Direktlänk till inlägg 12 september 2011

höstmåndag

Av Singegerd - 12 september 2011 10:16

som sagt.

helgen bestod mestadels av praktik.

jobbade em/kväll i lördags så hann inte med så mycket

mer innan förutom en långpromenad runt sjön.

riktigt härligt.

hösten är verkligen här nu och jag njuter till fullo.

när jag kom till avdelningen blev jag så otroligt

sugen på wienerbröd så jag sms:ade P att han gärna

fick köpa ett åt mig som jag kunde fika när jag kom hem.

det gjorde han.

  min kärlek.

så när jag kom hem vid tiotiden tog jag en kopp te och

ett wienerbröd framför teven.

mia skäringers show visades.

riktigt bra.

kom ej i säng så tidigt som jag hoppats på och sov riktigt

oroligt hela natten.

mardrömmar pga ett patientfall vi haft under helgen

plus att jag drömde att jag delat ut fel medicin.

när det sedan ringde klockan fem var jag helt slut.

men upp kom jag och efter en dusch var jag redo.

jobbade dag igår och fick tom sluta en timme tidigare.

det kändes riktigt bra efter en natts dålig sömn.


när jag kom hem och ruskat av mig min trötthet

kom Ronya och lilla Ebbah på besök.

så trevligt så.

äntligen kan vi umgås som normala människor.

fikade och pratade massa.

Ebbah ville känna på magen men var lite blyg så

det blev mest några pet när vi ej tittade.


till kvällen unnade vi oss sushi och sen tog jag

ett långt varmt bad.

skönt efter en helgs slitande.

gick och lade oss före tio med tanken att vi skulle

kolla på film via datorn men trött som jag var hann

jag inte mer än lägga mig ned förrän jag började snarka.

stackars P.


idag är en ledig dag.

coh den ska avnjutas till fullo.

har lite sysslor i hemmet att göra men vad gör det.

tvätt ska tvättas och papper till försäkringskassan

som måste fyllas i.

jag tar den tid jag behöver.

lugnar regnet ner sig blir det nog en promenad med

Alexandra också.


kommer bli en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

<3

Av Singegerd - 29 mars 2012 14:15

finns inte mycket tid över för detta. funderar starkt på att lägga ner bloggen dessutom. men den får hänga med ett tag till ifall tiden och lusten plötsligt dyker upp igen.   Oscar är 9 veckor och 1 dag idag. tiden går så otroligt fort. ...

Av Singegerd - 6 februari 2012 14:41

så kom han äntligen. 12-01-25. vår Oscar. nu är jag komplett. min älskade älskade lillrumpa. ...

Av Singegerd - 23 januari 2012 19:14

att vara ensam hemma om dagarna och inte ha något att göra är inte så kul i längden. speciellt inte när man väntar på något.   idag har jag storstädat hela lägenheten från tak till golv. sen när det var över hade jag inga fler planer för da...

Av Singegerd - 21 januari 2012 16:43

vänta. det är det enda jag kan göra. redan nu är lillrumpan en självständig liten person som inte låter några datum hit och dit bestämma när det är dags att komma ut. bra. som det ska vara. även om väntan gör mig otålig och gör att  jag i...

Av Singegerd - 21 januari 2012 10:45

när man går på övertid finns det mycket tid att tänka över saker. efter två bra intervjuer på nyhetsmorgon kom hjärnan igång ordentligt. jag är uppfostrad med att jag ska gå min egen väg. att jag ska göra det jag vill och stå för min åsikt och ...

Ovido - Quiz & Flashcards