Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Singegerd - 3 mars 2010 23:16

en sak.

blir arg på saker.

eller folk snarare.

varför kan man inte se till personers bästa?

ska det vara så svårt?

fan för l-a kommun. skiter i hur det ska gå.

en sak har jag då lovat.

vinner jag pengar.

ska hon få en del.

hon är värd ett bra liv!

Av Singegerd - 3 mars 2010 23:03

vilken dag.

9:00.började med tentasnack från uppsala. redan stress.

men planerade in gemensamt tentaplugg iaf. bra att hjälpa varandra.

efter massa krångel.hm.kunde vi börja seminariet.nöjd med min insats.

så G där iaf. puh.

nu till nästa uppgift som verkar dubbelt så svår och invecklad. plus så jevla lite tid att fixa.

håller mitt schema med skola mån-fre 9-16.

vill ej börja schabbla med dem så man blir tvungen att sitta kvällar och helger.

dock lite stress med nästa uppgift som sagt.

bara torsdag em och hela fredagen på mig att kirra den.

måndag är det sammanställning med gruppen.

lite irriterande då vi har till tisdag em iaf att göra det eftersom redovisningen är på onsdag.

men men. har vi två som för en gångs skull ska fara upp dagen före så har vi.

SUCK.

men jag ska fanimej kirra detta. om jag så ska slita mitt hår!


efter skola blev det träningspass.

mina ben skakade efteråt men kändes skönt.

imorgon blir det vila.

måste plugga till fyra. om inte lite längre. sen blir det städ och bara vara med kärleken.

vill ej stressa.


funderar på planer för helgen.

erbjudande om att haka på bio låter kul.

men har inte riktigt bestämt mig.

vill göra nåt kul med P också.

vill gå i inredningsaffär och planera v-rum som måste göras fint.

vi får se hur det blir.


längta till nästa fredag. ska bli så mysigt.

bara vi två och ingen stress.

kärlek.


långsamtal med Yo idag.

mycket att prata om och planera.

ska bli kul att se nya lyan nästa vecka.

STORA planer på G. Lady G.

fredag 9:00. vi måste ha biljett. finns inget annat alternativ.


nu ska jag krypa ner bredvid min man och sova.

han är min trygghet.





Av Singegerd - 3 mars 2010 23:03

vilken dag.

9:00.började med tentasnack från uppsala. redan stress.

men planerade in gemensamt tentaplugg iaf. bra att hjälpa varandra.

efter massa krångel.hm.kunde vi börja seminariet.nöjd med min insats.

så G där iaf. puh.

nu till nästa uppgift som verkar dubbelt så svår och invecklad. plus så jevla lite tid att fixa.

håller mitt schema med skola mån-fre 9-16.

vill ej börja schabbla med dem så man blir tvungen att sitta kvällar och helger.

dock lite stress med nästa uppgift som sagt.

bara torsdag em och hela fredagen på mig att kirra den.

måndag är det sammanställning med gruppen.

lite irriterande då vi har till tisdag em iaf att göra det eftersom redovisningen är på onsdag.

men men. har vi två som för en gångs skull ska fara upp dagen före så har vi.

SUCK.

men jag ska fanimej kirra detta. om jag så ska slita mitt hår!


efter skola blev det träningspass.

mina ben skakade efteråt men kändes skönt.

imorgon blir det vila.

måste plugga till fyra. om inte lite längre. sen blir det städ och bara vara med kärleken.

vill ej stressa.


funderar på planer för helgen.

erbjudande om att haka på bio låter kul.

men har inte riktigt bestämt mig.

vill göra nåt kul med P också.

vill gå i inredningsaffär och planera v-rum som måste göras fint.

vi får se hur det blir.


längta till nästa fredag. ska bli så mysigt.

bara vi två och ingen stress.

kärlek.


långsamtal med Yo idag.

mycket att prata om och planera.

ska bli kul att se nya lyan nästa vecka.

STORA planer på G. Lady G.

fredag 9:00. vi måste ha biljett. finns inget annat alternativ.


nu ska jag krypa ner bredvid min man och sova.

han är min trygghet.





Av Singegerd - 3 mars 2010 08:23

onsdag redan.

veckan går fort trots allt.

har precis avklarat min frukost och sitter nu och halvkollar nyhetsmorgon.

blir upprörd över försäkringskassans beslut mot en kvinna som förlorat sitt barn.

ska strax sätta mig med mina böcker och papper och förbereda mig inför seminariet kl 11.


sovit dåligt i natt. men är ändå inte speciellt trött idag. kommer väl senare antar jag.

vårdcentralen igår. efter noggrann undersökning kunde man gå därifrån.

ingen hudsjukdom och inte herpes. svaret blev "en allergisk reaktion".

förmodligen något jag ätit. men vad är ju frågan.

på med hydrokortisonsalva och idag är nästan allt borta.

så snart ser man ut som vanligt i ansiktet.


vill förändra saker och ting är hemma.

vill göra om hela v-rummet.

avskyr hur det ser ut just nu.

tråkigt tråkigt tråkigt.

framför allt så är det de gula förbaskade tapeterna som förstör allt.

får dessutom inte tapetsera om så det är ju bara att leva med dem.

vill ha vitt.

så man kan inreda med färger utan att bry sig om väggarna.

vill fixa tavellister. fina ramar och fina foton.

ha en ruggig matta på golvet och tätare gardiner i fönstret.

nu känns allt bara kalt och opersonligt.

ge mig pengar så jag kan fixa som jag vill.

att man dessutom har en snål sambo som vägrar lägga pengar på inredning hemma känns ju ganska trist dessutom.

nej. i helgen är det jag som ska ut på stan och leta BILLIG inredning.

det behöver inte kosta skjortan.

hade helst velat ta en tur till mitt hatobjekt IKEA.

men har varken bil eller busskort så det får bli en annan gång.


nu blir det till att svida om från morgonrock till mjukisar och läsa på i böckerna.





Ovido - Quiz & Flashcards