Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Singegerd - 6 mars 2010 22:49

lördagkväll.

kollar film på 4:an och dricker min andra kopp te.

godaste te't.

blå passion. grönt te. skulle kunna dricka en liter om dagen.

om jag inte redan gör det.

P spelar fifa hos en kompis.

själv känner jag mig lite halv risig och orkar mest med en kväll i söffa.

har beställt förstoringar på tre foton plus till enkel framkallning på några andra.

de tre stora. eller iaf två av dem. ska upp på v-rums väggen.

kan nog bli bra.

bara jag hittar rätt ramar sen så.

så får vi se om det blir tavellist eller bara enkelt upphäng.

hah.

konversation med mig själv.

känner mig halv snuvig och lite febrig. men tror det mest är trötthet.

veckan har varit ganska jobbig. det tar väl ut sin rätt antar jag.

ska försöka sova lite längre imorgon.

idag fanns det ej tid för det.


gårdagen var väldigt fin. iaf kvällen.

dagen var för stressad och jobbig. måtte det gå vägen. gjorde allt jag kunde.

kvällen försökte jag iaf koppla bort skola en stund.

och min kärlek hjälpte mig bra.

efter ett pass på gymmet kom man hem till en fin middag bestående av sushi.

elvabitars dessutom.

plus att man även fick en fin bukett tulpaner.

efter det blev det ost & kex till Lost. spännande.

kvällen avslutades med en kopp te, choklad och "Bröllopsfotografen".

min man han kan han.

och han är bara min.

kärlek.        


så.

denna dag.

gick upp strax efter halv tio.

okej. det är sovmorgon för mig.

men kände mig dock inte utsövd alls då vi la oss efter ett och jag vaknade till och från efter en timme och pratade i sömnen som en tok. hm. stressad?

hur som.

solen sken så starkt genom fönstret så vem kunde sova mer?

"jag kände livet i mig" som madicken sa.

i med frukost och morgonprat med mamma på telefon.

sen in i duschen.

planen var att fara in till stan (sthlm) och strosa i solen och kolla second hand.

planen sprack dock när vi kom ner till pendeln och insåg att tågen var inställda för några timmar framåt.

suck.

fick bli en dag i tälje då. suck.


in på BR och köpte present till världens bästa R som fyller 6 år snart.

Lego. hoppas han blir nöjd.

ska köpa lite småplock senare. pennor, papper, sudd, ballonger, godis.

sånt han gillar.

tänk vad man kan tycka mycket om ett barn.

fast han är ju inte vilket barn som helst.

han är ju ett av de bästa.

och som jag får vara en stolt moster åt.


sen fick P ett samtal och plötsligt satt vi på en buss mot skärholmen med A och Z.

blev en riktigt lyckad dag.

strosade runt i massa affärer.

trots dålig ekonomi så fick jag unna mig tre inköp.

även P tyckte jag var värd det.

skogs/psykadelisk-skjort/klänning. tokgilla.

långt svart linne.

nya enkla svarta tights.

nöjd!

hittade även en kort kavaj som var galet snygg. men där sa plånboken stopp.

men ångest är stor nu.

skulle även verkligen vilja ha nya svarta pumps. verkligen. och nya gympapjucks till våren.

men det finns ännu tid till det.


massa prat om snus med Z som slutat röka.

planerade en middag/malibu/öl kväll om två veckor.

hoppas det blir av nu. den som lever får se.


for hem med min kärlek och åt pitabröd med tonfisk och feta. göttans.


och nu sitter jag här.

helt slut.

borde väl egentligen lägga mig men ska försöka ta mig igenom denna film iaf.


imorgon blir det hårfärgning.




Ovido - Quiz & Flashcards