Alla inlägg den 4 januari 2012

16

Av Singegerd - 4 januari 2012 10:42

4 Januari idag.

efter en natt med fruktansvärda mardrömmar vaknade man

med feber igen.

kommer och går det där.

måndagen var febrig, gårdagen fri, idag feber igen.

vete tusan vad det är.

tror jag helt enkelt måste chilla ner några hekto.

eftersom jag var feberfri igår tog jag tag i att städa undan julen.

kanske lite tidigt men vill inte ha något sånt kvar när bebis kommer.

så förmodligen ansträngde jag mig väl för mycket så nu är febern tillbaka.

men det blev ordning i lyan iaf.


dock dök det tomma hörnet i v-rummet upp igen nu när granen åkte ut.

MÅSTE verkligen hitta en fåtölj +fotpall och ett litet sidobord att ha där.

just nu ekar det tomt förutom vår fina jordglob som står och ser ensam ut på golvet.

det enda problemet är ju att komma överens om vilken fåtölj vi ska ha.

medans jag gärna kan hitta på second hand med lite stil pratar P om fåtöljer

med inbyggd massage för tusentals kronor.

som han dessutom inte har lust att lägga pengar på.

detta leder ju till att hörnet aldrig blir möblerat.

får nog helt enkelt bara köpa en fåtölj när jag hittar en utan att samråda med P.

han brukar bli nöjd ändå.


skulle även vilja ha lite nya gardiner och ljuslyktor.

får alltid nya idéer när julen städats ut.

och så här i rea-dagar hade det varit klockrent att fynda.

har ju inte bott i nya läggan alltför länge och eftersom vi röjde undan

allt vi inte trivdes med i flytten plus att denna lägenhet är bra mycket

större än den gamla så finns det en hel del plats att fylla.

men eftersom FK bestämt sig för att vara snåla mot mig på första

utbetalningen lever jag på existensminimum tills 27 Januari.

inga problem om jag bara är hemma men mindre kul när man

är tvungen att tacka nej till allt hela tiden då man inte har en

krona på kontot.

well well.

får väl ta lite pö om pö helt enkelt.


4 Januari som sagt.

16 dagar kvar till den beräknade dagen.

sover dåligt på nätterna då det inte finns något läge alls

som funkar längre.

lillrumpan har det trångt där inne men lyckas ändå

röra på sig så magen ser ut som klippiga bergen.

packade väskan igår som ska med upp till förlossningen.

lika bra att vara förberedd.

känns helt fantastiskt att det snart är dags.

allt har gått så fort.


mitt lilla hjärta.

vår kärlek.


 




Ovido - Quiz & Flashcards