Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Singegerd - 18 augusti 2010 23:10

betapet med K.

jag vann.

äntligen.

efter månader av förlorade spel.


nu är det dags att sova.


Av Singegerd - 18 augusti 2010 21:37

så där ja.

har storstädat hela lägenheten.

duschat.

ätit gröt och äggamacka.

och nu sitter jag i soffan med min fleecefilt, en kopp grönt te,

några skorpor och tända ljus.


älskar när lägenheten är nystädad.

fräscht och fint.


ska bli en tidig kväll idag.

bara slökolla lite tv en stund sen ska jag lägga mig och läsa.

fick ny bra bok när jag fyllde år.

"lyckan är en sällsam fågel" av anna gavalda.


torsdag imorgon.

tentaplugg all over again.

och rejält träningspass på kvällen.


Av Singegerd - 18 augusti 2010 16:58

suck.

idag har jag pluggat sammanlagt i fem timmar.

paus för toabesök, besök i tvättstuga och lunch.

ganska mycket egentligen. men är inte alls nöjd.

känns inte som jag fått nåt gjort.

blev att jag gjorde klart målfrågorna för farmakologin idag iaf.

jag ville ha det klart så jag bara kan sitta och nöta in det i skallen sen.

har ju lite mer tid till den än den andra.

men det är verkligen bara lite extra.

så imorgon och på fredag blir det bara till att ägna sig åt hjärtat/levern/njurarna/lungorna.

stress stress stress.

chansen att jag fixar två tentor på en vecka är ju egentligen minimal.

men jag har inget annat val än att plugga till båda.

kan inte skjuta på dem.

visar det sig att jag kuggar på en av dem. eller båda. så är det väl så.

kan ju inte göra annat än att försöka plugga in det i huvudet.

men skulle kännas så otroligt skönt om jag iaf fixade en av dem nu ändå.

det skulle hjälpa en hel del.

inte så kul att sitta med dessa tentor hela jevla hösten.


nu orkar jag dock inte läsa mer.

ska knalla ner i tvättstugan och hämta upp tvätten.

sen blir det storstädning.

tycker hela lägenheten känns sunkig.

kanske mest för jag själv känner mig rätt sunk.

blir jag plötsligt pigg lite senare tar jag fram böckerna igen.

hade så gärna velat träna.

men det är för lite timmar på detta dygn för att jag ska hinna idag.



Av Singegerd - 18 augusti 2010 13:42

har haft lunchpaus.

pasta med tonfisksås blev det idag.

är på dåligt humör.

stressad över precis allt.

suck.

skola.tågbiljett.hemresa.skola.helgen.pengar.skola
.

blir så less.


nu tillbaka till böckerna.


Av Singegerd - 18 augusti 2010 09:05

förresten.

så blev jag halvt attackerad av en stor jevla råtta igår när jag stod och väntade på bussen i bandhagen.

och då menar jag stor.

mindre kul.

eftersom det var så mörkt ute så såg jag inte riktigt vart den

hade sitt gömställe heller.

så vågade inte stå stilla utan sprang fram och tillbaka för att vilseleda den.

fy farao.

Av Singegerd - 18 augusti 2010 08:59

nyss ätit frukost och haft morgonsamtal med C.

lite segstartad idag pga av kalaset igår som resulterade i att jag

 kom hem senare än planerat.

men men.

idag är det hjärta/cirkulation/matspjälkning/lever/njurar som ska nötas in i huvudet.

omtenta. suck. var så säker på allting när jag skulle göra tentan första gången.

men blev ganska snabbt varse om att man pluggat in fel saker när man fick tentan i handen.

hoppas VERKLIGEN på bättre resultat denna gång. nervös.

idag blir det tentaplugg hela dagen. som vanligt

sen ska det tvättas och städas.

måste hoppa träningen idag så jag hinner göra alla viktiga måsten.


är inne i en tradera-fas igen.

länge sen.

men hittat massa billigt och snyggt som är av intresse.

får se om man vinner någon av budgivningarna.

har en tendens att alltid glömma bort dem på slutet och så förlorar man det hela med en ynka krona.


idag får jag dessutom hem "Frasier" säsong 9.

det ska jag götta mig med ikväll när jag avklarat mina sysslor och är ensam hemma.


nu blir det tandborstning.

Av Singegerd - 18 augusti 2010 08:53

tårtkalas i bandhagen igår.

S fyllde 27 och det skulle firas.

enorma mängder kaffebröd och riktigt god tårta.

dessutom hade fröken slagit till på stort och köpte några flaskor Cava.

en riktigt trevligt afton.

min present var ett hemmagjort kort och en flaska martini.

tror hon blev nöjd.


  


           


    

Ovido - Quiz & Flashcards