Direktlänk till inlägg 12 juni 2010

denna vecka

Av Singegerd - 12 juni 2010 12:31

kom tillbaka till sthlm på söndagen.

storstädning då min käre P levt ungkarlsliv i en vecka.

hm.

kvällen bestod av mental laddning inför måndagens jobb.

inte jobbat på 5 månader så kändes lite halv jobbigt.


klockan 5:25 ringde klockan och det var dags att kliva upp.

dusch och rejäl frukost.

sen knalla iväg.

nervositet.

en svag doft av rök slår emot mig när jag kliver in i "lokalen".

alla utom jag och två syrianskor verkar röka på detta ställe.

vilket resulterar i att det alltid ligger en svag doft av cigarett i luften.

hur som.

träffade personen som jag skulle gå intro med.

trevlig kvinna som pratade mest hela tiden på bruten svenska.

försökte hänga med så gott jag kunde.

på detta ställe är det så att alla har ett gäng pensionerer som de går till varje dag.

ibland kan det hända att man måste ta någon extra

men oftast har man samma varje dag.

enformigt kanske men skönt så här i början när man ska lära känna alla.

det "gänget" vi hade i måndags är förmdoligen det "gäng" jag kommer ha mestadels i sommar.

de flesta är jätte trevliga.

utom en.

orka sur tant som bara klagar på allt fast hon är pigg som en nörkärna.

men men.

har hittat min favorit som jag ser fram emot att gå hem till iaf.

veckan rullade på med intro hos flera olika.

mycket att komma ihåg då det är så sjukt många.

sprang med papper och penna och kluddrade ner det jag behövde komma ihåg.

torsdagen och fredagen jobbade jag själv för första gången.

fick gå den rad som jag gick intro för på måndagen.

kändes bra.

bara ett litet missöde som inkluderade en nerkissad väska.

annars klockrent.

nästa vecka och veckan därpå ska jag dock gå en annan rad som jag inte ser lika mycket fram emot.

tanterna verkar trevliga MEN.

kommer ha tre STORA karlar jag ska hem till.

dessutom röker de inne alla tre.

avkyr sådant.

och en är tydligen alkis och riktigt elak.

hm.

kanske inte riktigt vad jag hoppats på.

men är bara två veckor så hoppas det går fort.

sen hoppas jag få gå tillbaka till den andra raden igen.

börjar komma in i rutinerna där så vore fint.


annars så kommer jag nog trivas där i sommar.

personalen är trevliga om än typiska "hemtjänst-kvinnor".

permanentat hår. rökare. och varit med om det mesta i livet.

haha.


nu har jag ledig helg.

så skönt då man gått upp halv sex hela veckan.

behövde verkligen denna sovmorgon.

sitter fortfarande i morgonrock.

när jag är färdig med uppdateringen här ska jag ta tag i disk och dusch.

sen ska nog jag och P knalla iväg till torekällberget och kika lite.

ikväll ska vi tydligen kolla på fotboll. igen.

suck.

inte okej alls.

får se om jag hyr en film och kollar på datorn istället.

man tager vad man haver då vi inte har två tv-apparater.

men innan fotbollen sätter igång ska vi iaf avnjuta en god middag.

ugnsbakad sötpotatis och örtmarinerad fläskfile.

marinerats sen klockan nio i morse.

gött gött.


fortfarande sjukt ont i ryggen. och benet.

vet inte vad jag ska ta mig till.

kommer knappt upp när jag väl satt mig.

blev inte av att jag träffade sjukgymnasten när jag var hemma i dalarna.

suck.

ingen ide att gå till doktorn för de kan inget göra.

det som måste göras är att dra rätt mitt ben så bäckenet blir rakt.

och det kan bara en kiropraktor eller sjukgymnast göra.

men har noll kronor på kontot och den sjukgymnast jag varit hos här i södertälje bara petar lite på en. hjälper ju inte alls.

något måste ju göras.

kan snart inte gå.

gör så ont ibland så jag nästan svimmar.


puh.


 
 
Ronya

Ronya

12 juni 2010 13:30

Låter inte alls bra det där med ryggen och benet. I know the feeling. Jag vet ett enkelt sätt att dra rätt bäckenet på eftersom jag själv måste göra det stup i ett men det är så svårt att förklara så här i text. Men man ska ligga på rygg med knäna uppdragna mot kroppen. Fötterna i golvet. Å så ber du P hålla emot på utsidan av dina knän och så trycker du emot. Samma sak inåt. Alltså att han håller emot mot insidan av knäna å så trycker du inåt. Det hjälper mig iaf men mitt bäcken är inte extremt snett utan 2bara lite". Prova!

http://ronyaponya.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

<3

Av Singegerd - 29 mars 2012 14:15

finns inte mycket tid över för detta. funderar starkt på att lägga ner bloggen dessutom. men den får hänga med ett tag till ifall tiden och lusten plötsligt dyker upp igen.   Oscar är 9 veckor och 1 dag idag. tiden går så otroligt fort. ...

Av Singegerd - 6 februari 2012 14:41

så kom han äntligen. 12-01-25. vår Oscar. nu är jag komplett. min älskade älskade lillrumpa. ...

Av Singegerd - 23 januari 2012 19:14

att vara ensam hemma om dagarna och inte ha något att göra är inte så kul i längden. speciellt inte när man väntar på något.   idag har jag storstädat hela lägenheten från tak till golv. sen när det var över hade jag inga fler planer för da...

Av Singegerd - 21 januari 2012 16:43

vänta. det är det enda jag kan göra. redan nu är lillrumpan en självständig liten person som inte låter några datum hit och dit bestämma när det är dags att komma ut. bra. som det ska vara. även om väntan gör mig otålig och gör att  jag i...

Av Singegerd - 21 januari 2012 10:45

när man går på övertid finns det mycket tid att tänka över saker. efter två bra intervjuer på nyhetsmorgon kom hjärnan igång ordentligt. jag är uppfostrad med att jag ska gå min egen väg. att jag ska göra det jag vill och stå för min åsikt och ...

Ovido - Quiz & Flashcards