Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

bernie

Av Singegerd - 17 oktober 2011 09:06

helgen gick alldeles för fort.

som vanligt.

efter en lyckad examination i fredags mötte jag

upp min fina vän Anna för lite lunch och kvalitetstid.

väldi momsi och trevligt.

åt buffe på kopparhatten och strosade på stan.

vi kunde konstatera att på två veckor har min mage växt

ordentligt så den vinterjacka jag planerat köpa verkar även

den bli för trång.

inte lätt här inte.

sen vidare hem till mig för kaffe/te och morotskaka.

 

   


som vanligt gick tiden alldeles för fort när vi ses

men som tur är bor vi ju mycket närmare varandra

nu så det kommer inte dröja länge innan vi ses igen.

det känns fint i hjärtat.


lördagen kom och det blev dags att packa väskan och

styra polon mot sthlm.

hämtade upp fru davhu på dalen och sen vidare mot

ICA för lite inköp.

kvittot för lösgodiset fick mig att hoppa till men är det

snackskväll så är det.

hem till bandhagen för lite fräschning och sen vidare

mot söder och grekisk restaurang.

kändes fint att strosa på söders gator en höstkväll som

denna.

verkligen en sak jag saknar från sthlm.

avnjöt en hejdundrandes middag.

grillad halloumi med basilikatomater på vitlöksbröd till

förrätt.

lammkotletter till varmrätt.

då mådde magen bra.

 

 

     


efter middagen for vi hem och kollade film.

vet ej om valet blev det bästa men ett gott skratt

fick vi allt.

ett fint avslut på en fin kväll.


morgonen därpå blev det brunch i sunnansjö-anda.

konstaterade även att våra badlakan verkligen speglade

vår vänskap.

 

medans den ene go with the flow kan inte ens ett pressat

tidsschema hindra den andre från att vika badlakanet och hänga

det utan ett veck.

som det ska vara.


när eftermiddagen kom for jag mot södertälje och plockade

upp min man som tillbringat lördagskvällen på en inflyttningsfest.

resan hem kändes som en evighet men till slut satt man i soffan

med en kopp te och några mandariner.

nöjd som få.

 
 
Ingen bild

Anna

17 oktober 2011 11:04

Hade så mysigt med dig sara.:) Ser fram emot nästa gång,har sagt till J att vi ska åka och utnyttja det där häftet med er!:) han var på.

 
Ingen bild

soff

17 oktober 2011 15:22

saknar dig redan!

 
Pernilla

Pernilla

19 oktober 2011 19:43

Åh..lille magen. Så fin! :)

http://starpern.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

<3

Av Singegerd - 29 mars 2012 14:15

finns inte mycket tid över för detta. funderar starkt på att lägga ner bloggen dessutom. men den får hänga med ett tag till ifall tiden och lusten plötsligt dyker upp igen.   Oscar är 9 veckor och 1 dag idag. tiden går så otroligt fort. ...

Av Singegerd - 6 februari 2012 14:41

så kom han äntligen. 12-01-25. vår Oscar. nu är jag komplett. min älskade älskade lillrumpa. ...

Av Singegerd - 23 januari 2012 19:14

att vara ensam hemma om dagarna och inte ha något att göra är inte så kul i längden. speciellt inte när man väntar på något.   idag har jag storstädat hela lägenheten från tak till golv. sen när det var över hade jag inga fler planer för da...

Av Singegerd - 21 januari 2012 16:43

vänta. det är det enda jag kan göra. redan nu är lillrumpan en självständig liten person som inte låter några datum hit och dit bestämma när det är dags att komma ut. bra. som det ska vara. även om väntan gör mig otålig och gör att  jag i...

Av Singegerd - 21 januari 2012 10:45

när man går på övertid finns det mycket tid att tänka över saker. efter två bra intervjuer på nyhetsmorgon kom hjärnan igång ordentligt. jag är uppfostrad med att jag ska gå min egen väg. att jag ska göra det jag vill och stå för min åsikt och ...

Ovido - Quiz & Flashcards