Alla inlägg den 24 november 2010

Av Singegerd - 24 november 2010 17:39

blev en stros på två timmar.

rena snöstormen ute men mysigt.

de har pyntat så fint runt alla skyltfönstren med granris.

ser fram emot söndagen och julskyltningen.

syster och barn ska komma med till Falun.

så ska vi strosa runt. så roligt!

hur som.

fyndade ännu en sak åt min kära mor.

en fin adventsljusstake i guld. 20 kr!

så fin så.

nu jäklar har jag haft tur med fyndandet.


hade trillat in en slant på kontot så

köpte mig en fin röd skål i glas från indiska

som jag suktat efter länge.

den ska få stå på köksbordet fylld med nötter.

önskar jag fick komma hem nu och ställa

fram den men icke. får vänta till nästa helg.

suck.


in på ICA och köpte lite frukt, mandlar och russin.

gött.

unnade mig även lite grönt chai-te från "Te & Kaffe handeln".

ska jag dricka ikväll framför teven och

även bjuda svärföräldrarna på.

doftar och smakar ljuvligt.


blir inget mera plugg för mig ikväll.

är helt enkelt lat.

satsar på att gå upp tidigt imorgon och fortsätta.

dokumentationsuppgiften på fm och tentaplugg på em.

puh.


så där då.


Av Singegerd - 24 november 2010 14:54

hm.

har skrivit ihop uppgiften nu.

bara åtgärderna som fattas.

men känner inte att jag riktigt är på hugget idag.

trött och seg i huvudet.

kanske lika bra att ge upp nu och fortsätta imorgon igen?

får dock ångest av att inte plugga då jag har så mycket att göra.

samtidigt så blir inget bra när jag inte riktigt hänger med själv.


nej.

tar nog en paus nu.

ut och får lite luft.

osminkad och i mjukisar.

men men.

det får Falun ta idag.

förhoppningsvis får jag lite ny energi så

jag kan sätta mig en stund lite

senare igen och skriva vidare.


då så.

Av Singegerd - 24 november 2010 13:02

haft lunchpaus.

lyssnat på en tuff brud med Petter.

blir så satans glad av den låten.

heja Petter!

Av Singegerd - 24 november 2010 10:45

då så.

gick upp kvart i åtta. trött.

seminarie mellan 9-10:30.

hade inte så mycket frågor men fick

iaf bekräftat att det jag hunnit göra

på min uppgift stämmer.

skönt!

dock klurar jag så på omvårdnadsåtgärder.

ska skriva ner lite och sen ta med till praktiken

imorgon och se vad de säger.

känns så skönt att jag har sånt bra stöd och hjälp

av både usk, ssk och T5:an.


nu ska jag renskriva själva dokumentationen.

skönt att ha det mesta klart iaf.

sen komma på bra åtgärder som sagt.

har jag orken ska, eller måste, jag ta tag

i omtentan. VIKTIGT!

skönt att jag har en ledig dag imorgon

också att bara plugga på.

får jag så mycket som möjligt gjort på uppgiften

idag får jag mer tid till bara omtenta-plugg imorgon.


lite senare, när min hjärna behöver en paus,

ska jag knalla iväg till "bra och begagnat".

köpa en glöggskål åt mamma.

sen hade det varit trevligt att

ta en promenad med någon vän.

fått prata om lite annat än skolan.

men antingen jobbar de eller är bortresta.

lite trist.

får väl gå själv helt enkelt.


imorgon rullar det äntligen in lite pengar.

ska försöka sätta igång med julklapparna direkt.

har bestämt mestadels vad jag ska köpa

till alla så det känns skönt.

hoppas dock inte att någon förväntar sig

något storslaget då min ekonomi är mer än knaper.


jaja. har inte så mycket mer att skriva egentligen.

blir bara massa svammel.

Ovido - Quiz & Flashcards