Alla inlägg den 17 december 2011

Av Singegerd - 17 december 2011 16:45

man har inte mycket att säga till om längre.

när bebis fått nog har den fått nog.

det blev jag varse när jag klockan halv fem blev väckt av

min lillrumpa i magen.

hur jag än vred och vände mig kom ingen av oss till ro.

det börjar nog bli trångt därinne.

till råga på allt hade jag sådant sug i magen så det var till

slut bara att kliva upp och bädda ner mig i soffan istället

med te och smörgås.

då blev "vi" nöjda.

kikade på musikhjälpen och slumrade till lite då och då.

efter några timmar bunkrade vi upp med lite mer frukost och

väckte P som gjorde mig sällskap i soffan.

konstigt nog känner jag mig inte ett dugg trött trots de få

sovtimmarna jag fick i natt.


 

  

resten av dagen har spenderats i köket.

bakat julgodis för glatta livet.

knäck. farmorsgodis. vit chokladtryffel med jordgubbssmak och strykande åtgång.

puh.

underbara jul.


 


 


gårdagskvällen bestod av bakad potatis och hemmagjord skagenröra

som även en kompis till P var med och götta sig av.

sen blev det "på spåret" och film.

trivsam afton.


vad denna kväll har att erbjuda får vi se.

P ska laga middagen så jag slipper tänka på det iaf.


nu ska jag paketera mitt julgodis för att sedan lägga mig

i soffan med benen i högläge.

Ovido - Quiz & Flashcards