Alla inlägg under december 2010

Av Singegerd - 15 december 2010 09:07

veckan går så fort.

redan onsdag.

känns mest lite halvjobbigt.

innebär att det är snart dags för tenta.

färre dagar att hinna fixa allt som ska fixas.

plugga extra mycket.

måste snart packa en väska. IGEN.

vara ifrån P IGEN.


får väga det goda mot det onda.


ska få åka hem till mamma/pappa och fira jul.

klä gran.

äta god julmat.

mysa på berget.

fira jul med P som även han kommer till dalarna över juldagarna iaf.

träffa vänner. systrar. små pojkarna.

hälsa på mormor/morfar i nya lägenheten.


en bra nyhet är att jag till 90% ska få åka bil hemåt på söndag dessutom.

mamma har fixat mindre bil som förhoppningsvis

lillasyster med sambo ska köra

hit och hämta mig och min packning.

väldii bra!





Av Singegerd - 14 december 2010 08:29

hur ska man få något gjort när detta håller igång hela veckan?


Musikhjälpen.


gilla!

<>

Av Singegerd - 14 december 2010 08:15

det är något som inte stämmer i vår lägenhet.

det brukar alltid vara så varmt och skönt inne.

på vintern brukar man kunna gå barfota

inne i bara mjukisar och ett linne.

men nu.

nej nej.

fötterna blir som isbitar.

klev upp vid sju idag.

visst kan man vara lite frusen på mornarna men detta är inte klokt.

och det har varit lika i flera dagar, hela dagarna nu.

har pyjamas på mig, min stora varma morgonrock, ullsockor.

ändå iskallt.

det nästan som viner om benen på en.

sitter i soffan nu inlindad i två filtar.

hoppas få upp värmen.

ska dricka en hel del te för att värma upp denna arma kropp.

måste nog ringa ett samtal till hyresvärden om detta fortsätter.

är ju inte särskilt kallt ute heller. ca -9.

hur fasiken blir det om temperaturen sjunker.

då börjar det väl hänga isbitar på en.


nej nu är det dags för te och en skiva av mitt hembakta vörtbröd.

Av Singegerd - 13 december 2010 12:55

idag känns allting ganska tungt.

så himla mycket att göra och får bara hälften gjort.

vet liksom inte vart jag ska börja.

stressar upp mig totalt också så jag blir helt handlingsförlamad.

viktig omtenta att plugga till.

ny kursstart imorgon och på tisdag.

tågbiljett hem ska köpas för pengar som inte finns.

julgodis ska bakas inför hemresan.

massa plock och fix här hemma som måste göras.

plus X antal andra grejer.

suck.

och jag har bara denna vecka på mig att fixa allt.

önskar att någon kunde göra hälften åt mig.

Av Singegerd - 13 december 2010 10:02

jag är en tönt. jag vet.

S kommer skratta när hon läser detta.

men nu kommer tredje filmen och jag vill verkligen se den.

en sucker för helena bergström.


Av Singegerd - 13 december 2010 09:56

avslutade helgen med att fara ut till bandhagen för en söndagsmiddag.

jag tycker om att åka dit.

speciellt när S är glad och M verkar pigg.

det blev en väldigt fin kväll.

väldigt god mat och mycket prat.

låt oss få fortsätta ha det så.

ni två är så himla bra.


   

gott gott.


        

en stolt fru davhu visade upp ny möbleringen.

jag fick också vara med på ett hörn.

Av Singegerd - 13 december 2010 09:52

en fin helg.

bakat.

umgåtts med min man.

tagit fina vinterpromenader.

sett bra film.

njutit av att bara vara hemma.



      


   


 

gött


     

vitt vitt vitt.


Av Singegerd - 13 december 2010 09:48

gav mig själv en liten present för de fem veckors praktik i Falun.


 


en fin ljusstake från Gruvgatan.

Ovido - Quiz & Flashcards