Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Rubrik saknas

Av Singegerd - 13 november 2009 00:08

tillbaka till eländet igen. men tänker faktiskt inte ge den där skiten någon mer energi. det är skit och kommer alltid vara skit. så är det med det. all energi läggs nu på att hitta nytt jobb. positivt tänkande. koppla bort det dåliga. jag ska hitta nåt bättre. imorgon är det samtal med fack. en lösning kommer ske. frågan är bara när. men detta ska lösas.


nej denna blogg ska ges åt något annat idag. ytligt men trivsamt. en film. och mat. såg "julie and julia" nyligen. där kan vi tala om att ge inspiration. den gjorde mig glad och pepp på livet. om inte annat. inspirerad till att laga mat.

de som känner mig vet att jag är noga med min mat. ingen bantning. utan här menar jag riktig hemlagad mat från grunden. ska väl inte säga att jag är en mästerkock direkt. för det är jag inte. men. jag får sån himla kick av att veta att den där grytan eller det där rotmoset. det har jag gjort från grund och botten. det smakar dessutom hundra gånger bättre än halvfabrikat. inga halvfärdiga sojalecitinsfyllda fabriksbiffar kommer innanför min dörr inte. även om min fina P gärna skulle vilja det. då står jag hellre en timme och donar med mina köttbullar tills de smakar så som jag vill ha dem.

blev så pepp av filmen så jag funderar på att göra nåt liknande. inte skriva en blogg om min matlagning. utan snarare testa nya recept varje dag eller iaf varje vecka. man snöar så lätt in sig i gamla vanor. men om man bestämmer sig för att testa lite nytt så kanske man får nya ideer?

dessutom fick jag ju i somras Per Morbergs underbara kokbok. har testat några saker ur den men fortfarande mycket kvar. den skulle vara en ypperlig grund för detta. den och mina kära kusiners mors kokbok. nej hon har inte gett ut en riktig men hon knåpade ihop en hel pärm åt mig med mina favorit rätter som hon brukar laga. men har varit alldeles för bekväm av mig och bara lagat några ynka recept ur den.

så. nu får det bli en ny vana. startar på lördag då jag ska marinera fläskfile och göra sötpotatisgratäng efter A-B´s recept. hoppas på bra resultat.

sjävlklart ligger ju mammas mat på första plats av alla maträtter. men jag får nog se mig besegrad där och inse att mina köttbullar aldrig kommer smaka lika bra som hennes. men jag kommer alltid fortsätta laga mat efter hennes recept och ideer. bästa mamma.


så.

nu sömn.


 
 
Ana Banana

Ana Banana

17 november 2009 22:51

åå jag tänkte göra fläskfile på lördag till J.:) blev rätten god?kanske skulle göra den jag med..hur gjorde du?

http://heartroll.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

<3

Av Singegerd - 29 mars 2012 14:15

finns inte mycket tid över för detta. funderar starkt på att lägga ner bloggen dessutom. men den får hänga med ett tag till ifall tiden och lusten plötsligt dyker upp igen.   Oscar är 9 veckor och 1 dag idag. tiden går så otroligt fort. ...

Av Singegerd - 6 februari 2012 14:41

så kom han äntligen. 12-01-25. vår Oscar. nu är jag komplett. min älskade älskade lillrumpa. ...

Av Singegerd - 23 januari 2012 19:14

att vara ensam hemma om dagarna och inte ha något att göra är inte så kul i längden. speciellt inte när man väntar på något.   idag har jag storstädat hela lägenheten från tak till golv. sen när det var över hade jag inga fler planer för da...

Av Singegerd - 21 januari 2012 16:43

vänta. det är det enda jag kan göra. redan nu är lillrumpan en självständig liten person som inte låter några datum hit och dit bestämma när det är dags att komma ut. bra. som det ska vara. även om väntan gör mig otålig och gör att  jag i...

Av Singegerd - 21 januari 2012 10:45

när man går på övertid finns det mycket tid att tänka över saker. efter två bra intervjuer på nyhetsmorgon kom hjärnan igång ordentligt. jag är uppfostrad med att jag ska gå min egen väg. att jag ska göra det jag vill och stå för min åsikt och ...

Ovido - Quiz & Flashcards