Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Singegerd - 16 januari 2012 16:24

vissa personer stjäl verkligen energi.

försöker så mycket jag kan att undvika dem.

men i detta fall kan jag själv inte styra det hela så mycket

då det är person jag inte själv valt att ha i min krets.


snart kommer jag iaf ha ordentliga skäl till att den personen inte

kan dyka upp och stjäla energi här hemma.

Av Singegerd - 16 januari 2012 11:39

det var en bra vecka.

bakade gott bröd på torsdagen som jag åt till en god soppa.

sånt gillas.

 


 


hade på mig mitt finaste förkläde som min älskade mormor sytt.

minns att jag alltid lånade det när jag var liten.

det var alltid för stort.

men nu passar det perfekt.

 

 

älskar tyget.

ger mig minnen från mormor och morfars hus.

där doftade det alltid nybakat.

dörren med klockorna som pinglade när man öppnade och stängde.

en souvenir från någon av deras alla resor.


på fredagen kom Ronya på besök.

vi götta oss i rejäla wienerbröd och pratade i timmar som vanligt.

känns skönt att ha någon som Ronya.

hon förstår mig.

 

fick även fina tulpaner av henne.

det gillar jag.

favoritblommorna helt klart.

 


på fredagseftermiddagen begav jag mig sakta men säkert in mot stan.

mötte upp Alexandra.

inhandlade några av de sista sakerna som lillrumpan kan tänkas behöva.

älskar det.


kvällen bestod av oätligt kött men väldigt god sås.

var rädd hela kvällen sen att vi blivit matförgiftade.

men vi klarade oss.

"på spåret".

otäck film och gelehallon.


lördagen kom och hela förmiddagen spenderades i soffan.

strosade på stan på eftermiddagen och fönstershoppade.

till kvällen bjussa P på god pizza.

även om jag åt mer pizzasallad än pizza.

ättika ättika ättika.

hem och kolla på "stjärnorna på slottet".

johan rheborgs dag. klockrent.

spelade spel där jag förlorade.

brukar alltid ta hem "mat-frågorna" men denna gång gick jag bet totalt.

avslutade kvällen med att kolla en "planet earth"-dvd för P´s skull.

insekter.

inte min favorit.


hade en orolig natt så var lagom pigg igår.

men tog en dusch, piggnade till och spenderade dagen hemma

hos Ronya, Henrik och barnen.

trevlisch.


nu är måndagen här.

4 dagar kvar till bf.

förväntansfull.

kom kom.

vi längtar och väntar.



Ovido - Quiz & Flashcards