Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Singegerd - 16 augusti 2010 22:50

sådär då.

eftermiddagen/kvällen gick undan som ett jihu.


knallade ner till gymmet och tränade en timme.

riktigt skönt att komma igång igen.

hade kunnat kört ett "dubbel-pass" men klockan tickade på så det

var bara att skynda vidare.

handlade på lyx-ICA innan jag gick hem.

fy fasiken vad dyrt det är på denna affär.

men eftersom det är den affären jag hade närmast efter träning så fick det bli den.

dessutom ville jag lyxa till det med lite charkuterier.

ogillar pålägg som är vaakum förpackade och smakar plast.

blev lite tysk salami med soltorkade tomater/basilika och rökt skinka. gött.

hem och kokade gröt till mig själv eftersom P jobbar kväll.

fixade lite på datorn och kollade bra serie på ettan.

drack en kopp grönt te och åt några skorpor och

 kollade ett gammalt "frasier" avsnitt.

har apropå "frasier" beställt hem 9e säsongen nu som jag hoppas dimper ner i min brevlåda inom de närmaste dagarna. underbart.


 och nu är klockan redan halv tolv och jag kom inte i säng i tid ikväll heller.

suck.

alltid hittar man på ursäkter för att vara uppe.

plus att jag är ovan med att P jobbar kväll.

får ingen ro i kroppen förrän jag vet att han är på hemgång.


men men.

nu ska jag lägga mig och kanske hinna läsa några rader i min nya bok.

imorgon är det tentaplugg igen.

upp klockan 7 ska man.

och imorgon SKA jag komma igång senast 9.

måste få mycket gjort.

på kvällen vankas det tårtkalas i bandhagen. trevligt.


nu tandborstning.



Av Singegerd - 16 augusti 2010 15:23

jag är en dålig människa.

iaf idag när jag är trött.

pluggade intensivt mellan 10:30-12:30.

sen tog jag paus för matlagning och en powernap.

åter vid böckerna 14:30.

men.

hittills har jag bara kollat folks bloggar och slarvat runt på fb.

inte bra alls.

men nu ska jag försöka göra ett ryck.

fram till 17:00.

då ska jag äntligen gå till gymmet och träna bort 4 veckors paus.

sen får vi se om jag kanske orkar plugga lite senare ikväll.

men förmodligen kommer jag somna då.

får väl vara "nöjd" med 3,5 timmes studier idag då.

suck.




Av Singegerd - 16 augusti 2010 10:17

10:17.

skulle satt igång med tentaplugget för en timme sedan.

men var så seg så det gick inte förrän nu.

efter lite pepp-samtal med C sitter jag nu med alla böckerna framför mig.

frågan är bara vart jag ska börja.

idag blir det blodomloppet/njurar/lever/matspjälkning som ska nötas in.

otäcka omtenta.

jag måste klara den.

imorgon blir det farmakologi.

får köra varannan dag mellan dem två jag ska göra.

ångest och ont i magen.

well.

nu är det dags.


Av Singegerd - 16 augusti 2010 08:15

7:00 ringde mitt alarm på mobilen.

men idag var jag faktiskt alldeled för trött för att orka gå upp

då så jag snoozade en halvtimme. låter inte mycket för världen.

men mycket för mig som ALDRIG snoozar.

nu är jag uppe iaf.

går segt med frukosten och ögonen är halvöppna.

så går det när man åker och hälsar på kompisar och blir kvar längre än planerat fastän man vet att man ska upp i ottan för studier.


gårdagen spenderades alltså som sådan.

vaknade 10:20. chockad över att ha sovit så länge. inte likt mig.

frukost och "gilmore girls".

städade, lagade mat, dusch.

sen var det dags att bege sig in mot storstan.

åkte in en timme tidigare så jag skulle hinna ta en sväng på några affärer.

vilket jag gjorde.

eller det blev två affärer.

men det räckte.

efter X antal provningar av olika plagg och bitterhet över att

man inte har mer pengar.

köpte jag till slut tre nya outfits för hösten.

så himla nöjd

      

monki-nörd.

men inte varit in på den affären sen i vintras så.


skulle behövt köpa någon långärmad tjocktröja och en ny sjal.

men än så länge är det så varmt så jag har tid att vänta

med det tills pengar rullar in.


när shoppingen var avklarad.

eller snarare när affären stängdes.

begav jag mig hem till fröken E.

länge sen vi sågs. trots att vi bor så nära.

skyller på mycket i skolan.

hur som.

mycket prat. som sen ledde vidare till inköp av kina-mat och godis.

mera prat och mat.

kollade halv ok film som vi mest pratade sönder då vi satt och funderade över vad man var rädd för när man var liten.

E var rädd för råttan i "nils karlsson pyssling".

jag för trollen i "fragglarna".

sent blev det och jag hoppade på pendeln kvart över tolv.

som tur var hade jag telefonkontakt med den blivande bruden hela vägen hem.

vilket gjorde att resan kändes kortare.


kom alltså inte i säng förrän halv två.

inte konstigt man är trött.

men men.

det var det värt.


nu ska jag dricka upp mitt te innan böckerna kallar.



                     

Ovido - Quiz & Flashcards