Alla inlägg under augusti 2010

Av Singegerd - 14 augusti 2010 10:30

vill ha ett hus.

eller först och främst pengar att köpa ett hus för.

men ändå.

igår kväll satt p och jag och drömde oss bort på hemnet.

jag vill vakna på morgonen och lunna gå ut på verandan och andas in frisk luft från naturen.

inte öppna en balkongdörr och bara höra bilar och buller.

vill kunna ta en morgonpromenad i skogen när första frosten kommit.

en dag ska det bli så.

ett mål i mitt liv.

Av Singegerd - 14 augusti 2010 10:23

lördagmorgon.

ska strax hoppa in i duschen och sen bege oss ner på stan.

P ska prova kostym, hitta slips och skjorta inför bröllopet nästa helg.

hoppas vi hittar något bra.

själv ska jag ha med mig mina presentkort jag fick i födelsedagspresent och kolla om jag hittar något. vill använda dem väl och inte köpa vad som helst.

hoppas på några koppar med fat från indiska.

även om denna stad inte har speciellt stort utbud i affärer så ska det ändå bli trevligt med lite stros.

kolla in lite skor inför hösten ska jag också.

ifall man plötsligt kommer ha råd att unna sig ett par senare.


apropå unna sig så ska jag. om tid finns. och pengar. fara in en snabbis till storstan i veckan efter plugg och kanske. kanske. ge mig själv något nytt klädesplagg inför skolstarten. som när man var liten.

har för tusan inte köpt nya kläder "på riktigt" på säkert ett halvår.

och monki ropar på mig. tror även urban outfitters viskar mitt namn.

att kolla lite skadar ju ingen iaf.


hur som.

så ser dagen ut.

nu fort in i duschen så man kommer iväg någon gång.




jo.

Av Singegerd - 13 augusti 2010 16:24

03:11 inatt fick jag sms.

vaknade och blev jätterädd att något hänt.

läste igenom sms:et och började skratta och ville väcka P som inte riktigt såg det roliga i det hela.

fröken A som har långtråkigt på nattjobbet.

såna sms gillar vi.

Av Singegerd - 13 augusti 2010 16:22

nagelklack.


att ett ord kan få en att gapskratta.

Av Singegerd - 13 augusti 2010 16:16

så där då.

nu har jag pluggat nästan hela dagen.

var segstartad idag och sen fick jag telefonsamtal.

men från kl elva satt jag iaf.

tills nu.

min hjärna är helt färdig.

somnade nästan till några gånger på slutet.

nu får jag iaf ta helg.

tills på söndag då böckerna måste fram igen.

men ikväll och hela morgondagen får jag fritt.

wiie.

ska inom kort ta bort gammalt nagellack och hoppa in i duschen.

en lång och sval dusch ska det bli då lägenheten säkerligen har en temp

på 50 grader.

ikväll har jag blivit medtjatad till ett ställe av förtäring av tacos.

inte min grej så tänker kolla efter annat på menyn.

inte det att jag inte gillar tacos.

men att betala massa pengar för det ute eller ens vara sugen på det när termometern visar nästan 40 grader i solen.

det är inte min grej.

dock ska vi inte bli långvariga där för P har lovat mig hyrfilm och gotte till kvällen.


nu så.

dusch.

Av Singegerd - 13 augusti 2010 09:51

trots sorgliga saker som hänt så hade jag sex toppen dagar hemma i dalarna.

umgåtts massa med min fina mamma.

gått långa promenader i skogen och plockat litervis med kantareller.

tagit upp gamla bekantskaper tack vare möhippan

och hoppas nu kunna träffa K då man är hemma i dalarna igen.

hann träffa fina kusin från norr och hennes sambo.

for till Nora en kväll när familjen skulle dit med häst som skulle träffa veterinär.

regnet öste ner och jag satt mest i lastbilen men skönt att bara vara.

körde lillasyster till Rättvik där hon skulle tävla med en häst.

även där öste regnet ner men härligt ändå.

häst luktar gott och även om jag inte har samma stora intresse av dem som resten av min familj så tycker jag om att åka på trav.

har ju praktiskt taget blivit uppforstrad på en travbana så det är ju som att komma hem helt enkelt.

hade "sent" kalas med familjen för mig som fyllt år.

fick massa fina presenter och fick även krama min systers fina pojkar.

till sist blev det en kvällstripp till min vän A i smedjebacken.

nyförlovad och glad som vanligt.

blev bjuden på god fika och massa prat/skratt.


  

            


    


            


  



  



så.

nu har jag väl ändå uppdaterat tycker jag.


dags för skolböckerna.


Av Singegerd - 13 augusti 2010 09:33

då har man uppdaterat med bilder vad som hänt senaste tiden.

nu till det som ej finns i bild.


åkte som sagt hem till dalarna direkt efter sicilien.

både för att ordna med möhippan och träffa familjen.


första besöket blev till min kära farmor.

en riktig krutgumma som tom nu.

när hon knappt hade kraften att prata.

hötte med näven och svor åt alkoholen och dumma karlar.

hann träffa farmor både torsdag och fredag.

natten till lördagen gav farmor upp.

det gör så ont i mitt hjärta att veta att hon inte längre finns.

men vetskapen om att hon fick leva ett långt och friskt liv

gör det hela lite lättare.

farmor blev 90 år och aldrig varit sjuk.

hon var aldrig den där bull-farmorn som läste sagor och stickade sockor åt en.

hon var farmorn som skrämde mig när det åskade ute för hon själv var lika åskrädd.

hon var farmorn som klappade en hårt på kinden och

sedan gav mig en lika hård puss.

när man kom till farmor fick man te med socker och mjölk i hennes stora tekoppar med fat, fralla med ost som hon hela tiden propsade på att man

skulle doppa. själv åt hon ingenting.

hon lassade på mer mat fastän man tackade nej.

hon kallade grannflickan för "jevla köna" och somnade alltid framför teven.

kanske var hon bitter över att livet inte riktigt blev som hon velat.

och efter att farfar gått bort ville hon inte ha med karlar att göra.

hon levde ensam i 30 år.

och kanske ville hon ha det så.

folk kunde dra åt skogen.

men hon var min farmor.

och jag tyckte om henne för den hon var.

mitt hetsiga humör har jag henne att tacka för.

och hennes roliga historier och uttryck kommer jag bära med mig hela livet.


om en vecka är begravningen.

min första begravning någonsin.

självklart visste jag att denna dag någon gång skulle komma.

ändå vet jag inte riktigt hur jag ska förbereda mig.

att dessutom min s.k släkt på pappas sida nu ska hålla på och bråka mitt i alltihopa gör ju inte saken bättre.

jag vill bara gå dit och ta ett sista farväl av min farmor.

inte träffa massa främlingar som inte hälsat på henne på 20 år.

som farmor hade sagt.

"de kan dra åt helvete".





Av Singegerd - 13 augusti 2010 09:22

eftersom min bästa vän ska gifta sig

styrde vi självklart upp en möhippa.

och det blev möhippa av det bästa slaget.


 

förklädda och redo för kidnappning.


         

K och H. två av kidnapparna.


        

en förvånad blivande brud.


          

champagne-picnic.


  

hela gänget redo för sumobrottning.


             

svettigt.


  

sedan blev det lite bastu/relax.


         

och några turneringar rundpingis.  


dagen avslutades med en för jäkla god middag ute på logen.


vi var nöjda.

bruden var nöjd.

nöjd.

Ovido - Quiz & Flashcards