Alla inlägg under februari 2010

Av Singegerd - 11 februari 2010 22:00

idag blev vi klara med nr 2.

jag har en väldigt bra grupp.

riktigt nöjd.

hoppas vi kan fortsätta i samma anda resten av terminen.

resten av dagen bestod av lång promenad i solen.

tvätt.

matlagning.

träning.

gröt.

tv.tv.tv

russin och mandlar.

LOST.

imorgon ska vi fara hemåt.

dalarna.

mamma fyller år.

det är alla hjärtans dag.

ska umgås med familjen.

krama systers underbara barn.

va ute i solen.

förhoppningsvis grilla korv ute i ett fint vinterväder.

det blir nog en bra helg.



Av Singegerd - 10 februari 2010 14:27

så. så då var dagens föreläsningar till ända.

frågan är nu hur jag gör med resten av dagen.

tanken är att städa och sen gå och träna. kanske även sola tio min.

ja jag vet att solning är farligt och jag solar aldrig längre men min hy i

ansiktet mår inte bra och behöver ljus och värme. så tio min kan det bli.

men nu är jag så uppstressad över nästa skolupggift.

den ska inte lämnas in förrän början på mars. men känner jag vill göra

klar den så fort som möjligt. dock är jag inte färdig med uppgiften som ska lämnas

in på fredag. grupparbete. och tanken är att vi ska skriva slutklämmen imorgon.

då är frågan.

vänta tills den uppgiften är klar innan jag börjar spinna på nästa eller börja klura

redan idag?

det sistnämnda låter bäst för kropp och själ.

tror inte min hjärna pallar mer idag. och jag vet med mig själv att jag ej kan

hålla på med för mycket saker samtidigt.

är stressad nog ändå.


då så. det gick snabbt.

den fortsatta dagen kommer alltså bestå av

städning

träning

10 min sol

telefondejt

gröt och film?

är ensam hemma ikväll igen så kanske skulle unna mig något bra på tv?

det enda som går som jag vill se är halv 8 hos mig men sen är det dött.

har jag orken efter träningen knallar jag förbi filmbutiken. kostar ju bara 20 kr.


nu damma.

Av Singegerd - 10 februari 2010 08:01

redan onsdag.

fattar inte vart veckan tar vägen. men dagarna går iaf.

inte blir man mindre stressad för det.

föreläsning hela dagen igår. hjärnan kändes helt fullproppad med info.

fortsatte sedan hela kvällen med grupparbete. efter massa krångel

med mitt förbannade internet så fick jag det till slut att funka och vi kunde sammanfatta en hel del. satsar på att bli klara på torsdag. så kan vi börja

ta helg lite tidigare iaf.

hann sitta/ligga i soffan i lite mer än en timme innan man pallrade sig in i

duschen och sen vidare till sängen. P fick inga vettiga ord från mig inte.

var helt färdig och somnade praktiskt taget direkt jag la mig. sov oroligt

och vaknade och grät efter att ha hört föreläsarens röst prata snabbare

och snabbare i huvudet. hujedamej.

nu är man uppe iaf. efter en kopp te, två smörgåsar och en grape börjar

man bli redo för ännu en dag framför datorn och föreläsningar.

usch. hoppas verkligen vi kan flytta tillbaka innan dessa tre år är över.

ORKA sitta framför en dator i flera år och lyssna.


i eftermiddag blir det träning. skönt. behöver verkligen komma till gymmet

några dagar i veckan. får panik när jag inte får röra på mig så mycket som

jag vill. helst vill jag kunna långa skogspromenader varje dag men tyvärr så

går det inte här. suck.


städning ska också ske ikväll. men det borde gå relativt fort.

sen ska jag prata med min A i telefon och kolla halv 8 hos mig.

hoppas på en lugn och bra dag/kväll.


vill vara pigg och glad så jag inte skrämmer iväg P.

känns som jag inte varit en bra flickvän/sambo på senaste tiden.

känns inte bra alls.

men att sitta inne en hel dag utan att träffa en människa är inte något för mig.

behöver frisk luft och rörelse varje dag. och träffa folk.

annars blir jag tydligen en dålig människa.


på fredag blir det dalarna för hela slanten.

och P ska med hem. det värmer mitt trötta hjärta.



Av Singegerd - 8 februari 2010 21:18

bra dag.

fått en hel del gjort.

fixat två böcker på bibliotek.

beställt två på nätet. och som jag tydligen kommer få redan imorgon. perfekt.

köpt present till mamma. hoppas hon blir glad.

vill ju ge henne hela världen men har inte riktigt pengarna.

köpt en liten alla hjärtans dag present till min man.

är verkligen helt emot det där med att KÖPA presenter då.

men hade tänkt köpa denna lilla sak ändå.

 så då passar jag på att ge han den till helgen.

kärlek kärlek.

strosade lite på indiska och försöker bestämma mig för vad jag ska lägga de sista 200 kronorna i presentkortet på. fina koppar med fat eller fin skål?

eller en "tavelhylla" till v-rummet?

kunde dock inte bestämma mig så ska klura ett tag till.

blir det tavelhyllan så måste jag skaffa tre svarta stora ramar.

och en liten spegel kanske med brunsvart ram.

i ramarna vill jag dock ha svart/vita foton.

och jag har inte så många sådana kort.

hm.

kanske funkar med färgkort.

 men.

man har ju en tanke hur det ska bli.

önskar jag hade en RIKTIG kamera så jag kunda ta riktigt bra kort.

vill ha något foto från hemma och kanske från gotland eller från någon annan resa.

och gärna nåt på mig och P.

ska klura ut något bra.

well. sen blev det träning. kändes bra i kroppen.

hem och åt gröt med P.


nu sitter jag med en kopp grönt te och smakar av en chokladboll.

inte okej på en måndag men.men nu blev det så.

drömmer mig bort på olika sidor på nätet bland fina lägenheter och hus i falun.

vill ha!

att vi ska flytta tillbaka är bestämt. frågan är bara när.

men när det blir. då ska jag ha den finaste lägenheten.

och vi ska bjuda in nära och kära på fika och middag.

sen en vacker dag när ekonomin är stadig är planen att köpa något.

men först blir det hyres.


nu har jag kramp i axel.


Av Singegerd - 8 februari 2010 11:13

så där.

då var helgen över.

en bra helg.

blev klar med skoluppgifterna redan på torsdag så fick helg redan på kvällen där.

fredagen spenderades på gym och sedan hemma med min kärlek.

Lost-maraton hela kvällen. sista säsongen och galet spännande.

lördagen vaknade man tidigt men var ändå utvilad. åt frukost till ronja rövardotter.

lagade god köttfärspaj efter mammas recept.

sen blev det dusch och piff innan jag tog pendeln till M.

en väldigt trevlig kväll med väldigt mycket prat. god mat och lite öl.

på hemresan träffade jag på min efterlängtade vän Z och pojkvän/inte pojkvän.

blev en rolig tågresa.

söndag sov jag ut ordentligt.

åt frukost med min man.

städade undan och gjorde mig redo för en fika med Z.

blev en 4 timmars. så trivsamt så.

vi hittade det perfekta caféet med bra öppettider och gott fika.

det kommer bli vårt standard ställe hädanefter.

mycket prat om jobb, skola, kärleken, framtiden, falun, boende, sommar, semester.

vi har alltid så otroligt mycket att prata om.

Z är en bra vän.

och nu kan vi ses mycket oftare då jag inte har det gamla jobbet att leva efter.

hem och åt gröt och kollade "vad blir det för mat". morberg han kan han.

efter mycket tjat från P blev det sedan film. "district 9".

och jag måste faktiskt erkänna att jag tyckte den var bra.

om inte annat väldigt spännande.

tji fick jag.

så kan det gå när man dömer ut en film på förhand.


efter grubbel över framtidens ekonomi somnade man med hopp om semester i värme.

eller iaf en tripp till öland eller gotland i sommar.


dagen har varit effektiv.

upp klockan sju. åt frukost till nyhetsmorgon.

kollade fronter efter ny info. inget nytt.

satt mig med alla böckerna och finslipade vissa svar på frågor.

beställde de resterande böckerna inför kursen och hittade en bok för kopiering på bibblan som jag ska fixa senare idag.

riktigt nöjd. slipper jag oroa mig för litteraturen iaf. en sak mindre.

nu blir det till att laga lunch.

strömming med potatismos.

sen promenad.

bibliotek.

kanske köpa present till mamma.

och sist men inte minst.

ett långt gym-pass

.

så där. nu har jag skrivit så det räcker för några dagar.



Av Singegerd - 4 februari 2010 23:11

upptäckte just den här bloggen. http://annasanatomi.blogspot.com/

läs den.

det kommer jag fortsätta göra. och vara lycklig över det jag har.

ens egna problem känns så pyttesmå när det hela sätts i jämförelese med något sådant.

all styrka till världens alla mammor (och pappor) som kämpar för sina barn.

och definitivt all styrka till alla barn som kämpar för sitt liv.

Av Singegerd - 4 februari 2010 20:58

oj.

minns ej när jag bloggade sist.

well.

dagar har gått. jag blev klar med första uppgiften.

så nu går man på nålar tills betyget kommer.

hujedamej.

har hunnit vara i falun igen.

träffat mina trevliga gruppmedlemmar.

gått på medicinskt museum.

och påbörjat nästa uppgift.

efter lite prestationsångest är man på gång igen.

två dagar i skolan denna vecka.

en hel dag på bibblan med Jonna och Boddan.

där fick vi mycket gjort.

for hem med tåg till kärleken.

upp i ottan för grupparbete via nätet i x antal timmar.

där fick vi ännu mera gjort.

efter det var det eget arbete resten av dagen och alla

frågor är nu besvarade. bara sammanfattningen kvar.

den ska vi kirra på tisdag.

hoppas vi.

jag tycker verkligen om detta.

jag är laddad. jag ska klara detta.

om jag så ska gå över ryska lik.


ryssland. det är en annan historia. usch. om det är något jag avskyr så är det folk som spelar martyrer för att komma dit de vill.

såna människor vill jag kräkas på.

tydligen ska jag ha en sådan i min närhet i 3 år nu.

giv mig styrka.

eller öronproppar.


imorgon ska jag träna. gud så underbart att få röra på kroppen.

får dock ångest av att inte öppna böckerna.

men finns ju inte riktigt något att göra nu heller.

i väntan på sammanfattningen.

men vi får se.

vaknar man pigg och alert tar jag mig nog en titt i en timme eller två.

alltid finns det något att bättra på.


annars blir helgen lugn.

ska följa med min P till en kompis och agera flytthjälp.

kvällen är ännu oplanerad.

lördagen blir det middag hos M. det ska bli riktigt trevligt. hoppas jag.

söndag blir en vilodag tror jag. kanske en sväng på stan och ordna mors present.


nu blir det tv.


Ovido - Quiz & Flashcards