Alla inlägg under juni 2010

btw

Av Singegerd - 12 juni 2010 12:59

förra onsdagen hälsade jag på P´s bror och hans fru R.

så trevligt så.

fina barn och dansuppvisning.

vore så kul om vi kunde ses oftare och umgås.

i veckan ska de förmodligen till sthlm en sväng så då kanske vi skulle ses igen.


nu blir det disk och dusch.


uppdatering avklarad.



Av Singegerd - 12 juni 2010 12:54

känner alltid sånt vemod när jag kommit tillbaka från dalarna.

denna vecka har verkligen känts så.

och igår kom allt över mig.

saknar mina vänner där hemma och familjen.

blir så ledsen över att allt ska vara så invecklat hela tiden.

att jag dessutom är helt pank nu gör inte saken bättre.

kan inte ens träffa de få vänner jag har här i sthlm

då jag inte har pengar att åka pendeltåg/tunnelbana.


försökt att jobba bort tankarna hela veckan

men när väl ledigheten kom igår så brast det.

vill ha de jag tycker om nära.

inte x antal mil bort.

att P söker jobb i Falun fastän han inte vet om han vill flytta tillbaka

 gör dessutom min ångest ännu större.

vad ska jag göra.


idag ska jag iaf ringa två samtal till två fina vänner.

en nyfunnen i uppsala som gifte sig förra helgen.

och en gammal vän hemma i Falun som känns som en extra storasyster.


fina vänner ska man hålla fast vid.

Av Singegerd - 12 juni 2010 12:31

kom tillbaka till sthlm på söndagen.

storstädning då min käre P levt ungkarlsliv i en vecka.

hm.

kvällen bestod av mental laddning inför måndagens jobb.

inte jobbat på 5 månader så kändes lite halv jobbigt.


klockan 5:25 ringde klockan och det var dags att kliva upp.

dusch och rejäl frukost.

sen knalla iväg.

nervositet.

en svag doft av rök slår emot mig när jag kliver in i "lokalen".

alla utom jag och två syrianskor verkar röka på detta ställe.

vilket resulterar i att det alltid ligger en svag doft av cigarett i luften.

hur som.

träffade personen som jag skulle gå intro med.

trevlig kvinna som pratade mest hela tiden på bruten svenska.

försökte hänga med så gott jag kunde.

på detta ställe är det så att alla har ett gäng pensionerer som de går till varje dag.

ibland kan det hända att man måste ta någon extra

men oftast har man samma varje dag.

enformigt kanske men skönt så här i början när man ska lära känna alla.

det "gänget" vi hade i måndags är förmdoligen det "gäng" jag kommer ha mestadels i sommar.

de flesta är jätte trevliga.

utom en.

orka sur tant som bara klagar på allt fast hon är pigg som en nörkärna.

men men.

har hittat min favorit som jag ser fram emot att gå hem till iaf.

veckan rullade på med intro hos flera olika.

mycket att komma ihåg då det är så sjukt många.

sprang med papper och penna och kluddrade ner det jag behövde komma ihåg.

torsdagen och fredagen jobbade jag själv för första gången.

fick gå den rad som jag gick intro för på måndagen.

kändes bra.

bara ett litet missöde som inkluderade en nerkissad väska.

annars klockrent.

nästa vecka och veckan därpå ska jag dock gå en annan rad som jag inte ser lika mycket fram emot.

tanterna verkar trevliga MEN.

kommer ha tre STORA karlar jag ska hem till.

dessutom röker de inne alla tre.

avkyr sådant.

och en är tydligen alkis och riktigt elak.

hm.

kanske inte riktigt vad jag hoppats på.

men är bara två veckor så hoppas det går fort.

sen hoppas jag få gå tillbaka till den andra raden igen.

börjar komma in i rutinerna där så vore fint.


annars så kommer jag nog trivas där i sommar.

personalen är trevliga om än typiska "hemtjänst-kvinnor".

permanentat hår. rökare. och varit med om det mesta i livet.

haha.


nu har jag ledig helg.

så skönt då man gått upp halv sex hela veckan.

behövde verkligen denna sovmorgon.

sitter fortfarande i morgonrock.

när jag är färdig med uppdateringen här ska jag ta tag i disk och dusch.

sen ska nog jag och P knalla iväg till torekällberget och kika lite.

ikväll ska vi tydligen kolla på fotboll. igen.

suck.

inte okej alls.

får se om jag hyr en film och kollar på datorn istället.

man tager vad man haver då vi inte har två tv-apparater.

men innan fotbollen sätter igång ska vi iaf avnjuta en god middag.

ugnsbakad sötpotatis och örtmarinerad fläskfile.

marinerats sen klockan nio i morse.

gött gött.


fortfarande sjukt ont i ryggen. och benet.

vet inte vad jag ska ta mig till.

kommer knappt upp när jag väl satt mig.

blev inte av att jag träffade sjukgymnasten när jag var hemma i dalarna.

suck.

ingen ide att gå till doktorn för de kan inget göra.

det som måste göras är att dra rätt mitt ben så bäckenet blir rakt.

och det kan bara en kiropraktor eller sjukgymnast göra.

men har noll kronor på kontot och den sjukgymnast jag varit hos här i södertälje bara petar lite på en. hjälper ju inte alls.

något måste ju göras.

kan snart inte gå.

gör så ont ibland så jag nästan svimmar.


puh.


Av Singegerd - 12 juni 2010 12:25

mycket denna vecka.

har inte haft orken att ens sätta igång datorn.

men nu R är det dags för en uppdatering.

får dela upp det lite så börjar med den korta ledighet

jag hade innan sommarjobbet satte igång.


när sista tentan var gjord innan sommaren kom kära mor och hämtade mig i Falun.

hem till kära saxberget.

torsdag-söndag var jag där och bara umgicks med familj och systers barn.

strosade runt i skogen och solen.

underbart.

älskar det.

inga måsten.

bara lugn och ro och mys.

bakade lite gött att fika på i solen dessutom.

väldigt fina dagar.


                          


sen blev det tåget hem till sthlm igen.


Av Singegerd - 6 juni 2010 10:25

åker tåg nu.

haft fina dagar i dalarna.

men måste tillbaka nu eftersom jag börjar jobba imorgon.

ångest.

så blandade känslor.

vill hem till min älskling men inte till staden.

suck.

avskyr det här.


ska redogöra för alla dagar i skrift och bilder senare ikväll.

nu ska jag äta en smörgås.

Av Singegerd - 3 juni 2010 11:40

haft några trevliga dagar i Falun.

men just nu finns det ingen tid att berätta om dem.

återkommer.

nu är det tenta som gäller.

känner på mig ganska mycket att det kommer gå åt skogen.

inte pluggat mycket alls de senaste två dagarna som jag borde ha gjort.

 huvudvärk, en annan tenta och för fint väder har stört min koncentration.

suck.

får nog förbereda mig inför 3 tentor till hösten.

2 omtentor och 1 jag hoppade över igår.

suck.

vill bara ha sommarlov nu.

säkert därför koncentrationen varit lika med noll senaste dagarna.

inte bra.


Av Singegerd - 1 juni 2010 19:00

jag har väldigt snälla svärföräldrar.

för det första som alltid låter mig bo här när jag kommer till Falun för skolan.

att de dessutom förser mig med mat hela tiden är också väldigt bra.

detta stod i kylen och väntade på mig idag när jag anlände.


  

fisk. potatis. kokta grönsaker och hemmagjord dillsås.

gött!

Av Singegerd - 1 juni 2010 16:12

klarade omtentan!

19/20 rätt.

riktigt nöjd!

nu kan jag det.

bara torsdagens omtenta kvar nu.

väldigt orolig inför den.

känner mig extremt osäker på allting.


men ikväll ska jag inte tänka på den.

anländer strax i Falun och då ska jag ta all min packning och knalla hem till svärföräldrarna.

sen blir det några timmars vila.

21:00 blir det bio med Y.

förväntningarna är låga pga all kritik.

men det kanske är bra så man inte blir besviken.

fint med bio och popcorn iaf.



Ovido - Quiz & Flashcards