Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Singegerd - 14 augusti 2010 18:20

dagens stros på stan resulterade i en riktigt fin kostym åt min man

+skjorta och slips.

han kommer vara så stilig på bröllopet.

min man.


själv använde jag mitt presentkort på H&M á 300 kr på underkläder och nagellack plus att jag fick lägga till en hundring själv.

behövde lite nytt och slänga gammalt skräp.

så länge sen jag shoppade så jag blev lite lyrisk och slog även till på

en större blus med rosor på. den fick jag dock betala själv.

men.

så snygg den kommer vara till ett par tights eller svarta jeans.

  


sen var tanken att använda mina presentkort på Åhlens och Indiska.

men då P övergett mig för fotboll och det var så kvavt på stan så jag nästan smälte.

gav jag upp.

vill ha smakråd med mig när jag shoppar.

och kanske bra att vänta också och inte bara köpa det första bästa.


knallade hem svettig som en ål.

hörde ett muller och såg en blixt långt borta.

hoppades på riktigt oväder.

men nu skiner solen och lägenheten är lika varm som en bastu.

hm.


nu sitter man här.

planerna jag hade för kvällen gick plötsligt i stöpet och det verkar inte bättre än att jag får sitta ensam hemma ikväll med en hög tvätt nere i tvättstugan.

hm.

borde väl göra det bästa av det hela och

knalla ner till filmbutiken och hyra mig en film.

ha en liten "ta hand om mig själv-kväll".

vi får väl se.

nu känns allt bara väldigt svettigt.


Av Singegerd - 14 augusti 2010 10:30

vill ha ett hus.

eller först och främst pengar att köpa ett hus för.

men ändå.

igår kväll satt p och jag och drömde oss bort på hemnet.

jag vill vakna på morgonen och lunna gå ut på verandan och andas in frisk luft från naturen.

inte öppna en balkongdörr och bara höra bilar och buller.

vill kunna ta en morgonpromenad i skogen när första frosten kommit.

en dag ska det bli så.

ett mål i mitt liv.

Av Singegerd - 14 augusti 2010 10:23

lördagmorgon.

ska strax hoppa in i duschen och sen bege oss ner på stan.

P ska prova kostym, hitta slips och skjorta inför bröllopet nästa helg.

hoppas vi hittar något bra.

själv ska jag ha med mig mina presentkort jag fick i födelsedagspresent och kolla om jag hittar något. vill använda dem väl och inte köpa vad som helst.

hoppas på några koppar med fat från indiska.

även om denna stad inte har speciellt stort utbud i affärer så ska det ändå bli trevligt med lite stros.

kolla in lite skor inför hösten ska jag också.

ifall man plötsligt kommer ha råd att unna sig ett par senare.


apropå unna sig så ska jag. om tid finns. och pengar. fara in en snabbis till storstan i veckan efter plugg och kanske. kanske. ge mig själv något nytt klädesplagg inför skolstarten. som när man var liten.

har för tusan inte köpt nya kläder "på riktigt" på säkert ett halvår.

och monki ropar på mig. tror även urban outfitters viskar mitt namn.

att kolla lite skadar ju ingen iaf.


hur som.

så ser dagen ut.

nu fort in i duschen så man kommer iväg någon gång.




Ovido - Quiz & Flashcards