Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Rubrik saknas

Av Singegerd - 27 augusti 2010 11:12

oj då.

inte skrivit sen förra veckan men har haft fullt upp!

drar lite snabbt senaste veckans händelser.

bilder kommer senare!


åkte hem till dalarna.

hysteriskt stress inför lördagens bröllop.

väl där gick allt som en dans.

S var tamejtusan den finaste bruden jag sett.

allt var så fint. musiken folket. allt.

under inmarschen spelade kantorn "to the end" av Blur.

vackert.

en gammal klasskompis spelade "perfect day" av lou reed.

utmarschen spelade kantorn "god only knows" av Beach Boys.

tårar kom kan jag lova.

så himla perfekt.

och så himla mycket S och M.

personligt och precis som de ville ha det.

sen bjöds det på fest, god mat och dans.

dans dans dans.

den kvällen gav vi blanka tusan i cancern och det var kärleken som segrade.


söndagen for jag upp till falun.

häng hos svärisar.

måndagen blev det återträff med en gammal fin vän. så himla roligt.

vi skulle intensiv plugga till tisdagens tenta men tror mest vi pratade gamla och nya minnen.

så roligt att vi tagit upp kontakten igen.


tisdag blev det omtenta.

som inte gick bra alls.

orkar inte gå in på detaljer men blir nog till att sitta med hjärta och njurar senare i höst igen. suck.

långpromenad i småregn med Y efteråt.

väldigt bra promenad.

te och prat hos M på kvällen.


onsdagen bjöd på plugg även då men först följde jag med svägerskan R

för storhandling och lunchning. väldigt trevligt.

roligt att ventilera liknelser angående våra män.

kom hem till svärföräldrarna och sen blev det intensivplugg deluxe i 8 timmar.

vid tolv slog jag igen böckerna och begav mig mot sängen.

 i huvudet snurrade enterokapslar och vattenlösliga läkemedel.


torsdagen kom och jag begav mig upp till skolan.

pepp-talk med Å.

40 min tog det.

och jag svarade på alla frågorna.

osäker på två-tre stycken som var riktiga kuggfrågor.

MÅSTE klara den.

gör jag inte det så vet jag inte vad jag gör.

tycker jag verkligen gjort mig förtjänt av ett G då jag engagerat mig helhjärtat i den nedrans tentan.

hur som.

efter tentan for man förbi M och drack lite te.

sen "hem" och kastades i sig lite lunch. packade ihop sakerna.

sen kom Y och vi begav oss ut på lite shoppingäventyr.

handlade iofs inte speciellt mycket men kollade desto mer och drömde oss bort.

när vi blir rika ska vi få ha allt det där.

blev iaf inköp av nya höstskor. 2 nagellack. strumpor. svart blus.

den svarta blusen blev dessutom mitt första inköpta klädesplagg från myrorna.

S skulle vara stolt.

 och till sist present åt lillasyster som fyller 25 på söndag.


efter stadsturen tog jag bilen och for hen till mormor och morfar.

lagade räklasagne och åt munkar.

både mormor och morfar blev så glada.


hem till sax på kvällen.

mamma var med syster på trav och pappa kollade trav på tv så då blev jag självklart att plocka och städa i köket.

alltid.

men kan tycka det är lite rofyllt ändå.

och mamma blir alltid glad.


somnade helt utpumpad efter senaste veckans tentaplugg.

gick upp kvart över nio. utvilad och lugn.

ingen skolstress idag.

nu har jag helg tills måndag morgon då nästa termin börjar.


idag blir det begravning för farmor.

hoppas det går bra.

aldrig varit på begravning förut.

har lite ont i magen.


(bilder från veckan kommer senare)

 
 
Ingen bild

Anna

27 augusti 2010 15:42

Låter som du har fullt upp hela dagarna,haha. Nästa vecka måste vi ses. Så här ser mitt schema ut: Måndag jobb hela dagen. tisdag 15.30-20,onsdag hela dagen,torsdag 7-13. fredag 15.30-20,och sen jobbar ja hela helgen. En jääävla hemsk vecka med andra ord.:( men nån gång däremellan är det hög prio på att ses.

 
Ronya

Ronya

27 augusti 2010 21:22

Hoppas begravningen gick bra idag! Vi ses imorgon! Kram

http://ronyaponya.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

<3

Av Singegerd - 29 mars 2012 14:15

finns inte mycket tid över för detta. funderar starkt på att lägga ner bloggen dessutom. men den får hänga med ett tag till ifall tiden och lusten plötsligt dyker upp igen.   Oscar är 9 veckor och 1 dag idag. tiden går så otroligt fort. ...

Av Singegerd - 6 februari 2012 14:41

så kom han äntligen. 12-01-25. vår Oscar. nu är jag komplett. min älskade älskade lillrumpa. ...

Av Singegerd - 23 januari 2012 19:14

att vara ensam hemma om dagarna och inte ha något att göra är inte så kul i längden. speciellt inte när man väntar på något.   idag har jag storstädat hela lägenheten från tak till golv. sen när det var över hade jag inga fler planer för da...

Av Singegerd - 21 januari 2012 16:43

vänta. det är det enda jag kan göra. redan nu är lillrumpan en självständig liten person som inte låter några datum hit och dit bestämma när det är dags att komma ut. bra. som det ska vara. även om väntan gör mig otålig och gör att  jag i...

Av Singegerd - 21 januari 2012 10:45

när man går på övertid finns det mycket tid att tänka över saker. efter två bra intervjuer på nyhetsmorgon kom hjärnan igång ordentligt. jag är uppfostrad med att jag ska gå min egen väg. att jag ska göra det jag vill och stå för min åsikt och ...

Ovido - Quiz & Flashcards