Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Singegerd - 23 januari 2012 19:14

att vara ensam hemma om dagarna och inte ha

något att göra är inte så kul i längden.

speciellt inte när man väntar på något.


idag har jag storstädat hela lägenheten från tak till golv.

sen när det var över hade jag inga fler planer för dagen.

alla jag känner jobbar eller är i skolan.

inget bra på tv och gråväder ute.


förstår om lillrumpan inte vill komma ut när den känner

att jag bara går och väntar hela dagarna.

självständig redan från start som sagt.


i söndags spenderade vi hela em på dalarnas museum.

jag älskar museum.

till och med ett så litet som det vi har här duger för mig.

sen for vi runt i polon och tittade på fina hus och pratade

om framtida planer.

skönt att göra någonting och inte bara vara hemma.

men nu är P åter på jobbet igen och jag rullar som sagt

tummarna här hemma.


imorgon är det tvätt på dagordningen.

men hoppas även kunna hitta på något roligare

att spendera dagen med.

fönstershoppa om inte annat.


vårat fåtölj-dilemma verkar löst sig för nu iaf.

fått en svart skinnfåtölj av P´s mormor som

håller på att flytta och inte behövde ha den längre.

helt klart duglig.

passar nog alldeles utmärkt i vårat tomma hörn och

med en fin filt på sig och en liten fotpall till kommer jag

och lillrumpan kunna sitta och mysa där om kvällarna.

fattas då bara ett liten pelarbord för vår kära jordglob så

är det i-landsproblemet ett minne blott.


nej. nu dags för dagens höjdpunkt.

säsongspremiär av "halv 8 hos mig".

klockrent.



Ovido - Quiz & Flashcards