Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Singegerd - 9 augusti 2011 17:09

nä men när man ändå är igång så

kan man ju nämna natten från helvetet.

än en gång blev jag påmind om varför jag flyttar härifrån.


galna finnar. gap och skrik.

inbrott i källaren.

hysteriskt samtal till 112.

ett annat till Yo som fick lugna mig.

har nog aldrig varit så rädd.

efter 40 min. 40 min!! kom polisen.

genomsökning av huset och en anmälan gjordes.

detta gjorde att jag inte sovit en blund i natt.

ensam i denna förbannade stad.

blev hemma från jobbet och mestadelen av dagen

har spenderats i soffan.

knäckt av trötthet och rädsla.


tack Yo som fick agera larmcentral.


bara 18 dagar kvar nu.

sen behöver man inte låsa polislåset om nätterna.



Av Singegerd - 9 augusti 2011 16:51

så kom söndagen.

regnet vräkte ner och åskan dånade.

och vi skulle fara mot Dalarna.

trodde inte vi skulle komma fram med livet i behåll pga

allt regn.

men det gjorde vi.

första stoppet blev på berget.

hämtade två underbara möbler hos grannen som

behöver lite kärlek och ny färg.

kommer bli toppen i nya lägenheten.

lite go´fika hos mor och far innan vi rullade vidare

mot Falun.


fick lämpa av skåpet och byrån hos svärföräldrarna

tills de är målade och vi får flytta in.

Lasse hade allt som behövdes för att fixa möblerna så det

enda jag behöver köpa är färg.

kommer bli lite slitsamt men roligt.

det projektet ska  fixas vid nästa vända till Falun.

vill ha allt klart allt innan inflytt.

längtar!

dessutom hade granne även en fin vit kökssoffa

som behövde ett nytt hem.

måste dock vänta tills jag varit till nya lägenheten

och mätt lite i köket.

vore ju perfekt om den får plats.

hoppas hoppas.

nu är det mycket.


under min korta visit till Falun hann jag även förbi

hos Yo och hennes nya lya.

så fin.

fortfarande under konstruktion.

men det artar sig redigt bra!

förstår hon trivs.

   


   


nu är jag åter i s-tälje igen.

bland kartonger och stress.

 


inte undra på att man behöver unna sig en

kaka då och då.

 




Av Singegerd - 9 augusti 2011 16:35

helgen var fin.

P kom på fredagkväll.

jag hade lagat go´middag .

utskuren biff. sötpotatisgratäng.

göttans!

     


lördagen blev det fullt upp.

P fick hjälp av E och A att röja det sista på vinden.

nu är det bara tomma kartonger och julsaker kvar.

känns redigt skönt.

sen for vi iväg på lite äventyr.

lunch på heron city.

sushi. lovely.

sen blev det en stund på IKEA.

kollade upp lite grejer inför flytten.

längtar.

köpte lite småplock och nya täcken.

P vill ha ultratunt. jag vill ha tjockt och tungt.

kommer se ut som en nedförsbacke i sängen sen.


till kvällen blev finmiddag ute på Hebbevillan.

så god mat. och så fin utsikt.

varför hittar vi en sådan pärla när vi väl ska flytta.

well. bättre sent än aldrig.

tar man med sig något fint från denna stad iaf.


   


     


   


efter middagen for vi hem till E en sväng.

trevligt att träffa P´s kompisar.

blir inte lika ofta nu.

kvällstrött som jag är nu åkte jag hem redan tio

medans P fick stanna kvar och spela xbox.


så skönt att ha min P här.

att slippa sova ensam och ha någon att

äta frukost med.

fint.

Ovido - Quiz & Flashcards