Direktlänk till inlägg 9 november 2009

randigt

Av Singegerd - 9 november 2009 17:23

helgen va en bra helg. naturhistoriska i fredags med min kärlek. dagen avslutades med sushi och sen idol och lite gotte. lördag bestod av bakning. älskar att baka. terapi. blev en mjuk pepparkaka. luktade så gott i hela lägenhet efteråt. sen for jag hem till erica för mat prat och väldigt sen film. erica är bra. vi kommer fram till myket klokt tillsammans. hah. hem sent. somnade. vaknade en timme senare av att P kom hem. full som en kråka och glad i hågen. somnade som en stock. älskling som dricker rödvin. en fin dag.

söndag blev ännu mera bakning till en man som var bakis. bröd bröd bröd. så nu är hela frysen full. åt hemmagjorda köttbullar och blev besviken att de inte smakade som mammas. men med tiden ska väl även jag lyckas. gotte och ensam mamma på kvällen. nöjd.


dagen skulle ha varit mer effektiv än den blev men får väl vara nöjd ändå.

gick upp relativt tidigt. höll på att somna om i soffan men gjorde ett ryck och plockade fram frukost. har börjat mått illa igen på mornarna. känns inte bra. jag som älskar min frukost men får nu tvinga i mig nåt att äta. och nej jag är inte med barn. om det vore så väl. här är det bara en ilsken magkatarr som aldrig vill försvinna.

efter frukost blev det telefondejt med Yo och iväg till gymmet. kändes bra i kroppen trots att mitt illamående inte gav sig. smet in på Åhlens innan hemgång och köpte den efterlängtade hissgardinen som jag kikat på så länge. nu blir det lite finare i köket iaf. och ja jag vet att det kanske är bra onödigt att byta gardiner knappt en månad innan julgardinerna åker upp men har trånat efter dessa så länge så nu blev det så.

ännu mera telefon med Yo på väg hem. prata är vi väldigt bra på. yo berättade om att hon ska få åka till london med J. avundsjuk blir man men väldigt glad för Yo att hon får göra roliga saker med någon hon tycker om.


hem och lagade mat. tvättade. tvättar fortfarande. känns som om det aldrig blir klart. P kom hem. skönt med sällskap. för mycket tankar som snurrar i mitt huvud när jag är ensam. hur ska det gå med allt. inte hört någonting från de sökta jobben. börjar snart ge upp. avskyr dessutom nu för tiden SL som kom och totalförstörde min ekonomi mitt upp i allt. jag som försöker spara och ha något att se fram emot. suck.

well. imorgon blir det till att ringa fack och leta ännu mera jobb. jag vill inte tillbaka till skiten.


snart får vi hem köksstolar också. känns bra. så man slipper sitta som en kutryggad tant och äta i v-rummet. tack snälla syster.


nu ska jag krama min P och sen hänga tvätt. tråkiga måndag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

<3

Av Singegerd - 29 mars 2012 14:15

finns inte mycket tid över för detta. funderar starkt på att lägga ner bloggen dessutom. men den får hänga med ett tag till ifall tiden och lusten plötsligt dyker upp igen.   Oscar är 9 veckor och 1 dag idag. tiden går så otroligt fort. ...

Av Singegerd - 6 februari 2012 14:41

så kom han äntligen. 12-01-25. vår Oscar. nu är jag komplett. min älskade älskade lillrumpa. ...

Av Singegerd - 23 januari 2012 19:14

att vara ensam hemma om dagarna och inte ha något att göra är inte så kul i längden. speciellt inte när man väntar på något.   idag har jag storstädat hela lägenheten från tak till golv. sen när det var över hade jag inga fler planer för da...

Av Singegerd - 21 januari 2012 16:43

vänta. det är det enda jag kan göra. redan nu är lillrumpan en självständig liten person som inte låter några datum hit och dit bestämma när det är dags att komma ut. bra. som det ska vara. även om väntan gör mig otålig och gör att  jag i...

Av Singegerd - 21 januari 2012 10:45

när man går på övertid finns det mycket tid att tänka över saker. efter två bra intervjuer på nyhetsmorgon kom hjärnan igång ordentligt. jag är uppfostrad med att jag ska gå min egen väg. att jag ska göra det jag vill och stå för min åsikt och ...

Ovido - Quiz & Flashcards