Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Singegerd - 17 februari 2010 18:46

när man har feber vill man plöja filmer.

har väntat hela dagen på att sluta skolan så jag iaf fick vila i soffan till en film idag.

blev min favoritfilm.

almost famous.

kan faktiskt inte hitta någon film som bräcker den.

bra musik och bra skådespelare.

blir dessutom så himla gråtmild av alltihopa.

ge mig 70 talet.

ge mig bra musik och snygga kläder.


när jag väl satt här och kollade min underbara film började jag tänka på alla bra filmer som finns.

eller delar i filmer som är totalt underbara.

som man antingen gråter av lycka eller sorg till.

t.ex

delen i "almost famous" när PennyLane (Kate Hudson) skär upp tårta och får veta att hon ej ska med på planet.

när PennyLane står i sin blå klänning och tittar på Russel (Billy Crudup) och "MonaLisas and Mad Hatters" spelas i bakgrunden.

i "almost famous" när de allihop sjunger med till "Tiny dancer" i bussen.

i "dirty dancing" när "baby" står på scenen och Danny (Swayze) dansar fram till scenen med de andra bakom sig.

i "tillsammans" på slutet, när de spelar fotboll och abbas "SOS spelas och de kramar varandra.

i "en kärlekshistoria" när annika ropar efter per och springer ut på fotbollsplanen och han kör iväg på mopeden men kommer snabbt tillbaka.

i "lords of dogtown" då "Old man" av Neil Yong spelas och emile hirsch sitter på piren och gråter för att sedan stå i badrummet och raka av sig håret.


då gråter jag alltid.


nu ska jag baka en kladdkaka. för det får man när man har feber.

Av Singegerd - 17 februari 2010 08:21

vaknade klockan fyra och var helt borta.

så hög feber så jag kunde varken sova eller vara vaken.

drömt extremt otäcka drömmar och ögonen är helt igensvällda, men vet inte om det beror på att jag kan ha gråtit i sömnen eller om det är pga febern.

panik över skolan då jag verkligen inte har tid att vara sjuk.

i med ipren och nu har jag faktiskt kunnat äta en bra frukost.

ska dricka ett glas berocca och ta ännu en ipren innan föreläsningarna sätter igång.

tänker dock inte krångla med att göra mig i ordning utan idag blir det morgonrock hela dagen.

feber och huvudvärk. inte en bra kombo.

måtte det gå över snabbt.

vill vara frisk i helgen.

har kommit på två saker jag vill. eller snarare ska göra.

äta på restaurang med P.

gå på antikmässan i älvsjö.

och det funkar inte med feber.


nu ska jag dricka mera te.

Ovido - Quiz & Flashcards