Alla inlägg under juni 2010

Av Singegerd - 22 juni 2010 22:05

efter satt på sig pyjamasen och druckit lite te börjar man komma till ro igen.


bakade citronmuffins idag. terapi.

så nu finns det ännu mera gött i frysen.

kokosdrömmar. skrynklor. spetskaka. bullar. citronmuffins.

hade gärna sett någon vän på besök.

jag bjuder på fika.

händer väldigt sällan så jag börjar snart ge upp hoppet.


Av Singegerd - 22 juni 2010 21:28

en sak är då säker.

sthlmare/södertälje-bor är de mest osociala människor som finns.

eller osociala är fel ord.

visst pratar de.

hela tiden.

men bara skit.

och bara om sig själva.

totalt ointresserade av vad andra har att säga.

bara sitt sitt sitt. hela tiden.

lite mer än två veckor har jag varit på detta ställe nu.

varit över-trevlig. skrattat åt skämt som inte är ett dugg roliga.

försökt skapa kontakt.

hälsat på alla. även de som inte hälsat tillbaka.

smilat så jag haft ont i kinderna.

men nu är det fanimej stopp.

sura jävla kärringar är vad de är.

gapar och skriker och snackar skit om varandra.

och riktigt otrevliga mot oss vikarier.

är helt chockad över detta beteende.

och är det lika imorgon också är det fasiken jag som sätter ner foten.

jag accepterar inte att bli behandlad som skit på en arbetsplats som jag bara varit på i två veckor.

jag har jobbat sen jag var 16 år så jag vet nog hur fan man ska bemöta folk på en arbetsplats.

speciellt nya människor.


och ja jag vet att såna kärringar finns det överallt men pga av tidigare erfarenheter så är sthlmare värst när det gäller att frysa ut folk från andra orter.


är på så dåligt humör nu så det finns inget positivt att säga just nu.

får återkomma senare.

tack vare hockey-frilla-permanentade-överviktiga-bittra-rökande-hesa kärringar som jobbat för länge på en och samma plats så är jag jävligt sur ikväll.

USCH.



Av Singegerd - 21 juni 2010 18:48

 måndag. hm.

arbetsdagen har gått bra.

hade flera besök hos min favorit tant.

hon är så bra.

påminner så mycket om min mormor.

dock irriterad på den sk. ledningen på jobbet som inte kan ge en ett schema i tid.

detta leder till att man inte kan planera en enda dag.

vilket jag nu hade gjort.

men verkar som allting går åt skogen.

så besviken och arg.

ska försöka en sista gång imorgon att ordna detta.

annars måste nog jag och A boka om våran vin-kväll.

suck. hade verkligen sett fram emot att träffa min fina vän.

dricka vin och prata strunt.

händer så himla sällan nu för tiden.

men som sagt.

ett sista försök imorgon!


som jag skrev tidigare har jag en favorit i hemtjänsten.

att hon är min favorit beror största delen till att hon påminner så mycket om min mormor.

luktar exakt likadant hemma hos henne

som det gjorde i min mormor och morfars hus.

vilket gör att jag längtar och saknar min mormor så enormt mycket.

älskade mormor "lelle".

så orättvist att hon ska vara dålig.

förstår inte.

hon som alltid ställt upp för alla.

bakat allt som går att baka.

lagat massa god mat.


när vi var små hade jag och mina systrar varsin helg

 då vi fick vara hos mormor och morfar.

min favorit-helg.

då fick man förrätt, varmrätt och efterrätt.

 ost och kex.

godis framför teven.

mormor läste sagor ur en tjock gammal bok.

när man blev lite större fick man låna en hemmets journal

och lösa korsord innan man skulle sova.

på morgonen var det alltid uppdukat med en riktig brakfrukost.

sen följde man alltid med mormor på en lång promenad i skogen.

mormor hade alltid så mycket att berätta.

och ville alltid höra vad man hade att säga.

det vill hon fortfarande.

kära mormor.

vill att du ska må bra.



    



Av Singegerd - 20 juni 2010 22:32

en bra helg.

vilat upp mig så mycket jag kan så jag ska palla veckan som kommer.

gårdagen spenderas helt inne i stan.

massa folk och så fick man se en vacker kronprinsessa och hennes prins.

kalla mig töntig men jag var tårögd till och från hela dagen igår.

allt var bara så vackert.

och hennes klänning var minst sagt lika vacker.

exakt den typ av klänning jag själv skulle vilja ha om jag gifter mig.

så fin.

inte massa kraffs och prål.

stilrent.


efter att sett allting for vi hem igen.

åt god mat ute då vi var vrålhungriga efter den långa dagen.

en fin dag.


           


                                                                    


                                       


    


         


                


                 


         


        


  


           


                     


Av Singegerd - 19 juni 2010 10:42

relativt utvilad idag.

lugn kväll igår som sagt.

kom dock igång med filmen ganska sent då jag fastnade framför festen för victoria och daniel på ettan.

bra artister med undantag för uggla och the real group. usch.

men annars var det väldigt fint.

kan tom erkänna att jag grät en skvätt på slutet när barnen sjöng för dem.


har precis ätit frukost och ska inom kort hoppa in i duschen.

sen blir det till att fara in till storstan för en heldag där.

kan nog bli en fin dag om inte regnet kommer.


Av Singegerd - 18 juni 2010 20:22

trött en fredagkväll.

inte direkt vad jag planerat.

skulle ha färgat hår och tagit någon öl med Z ikväll.

men tack vare jobbet så sitter jag ensam hemma med en filt över mig istället.

är så himla trött.

gillar inte jobb just nu.

hela dagen har varit som ett vakuum.

gårdagens och dagens stress har verkligen satt sina spår.

så fredagskvällen blev till att sitta hemma.

ansträngde mig dock och gjorde god middag till mig själv.

pasta di piero moreno.


  


per morbergs recept.

gött!

P spelar poker.

ska inom kort koka mig en enorm kopp te och hälla upp lite gotte.

hyrt "wolfman".

hoppas den är bra.

sen somnar jag nog i soffan om jag känner min kropp rätt.


imorgon blir det storstan hela dagen.


Av Singegerd - 17 juni 2010 21:50

trots att jag var helt olidligt trött och sur som ett bi när jag kom hem lät jag mig övertalas av P att göra en liten mini-utlfykt.

ut i skogen.

hittade en fin bergs-klippa som blir vårt picknick-ställe i framtiden.

klockrent.

så fint.

älskar skogen. saknar att kunna gå där när man vill.

luften och lugnet gör mig gott.


eftermiddagen i bilder.

                  


Av Singegerd - 17 juni 2010 21:26

vilken dag.

har nog aldrig varit så utmattad efter en arbetsdag som idag.

enda rasten jag haft var 12 min paus för att KASTA i mig min lunch.

12 minuter!

på en arbetsdag mellan 6:50-15:30.

inte okej alls.

och när jag såg hur mitt schema såg ut imorgon verkar det inte bli så mycket bättre.

kommer vara som en zombie när jag slutar imorgon. suck.

orkar inte ens skriva något mer.


   

hemtjänstens snygga outfit.  



Ovido - Quiz & Flashcards