Alla inlägg den 10 november 2010

Av Singegerd - 10 november 2010 19:27

fick tre fina kakburkar av M igår.

väldigt snällt.

och de kommer verkligen användas!


 

Av Singegerd - 10 november 2010 19:14

onsdag kväll redan.

dagarna går så fort.

men skönt det.

trots att jag hamnat på en sån bra praktikplats så

längtar jag ju trots allt efter att få åka hem.

hem till min kärlek.

ja det har bara gått tre dagar men tanken att man inte

kommer ses förrän om två veckor gör att det känns

riktigt jobbigt.

och då bara över helgen.

sen tillbaka hit igen.

tycker om mitt falun men vill inte vara ifrån min man så här.

allt känns mindre kul utan honom.


idag har jag dessutom haft feber.

inte bra alls.

tur jag varit ledig.

vill ju för tusan inte gå och bli sjuk nu mitt i allt.

det skulle vara helt åt fanders.

men kände redan när jag klev upp i morse att något inte stämde i kroppen.

seg och tät i näsan.

efter en skön morgonpromenad i snön med Y och lille O

kände jag mig helt färdig.

"hem" och åt lunch, tog en ipren och vilade en stund.

kändes lite bättre senare men ändå inte helt OK.

tog en dusch och sen strosade jag och Y på stan.

kollade massa fina julsaker som man önskar man kunde köpa.

finns så mycket fina inredningsaffärer i Falun.

man blir helt till sig i trasorna när man ser allt fint.

tog en billig fika på mysigt och lugnt cafe.

varm choklad och morotskaka. gött.

sen gick Y hem till sig och jag gick och handlade te.


sen jag kom hem har jag lagat middag,

pratat med mamma på telefon,

kanske att hon kommer och hälsar på mig i Falun i helgen. hoppas.

pratat med P, älskling som sitter och löser korsord i sin truck.

pratat med S, ett kort samtal dock. hoppas få till ett längre snart.


nu sitter jag som ett ljus i soffan och är mätt efter rotmoset.

ska inom kort bege mig hem till Y och J.

vi ska kolla "bonde söker fru". trevligt.


trött i ögonen är jag.

och sugen på russin och mandlar.

köpte lite "glöggmix" som jag ska ha som onsdagsgott till en kopp te senare.


nej nu ska jag ta på mig mössan.

Av Singegerd - 10 november 2010 19:06

förutom bra praktikplats har jag också gjort andra bra saker.

vissa i bilder vissa utan bild.


långpromenad med M i måndags kväll.

     


lång morgonpromenad med Y och herr O i morse.

stros på stan och kollade allt fint till julen med Y.

drack varm choklad och tog det piano.

   

 

   


Av Singegerd - 10 november 2010 18:33

som sagt.

mycket kan jag ta.

och med respekt för en vän håller man käften.

men någonstans finns en gräns.

och den överträdes för länge sen.

kanske dags att personen ifråga får smaka på sin egen medicin.

att andas och räkna tilll tio håller inte längre.

VFU

Av Singegerd - 10 november 2010 18:26

helnöjd.

verkligen hamnat på en bra praktikplats.

bra personal. bra handledare. bra T5:a. bra SSK.

och riktigt intressant avdelning.

alla som bor på detta ställe är dementa.

men på min avdelning är det bara män. och väldigt utåtagerande.

en riktig utmaning.

passar mig utmärkt.

bara varit där en dag men fick så himla bra intryck och

stöd på bara en dag så detta kommer nog gå jättebra.

tjejen som går T5 som också är där var verkligen jätte trevlig och

vill verkligen hjälpa mig med allt jag funderade över.

likaså USK och SSK.

väldigt bra människor.


ledig idag och torsdag sen rullar det på hela helgen.

riktigt kämpigt schema men kommer ju få ändra om

lite så det passar mina tider i skolan etc.


puh.

Ovido - Quiz & Flashcards