Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Singegerd - 6 juli 2010 21:14

om tre veckor.

exakt tre veckor.

befinner jag mig här.

på sicilien.

OM jag längtar.

Jamenvisst!


  

Av Singegerd - 6 juli 2010 20:20

en bra dag idag.

trots att man vaknade med ångest över skolan.

men tog ett djupt andetag och sköt fram det en vecka istället.


sov ut idag. åt frukost framför ett nyhetsmorgon som var på underbara Gotland.

vill också!

kokade honungsvatten åt min man som har en svullen hals som värker.

skrotade runt i morgonrock ett bra tag.

ner i tvättstugan.

lagade lunch. stekt torsk, färsk potatis och spenat.

ljuvligt gott!

diskade till tonerna av Robyn.

bästa musiken just nu.

I´m still a dancehall queen.


in i duschen och sen var det bara att hoppa på min rosthög till cykel

och fara ner mot stan för att möta upp fröken andersson.

trodde ett tag att hela cykeln skulle braka sönder med tanke på hur den skramlade och lät. men jag tog mig både dit och hem.

som sagt.

mötte upp S och vi strosade runt på stan.

blev bjuden på god fika då man fortfarande är pank. snällt.

mycket prat. kändes bra.

hon är en bra person. och väldigt stark.

men ibland måste man få vara ledsen.

speciellt när livet är som det är.


  


cyklade hem i ett varmt sommarregn.

underbart.


nu sitter man i soffan med en kopp te och en filt.

ute småregnar det.

och jag vickar på tårna till "sånt är livet" på allsången.

klockan halv tolv kommer min sjukling hem.

då ska han få honugste och en kram.





Av Singegerd - 6 juli 2010 15:17

just nu.



kl fem kommer S.

vi ska kolla second hand och ta en fika.

bra em.


Av Singegerd - 6 juli 2010 10:17

tisdag då.

äntligen en ledig dag.

helt slut efter att jobbat två helger på raken.

ska bara ta det piano hela dagen.

börjar dock få extrem ångest inför de två omtentorna + tentan jag hoppade över.

alla tre kommer ske samma vecka.

närmare bestämt den 23, 24 och den 26 aug.

hur i hela friden jag nu ska klara det.

suck. ont i magen.

börjar bli mer och mer fundersam över om jag verkligen klarar av denna utbildningen.

blir ju bara påmind om och om igen om att jag inte har något läshuvud.

suck.

blir nog inte så mycket ledigt i sommar.

sicilien en vecka.

sen är planen att åka hem till dalarna ett tag men då blir det att ta med böckerna.

ska börja lite smått med pluggandet nästa vecka.

denna vecka får gå till jobb och sen hem till dalarna i helgen.

sen är det lika bra att ta tjuren vid hornen.


som sagt. till helgen blir det hemresa.

ska bli så roligt och skönt att komma hem lite.

saknar min familj och saxberget.

träffa mormor som är dålig. älskade mormor.

umgås med fina mamma och förhoppningsvis göra något roligt.

kommer även hinna träffa mina fina kusiner från norrland.

de känns som mina systrar de med. bästa.

underbart!


ska även passa på att smida lite planer när jag är hemma.

kul.


nu ska jag försöka ta tag i dagen lite smått.

ska försöka få hit min fina vän som behöver andrum och energi.






Ovido - Quiz & Flashcards