Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Rubrik saknas

Av Singegerd - 19 februari 2010 08:18

fredag.

skulle gått upp halv 8 men vaknade tio i och insåg att mobilen ej ringt.

det roliga är att jag har känt på mig det hela natten. att larmet inte var rätt inställt.

vaknade till och från hela natten och kollade vad klockan var.

förmodligen därför jag inte försov mig så mycket.

nu är det ju inte så farligt eftersom det är eget arbete idag.

men vill ändå upp i tid och sätta igång så jag inte behöver sitta hela kvällen.

idag är det artikelläsning på schemat.

ska läsa en artikel och sedan granska den utifrån några frågor.

tydligen ganska simpelt när man sett de få som redan lämnat in.

får väl hoppas jag känner så när jag väl sätter igång också.

dessutom får vi ej några riktiga betyg på detta utan det ska mer vara som en övning för framtiden.

pressen känns inte lika stor då.


det blev en intensiv dag igår. förberedde oss för redovisningen på tisdag.

tror det kan bli riktigt bra. alla verkar insatta. hoppas jag.

C ringde efter att "skolan" var slut och det blev två timmar långt samtal.

trivsamt. prat om snus. swahili. livserfarenheter. godissug och irritation.

C är verkar vara en bra person.

såna gillar vi.


fastnade sedan vid datorn för en lång lång tid.

pratade minnen med Y.

kollade kort och skrattade högt åt gamla tokigheter.

sommaren-08.

det var en sommar det.

ett minne för livet.

det var då mycket förändrades och en ny tid i livet började.


kvällen bestod av bakning.

andra kvällen i rad.

i förrgår blev det en MAFFIG chokladkaka. dock blev jag missnöjd för den inte blev så pass kladdig som jag planerat. trots exakt tidtagning.

igår blev det kladdkakemuffins. även de kunde ha blivit lite mer kladdiga.

men jag tog det säkra före det osäkra och lät de va inne en extra minut.

men goda blev de.

åt faktiskt två stycken.

men det får man göra ibland.

pratade med Y om varför man är så chokladsugen just nu.

tror det har med vädret och kylan att göra.

på sommaren eller någon annan del av året äter jag inte mycket gott alls.

utan det är verkligen just den här tiden på året.

choklad präglar min hjärna hela tiden.

för något år sedan var det chokladbollar som va på min hjärna.

nu är det mer riktig choklad. eller ckokladkakor/tårtor.


ska försöka komma iväg och träna i em.

febern är äntligen borta så nu ska jag träna bort chokladen som intagits denna vecka.

vad som sker till kvällen vet jag ej.

beror på P.

antingen blir jag alene hemma och kanske hyr en film.

eller så ska vi äta ute.

eller så följer jag med P till E som flyttat.

inget bestämt och det känns faktiskt skönt.

blir så lätt uppstressad annars.


nu ska jag dricka upp mitt te.

sen läsa artikel om urinvägsinfektion. jippie.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

<3

Av Singegerd - 29 mars 2012 14:15

finns inte mycket tid över för detta. funderar starkt på att lägga ner bloggen dessutom. men den får hänga med ett tag till ifall tiden och lusten plötsligt dyker upp igen.   Oscar är 9 veckor och 1 dag idag. tiden går så otroligt fort. ...

Av Singegerd - 6 februari 2012 14:41

så kom han äntligen. 12-01-25. vår Oscar. nu är jag komplett. min älskade älskade lillrumpa. ...

Av Singegerd - 23 januari 2012 19:14

att vara ensam hemma om dagarna och inte ha något att göra är inte så kul i längden. speciellt inte när man väntar på något.   idag har jag storstädat hela lägenheten från tak till golv. sen när det var över hade jag inga fler planer för da...

Av Singegerd - 21 januari 2012 16:43

vänta. det är det enda jag kan göra. redan nu är lillrumpan en självständig liten person som inte låter några datum hit och dit bestämma när det är dags att komma ut. bra. som det ska vara. även om väntan gör mig otålig och gör att  jag i...

Av Singegerd - 21 januari 2012 10:45

när man går på övertid finns det mycket tid att tänka över saker. efter två bra intervjuer på nyhetsmorgon kom hjärnan igång ordentligt. jag är uppfostrad med att jag ska gå min egen väg. att jag ska göra det jag vill och stå för min åsikt och ...

Ovido - Quiz & Flashcards