Alla inlägg under mars 2010

Av Singegerd - 1 mars 2010 08:24



Brödbak i helgen.

har bara bakat godsaker senaste tiden.

 så i söndags kände jag att nu behövdes det lite matbröd att fylla frysen med.

nyttigare. godare. och så himla kul att baka.

vill bli som min mormor.

hon bakade (orkar inte längre) allt bröd hemma. inte en ynka kaka var köpt på ica.

bakning är som terapi för mig.

ge mig massa ingredienser så skulle jag kunna spendera en hel helg i köket och bara baka bröd.

söndagens bak resulterade i två råglimpor och en hög grahamsbröd med solrosfrön.

planerar redan nästa bak.

då blir det "vänskapsbröd" från mormors recept.




 


förutom bak har jag försökt vila huvudet från skolan.

behöver ny energi.

lagade tvårätters till min kärlek i fredags. fint.

såg bra film."Vägen". dock gav den mig mardrömmar två nätter i rad.

hälsade på paret i bandhagen en sväng i lördags.

och söndagen blev det som sagt bak och sen mys i soffan till kvällen.

försökte oss på bingolotto men inte en krona vann vi.

kollade sedan tidernas absolut sämsta film. "sommaren med göran".

skäms att jag ens har sett den. den var verkligen mitt stor NEJ.

men då inte de filmer vi skulle hyra fanns så blev det den.

och ja. vi fick iaf bekräftat att peter magnusson inte är en skådespelare.

eller rolig någonstans.


idag blir det plugg HELA dagen.

ska inom kort förflytta mig till köksbordet och öppna böckerna.

känner mig så otroligt opepp idag. inte bra alls.

hoppas på ny energi då jag börjar läsa.

vill helst inte göra någonting alls.

vet ej varför.

hoppas det beror på all frånvaro av sol och vårväder.

just nu öser snön ner.

måste bli pepp. kom igen. annars kommer ingenting gå in.


trots opepp så känner jag mig också förväntansfull över något.

vet inte heller varför.

kan va Y´s flyttglädje som smittat av sig.

eller bokningen av hotell som ska bokas idag.

semesterplanen är också något bra att tänka på men vill inte nämna det för mycket innan jag vet att det blir av.


"utslagen" fortfarande kvar i ansiktet. suck.

har en aning vad det kan vara men låtsas att det regnar och hoppas de ska vara borta imorgon.


nu blir det till att borsta tänderna och rycka upp sig om det ska bli någonting av den här dagen.









        

Ovido - Quiz & Flashcards