Alla inlägg under juni 2010

Av Singegerd - 16 juni 2010 17:02

idag var dagen då jag tydligen skulle spendera mesta tiden i telefon.

haft lång-samtal med två personer idag.

så nu är jag nästan hes.

först med mina fina A.

sen med Cam.

riktigt länge sen vi pratade. mycket uppdatering och skäll om tvättmaskiner och mobilabbonemang.


nu ska jag till slut komma iväg på min långpromenad.

underbara väder.


men min fråga är fortfarande. vad hade hon i väskan?

Av Singegerd - 16 juni 2010 12:21

1 timme 47 minuter.

vi kan då prata jag och A.

hon gjorde min morgon.

vi tänker så lika och det känns så bra.


och om 2 veckor får vi prata hur länge vi vill.

  det ser jag fram emot.

Av Singegerd - 16 juni 2010 09:16

onsdag. ledig.

så skönt med sovmorgon.

även om jag klev upp nio. men det är sovmorgon för mig.

ska äta en lång frukost nu.

slökolla tv.

kanske kolla första avsnittet av "true blood" säsong 3.

träna.

invänta ett samtal från A. trevligt.

är dock tvungen att tvätta på min lediga dag men är inte så mycket så det få gå.

eftersom det är så fint väder idag ska jag nog sätta mig på balkongen och sola med en bra bok.

och inte vilken bok som helst.

fick en ny häromdagen.

"sickan".

som mina vänner vet är jag ett riktigt fan av gamla svart/vita filmer.

och min absoluta favorit skådepelerska är Sickan Carlsson.

denna bok handlar om hennes liv. mycket bra.


  


nu blir det frukost.



Av Singegerd - 14 juni 2010 19:15

monday, monday ba-da ba-da-da-da.


lika jevla ont i ryggen idag med.

ska strax be P dra i mina ben.

måtte det bli lite bättre.


en helt enormt stressig dag på jobbet.

denna rad jag går på nu är helt fruktansvärd på fm.

alla vill ha hjälp med dusch och städ.

och alla vill ha det samma tid.

herre min ge.

höll nästan på att börja gråta ett tag för jag inte förstod hur jag skulle hinna med allt.

men till slut var det dags för lunch-rast.

och jag kunde pusta ut.

bara em kvar.

och den gick relativt smidigt.

nu gäller det bara att ladda för morgondagens fm.


lång-samtal med C efter jobbet.

så trivsamt att prata igen.

hon berättade om sitt bröllop som hade varit perfekt.

och jag berättade om tanter som kissar på väskor.

hon är bra C.

Åland i sommar it is.


apropå bra folk.

"pratade" med min fina A igår kväll.

diskuterade fenomenet karlar och kom fram till att det fattas ett snäpp empati där.

planerade även in att nästa gång jag kommer hem blir det

mat, vin, musik, prat-afton hemma hos henne.

fint som snus!


nu ska jag koka mig en kopp te.





Av Singegerd - 13 juni 2010 20:10

bra dag idag.

frukost framför teven med balkongdörren öppen.

fint väder idag.

bakade kokosdrömmar i mängder.

gick en promenad i solen med P.

strosade runt på torekällberget och kollade lite.

åt en glass.


hem och tog det lugnt.

planterade om en kryddväxt. timjan.

sen kom regnet.


nyss druckit te och ätit kakor/bullar.

gott och mysigt.


    


nu blir det tv och ladda för jobb imorgon.

måtte det gå bra.

nervös inför den rad jag ska gå på.

men men.

det får gå som det går.


räknar ner dagarna till italien.

inte alltför långt kvar.

44 dagar.

Av Singegerd - 12 juni 2010 22:23

besviken.

finns inte så mycket mer att säga.

för mig är familjen allt.

och befinner man sig i samma stad så hälsar man på varandra.

anser jag iaf.

skitskalle rent ut sagt.

Av Singegerd - 12 juni 2010 22:15

bakade massa "skrynklor" idag.

så nöjd.

tänkte på min kära mormor när jag bakade.

hon gjorde alltid såna när jag var liten.

mina favorit kakor.

egentligen heter de jitterbuggare.

men vi sa alltid skrynklor.

så då får de heta det nu också.

planen var att baka kokosdrömmar också men fanns ingen tid

så tar det imorgon fm istället.


  


blev ett lång-samtal med M dessutom.

trevligt.

blir alltid på så bra humör efter att jag pratat med henne.

bästa M.


har nyligen ätit en god middag med min kärlek.

örtmarinerad fläskfile och ugnsbakad sötpotatis.

gött.


    


nu ligger P och kollar på fotboll.

själv ska man spela ett parti beta med fröken Andersson.

sen blir det film och snaska i sig de sista kinapuffarna som blev kvar från igår.


Av Singegerd - 12 juni 2010 14:58

lyssnar på fin musik och har sjukt ont i ryggen.

varit ute på promenad med P.

trivsamt förutom att varje steg kändes som ett slag upp i svanskotan.

hyrde även en film som jag fick bestämma eftersom det blir fotboll halva kvällen.

precious.

kan nog vara bra.

nu sitter jag i soffan och planerar en sen lunch i huvudet.

efter det ska jag baka "skrynklor". mormors recept.


bra.


annat bra att lyssna på är;

Steget - Denna gången

Oscar Linnros - 25

Steget - Baby Baby Baby

Florence + the Machine - Dog days are over

Jack Johnson - You and your heart


nu mat.



Ovido - Quiz & Flashcards