helt åt skogen igår.

hade suttit i nästan 10 timmar och läst/skrivit.

min hjärna höll på att explodera.

ute regnade/snöade/haglade det.

inte tid att gå till gymmet idag.

så jag drog på mig regnkläderna och mössan och trotsade vädergudarna.

tog en rask promenad på 40 min runt ett skogsområde.

så skönt!

kände verkligen livet i mig och jag hade kunnat gått i flera timmar.

och faktiskt.

när jag kom in så kände jag mig mycket lugnare.

med tanke på att man sitter inne hela dagarna på en stol.

och är van att haft ett jobb där man rörde på sig hela tiden.

måste jag verkligen få röra på mig på em.

lång promenad och gym.

annars känns det inte som att jag lever.

och som sagt.

hjälper mig att hantera stressen dessutom.


idag blir det till att plugga fram till lunch.

sen packa och duscha.

17:15 går bussen mot falun.

hoppas jag kan läsa lite på bussen utan att bli åksjuk.

kvällen/natten spenderas hos svärföräldrarna.

imorgon.

tenta.



Ovido - Quiz & Flashcards