Alla inlägg den 20 november 2010

Av Singegerd - 20 november 2010 11:22

samtal med fru davhu igår.

vi borde skriva en bok om våra glansdagar.

haha.

herregud så många galna minnen.


 

Av Singegerd - 20 november 2010 11:15

ännu en VÄLDIGT bra dag på praktiken igår.

jag tog blodtryck på hela avdelning med uppsikt av Anna (T5:an).

sen fick jag kolla blodsocker på all personal. mest för träning.

Agneta kollade mitt. 4,6. lågt. som jag vetat sen tidigare.

och timmen innan jag ska äta sjunker det som en sten.

hur som.

så himla roligt.

nu känns allt ännu mer på riktigt.

Anna är en väldigt bra mentor.

skönt att prata med någon som ligger lite längre fram i utbildningen.

sen har vi ju Agneta också. vilken klippa.

min idol inom omvårdnad.

om en vecka typ ska jag gå med ssk:an och kolla blodsockret på

hela avdelningen också. spännande!

med tanke på att en farbror hotade med att

knocka mig när jag kollade hans blodtryck,

får vi ju se vad han säger när jag

ska sticka honom i fingret.

vilka krutgubbar jag har på "min" avdelning.

kunde inte hamnat på något bättre ställe.


en utmaning.

det gillar jag.



Av Singegerd - 20 november 2010 11:10

nu är jag hemma hos min baby.

trött som få när jag kom hem igår kväll.

men P hade lagat tacos som jag fick slå mig ner och äta.

trots att lägenheten har mer än bara lite skit i hörnen är det

så sjukt skönt att vara hemma med mitt.

försöker att inte tänka att jag ska fara iväg på måndag morgon igen.

ska leva i nuet denna helg.


fick sova ut i morse.

ingen väckarklocka på.

länge sen.

ätit frukost framför teven. lovely.

och i natt har snön fallit ner över södertälje.

klockrent.

idag ska jag stor städa här hemma.

sen blir det till att adventspynta.

som jag längtat.

ska spela lite julmusik dessutom.

imorgon ska vi köpa nya gardiner och x antal mängder ljus.


ikväll blir det restaurangmat. göttans.

Ovido - Quiz & Flashcards