Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Singegerd - 21 januari 2010 23:36


bara glädje

Av Singegerd - 21 januari 2010 21:31

är det så här det ska kännas?

när man hittat det man brinner för?

när man äntligen kan svara på frågan som folk ställt X antal gånger.

"vad vill du göra sen då?"

nu kan jag svara!

jag ska bli sjuksköterska!

jag vet att det kommer bli jobbigt.

jag vet att jag kommer gråta och skälla över böcker pengar och tentor.

jag vet att jag säkert någon gång kommer kugga på en tenta och få skriva om den.

jag vet att jag säkert kommer ifrågasätta mitt val.

men jag tänker faktiskt inte lägga någon fokus på det.

för jag är så sjukt glad och lycklig att jag hittat något som jag verkligen vill göra.

allt känns så galet bra. till och med världens fetaste bok på engelska om "theoretical nursing" känns intressant.

jag har hittat mitt kall som man så old fashion säger. definitivt.

och jag bara suger i mig all information jag kan få.

detta ska jag klara.

 för jag vill verkligen det här!


  

Ovido - Quiz & Flashcards