Direktlänk till inlägg 30 november 2010

gårdagen

Av Singegerd - 30 november 2010 09:37

mindre bra dag igår.

vaknade kl 8.

redo för en heldag med anatomiplugg och julklappsinköp.

blev dock inte som jag tänkt mig.


när jag klev upp ur sängen så högg det till i nedre delen av magen.

tänkte att det inte var något speciellt.

men för varje rörelse blev det bara värre och värre.

gick på toaletten och där blev smärtan bara värre så

jag skyndade mig in till sängen igen.

kunde knappt röra mig och började känna

mig illamående och svimfärdig.

försökte resa mig men föll ihop på golvet

och kände hur svetten bara pulserade.

kunde knappt gå så jag fick nästan krypa ut till

vardagsrummet där svärmor var.

då var smärtan så pass olidlig så tårarna kom.


efter många om och men kom vi iväg till vårdcentralen.

fick träffa läkare och ssk direkt.

väldigt bra!

de ordnade med en akutremiss upp till

Falu lasarett.

där tillbringade jag sen resten av dagen.

de tog alla möjliga prover och gjorde flera olika undersökningar.

dock fick jag vänta i 5 timmar på att få komma

till gyn-mottagningen och då började smärtan att avta.

de hittade ingenting konstigt så klockan 16 blev jag hemskickad.

öm i magen och helt slut blev det soffan för mig resten av kvällen.


har aldrig haft sådan smärta i hela mitt liv

och kan inte förstå vad det var för något.

tanken slår mig ju dock att om jag fått

komma till gyn-mottagningen snabbare

kanske de kommit på vad det var?

hm.


idag är jag fortfarande öm i magen.

eftersom jag inte vet vad det är så

känns det lite svårt att veta hur jag

ska hantera smärtan.

försöker att inte stressa och hoppas

på det bästa.

obehagligt var det iaf.

plus att det känns för jäkligt att min

enda lediga dag spenderades på akuten.

tentan på fredag känns verkligen omöjlig

att klara just nu.

jobbar varje dag fram till tenta-tillfället.

så kommer inte bli många timmars plugg.

känns riktigt jobbigt.


som tur var fick jag börja lite senare idag iaf

då Agneta skulle iväg på något

och inte kommer tillbaka förrän halv tre.

någon extra timme för anatomi iaf.


ibland känns saker och ting ganska jobbigt.


 
 
Anna

Anna

30 november 2010 10:34

Näää,min fina. Låter som du oxå har ett rent helvete.:( jag ska till doktorn om en halvtimme. vi måste telefonera och trösta varandra.som det ser ut nu så klarar ja inte av att komma till falun den närmsta veckan,dels för mitt mående och dels för en hel del annat som har hänt. När man tror att lyckan är nära,då tas den helt ur armarna på en.:(
krya på dig och var rädd om dig.Love u.

http://www.heartroll.blogg.se

 
Åsa

Åsa

30 november 2010 13:38

Usch, vilken pers du var med om igår!! Hoppas hoppas att du aldrig behöver uppleva det igen!!
Kramar//Åsa

http://www.wallmans.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

<3

Av Singegerd - 29 mars 2012 14:15

finns inte mycket tid över för detta. funderar starkt på att lägga ner bloggen dessutom. men den får hänga med ett tag till ifall tiden och lusten plötsligt dyker upp igen.   Oscar är 9 veckor och 1 dag idag. tiden går så otroligt fort. ...

Av Singegerd - 6 februari 2012 14:41

så kom han äntligen. 12-01-25. vår Oscar. nu är jag komplett. min älskade älskade lillrumpa. ...

Av Singegerd - 23 januari 2012 19:14

att vara ensam hemma om dagarna och inte ha något att göra är inte så kul i längden. speciellt inte när man väntar på något.   idag har jag storstädat hela lägenheten från tak till golv. sen när det var över hade jag inga fler planer för da...

Av Singegerd - 21 januari 2012 16:43

vänta. det är det enda jag kan göra. redan nu är lillrumpan en självständig liten person som inte låter några datum hit och dit bestämma när det är dags att komma ut. bra. som det ska vara. även om väntan gör mig otålig och gör att  jag i...

Av Singegerd - 21 januari 2012 10:45

när man går på övertid finns det mycket tid att tänka över saker. efter två bra intervjuer på nyhetsmorgon kom hjärnan igång ordentligt. jag är uppfostrad med att jag ska gå min egen väg. att jag ska göra det jag vill och stå för min åsikt och ...

Ovido - Quiz & Flashcards