Alla inlägg den 15 december 2010

Av Singegerd - 15 december 2010 12:57

inget svar än från någon av lärarna. suck.

för att stilla min oro har jag intensiv pluggat inför omtenta nr 2.

nu inväntar jag en riktig braklunch.

pestolax med pasta och god sallad.

mumma!


fick ett bra besked nyss iaf.

syster och pojkvän kommer och hämtar mig på söndag!

klockrent!

så skönt att slippa kånka med grejer på tåg.

plus att då får jag hit min symaskin och bakmaskin

som jag fått av min fina mormor som ej använder dem längre.

nu kan mitt liv som hemmafru fulländas totalt.

nu ska här sys och bakas som aldrig förr.

Av Singegerd - 15 december 2010 09:58

är galet upprörd och stressad nu.

som om man inte hade nog ändå.

usch jag orkar snart inte mer.

såg precis att läraren för anatomi skrivit att

de INTE hinner rätta tentorna i anatomi delkurs 1

innan jul.

HALLÅ?!?!

jag har ju en aningens press på mig att veta om

jag fixat poängen inför termin 3.

hur kan de vara så sega?!?

börjar snart att gråta.

fick brev från CSN igår att de inte kan bevilja mig

lån och bidrag för nästa år förrän de fått info om

att jag fixat de sista poängen.

detta hänger ju då på att lärarna rättar tentorna I TID

och sedan "skriver" i på mina studieresultat att

jag klarat de momenten så CSN får veta det.


detta innebär ju att ju längre de väntar med att rättar,

desto längre kan jag bli att gå utan pengar.

plus att jag kanske inte får börja i termin 3 för lärarna

inte kan få tummen ur och rätta tentorna.

skickade ett mail till lärarna som har hand om detta.

hoppas verkligen jag får ett svar denna gång!

Av Singegerd - 15 december 2010 09:16

kollar musikhjälpen.

massa bra musik hela tiden.

pepp pepp pepp.

sms:ar deluxe med Cam och diskuterar.

datorförbud idag också efter klockan tio.

gjorde så igår och det gick fint.

bättre koncentration på plugg då.

fick MYCKET gjort igår.

fortsätter plugga anatomi idag.


när P slutat jobba blir det till att

strosa på stan.

julklappsinköp till P´s familj. roligt.

måste köpa värmeljus också.

de går åt som smör i solsken här.

ska även köpa ingredienserna till allt

julgodis jag ska baka i dagarna.

gött gött.


bakade ut den sista pepparkaksdegen igår.

hujedamej så mycket kakor.

men men.

nu har vi så vi klarar oss resten av året hah.

men ska som sagt ta med mig mer än hälften hem till mamma

eftersom jag fick ansvaret för pepparkaksbaket i år.


nje. nu en till kopp te.

Av Singegerd - 15 december 2010 09:07

veckan går så fort.

redan onsdag.

känns mest lite halvjobbigt.

innebär att det är snart dags för tenta.

färre dagar att hinna fixa allt som ska fixas.

plugga extra mycket.

måste snart packa en väska. IGEN.

vara ifrån P IGEN.


får väga det goda mot det onda.


ska få åka hem till mamma/pappa och fira jul.

klä gran.

äta god julmat.

mysa på berget.

fira jul med P som även han kommer till dalarna över juldagarna iaf.

träffa vänner. systrar. små pojkarna.

hälsa på mormor/morfar i nya lägenheten.


en bra nyhet är att jag till 90% ska få åka bil hemåt på söndag dessutom.

mamma har fixat mindre bil som förhoppningsvis

lillasyster med sambo ska köra

hit och hämta mig och min packning.

väldii bra!





Ovido - Quiz & Flashcards