Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Singegerd - 4 augusti 2011 10:23

så var det torsdag.

gårdagens arbetspass var väldigt kort vilket var skönt

för kropp och själ.

slitsamt arbetspass då jag jobbade med lat vikarie som

hellre satt på sin bak än lyfte ett finger.

sprang som en jojo hela dagen.

kvällen spenderades sedan hemma hos kusin i hägersten.

tacogratäng och massa prat.

min lilla kusin som blivit stor och flyttat från Norr till Sthlm.

svårt att ta in då jag alltid kommer se dem som 6 år.

trevligt var det iaf.

typiskt bara att hon kommit närmare nu när vi ska flytta.

men 20 mil är iaf bättre än 70.


för tillfället sitter jag och letar ny soffa på nätet.

eftersom våran klädsel till soffan varit trasigt ett tag

och dessutom en stålfjäder gått av känner jag mig rätt

klar med denna svarta klump.

aldrig tyckt om den och känner det vore skönt med en

förändring i samband med flytten. vet dock inte om P är lika sugen.

vill gärna ha en gråmelerad 3-sits soffa.

enkelt och stilrent.

och sen en fin fåtölj vid sidan om.

hellre det än denna nedrans gigant med schäslong som

ingen av oss ligger på.

ikea och blocket är platserna jag söker på.

hoppas jag får med mig P i detta.


idag blir det jobb klockan 15.

tänker ta det piano ända tills dess förutom

lite småstädning.

inte pepp alls.

tur jag jobbar med Mari.

då behöver jag inte dra hela lasset själv iaf.


mycket text och ingen bild.

well well.


Ovido - Quiz & Flashcards