Alla inlägg den 23 december 2011

Av Singegerd - 23 december 2011 08:54

så börjar det närma sig.

klapparna är inslagna och ligger fint under vår gran.

P blev som ett barn och började rota efter sina så fort han såg högen.

men icke. så dum är jag inte.

hans paket är fortfarande gömda.


 


idag packar jag polon full med paket, julgodis och vörtlimpor

och far hem till berget för några dagars julfirande.

underbart.

idag blir det julstök för fulla muggar.

tillaga skinka, rulla köttbullar och klä granen.

detta är min tid det.


enda tråkiga är att P inte kommer med upp.

jobb idag och sen kommer han fira jul hos sin mamma.

hoppas hoppas han kan låna en bil och komma upp en sväng iaf.

vill ju inte fira jul utan min kärlek.


nu ska jag dricka upp mitt te och försöka piggna till.

det har varit full rulle i magen hela natten så

har inte fått många sovtimmar.

mitt lilla busgryn.

Ovido - Quiz & Flashcards