Alla inlägg under december 2010

Av Singegerd - 11 december 2010 15:52

tänker mycket på min farmor just nu.


Av Singegerd - 11 december 2010 12:00

har en ide.

hoppas det går.

Av Singegerd - 11 december 2010 11:49

lördag.

idag ska det julbakas.

gjorde pepparkaksdeg igår som ska bakas ut.

blev väldigt mycket deg så kommer nog baka fler dagar.

hemmagjord är grejen.

förstår helt ärligt inte varför folk köper deg överhuvudtaget.

hur svårt är det att göra egen deg?

well.

ska även baka vörtlimpa.

har två olika recept.

ett lite svårare och ett lite enklare.

blir det enklare idag eftersom det är första

gången jag bakar sådant bröd.

ska baka två limpor idag.

smakar de bra ska jag baka två till senare i veckan.

ska ha med mig bröd hem till mamma över jul.

älskar att baka.

kommer dofta så ljuvligt i lägenheten.


igår var en sån bra dag.

sov till nio.

upp och åt frukost hemma. ÄNTLIGEN.

ingen stress över att jag ska åka igen.

städade hela lägenheten i lugn och ro.

åt en snabb lunch.

tog en lång promenad till maxi.

kyligt men skönt.

handlade i lugn och ro.

bussen tillbaka.

gjorde ordning ännu en hyacint som jag köpt.

älskar hyacinter.

lade kött i marinad.

rörde ihop pepparkaksdegen för idag.

tog en dusch och lagade middag till min kärlek.

enkelt men gott.

klyftpotatis, helstekt fläskytterfile och hemmagjord tzatsiki.

det var uppskattat.


kvällen fortsatte framför teven i lugn och ro.

eftersom jag gett upp IDOL så zappade vi runt lite.

"på spåret" var inställt pga nobelmiddagen. trök.

drack lite gott te och åt några kinapuffar (länge sen).

en väldigt bra dag och kväll.


nej nu ska jag ta tag i bakningen.


Av Singegerd - 9 december 2010 20:27

de fem veckorna i Falun är nu slut.

sa hej då till herrhagsgården idag.

även om det ska bli så skönt att komma hem till sitt

så kommer jag sakna min avdelning 3. bäst.

men som vi sagt.

sommaren är mitt mål!

och så ska jag snart hälsa på.


sitter på tåget.

redigt trött.

hade så galet tung packning och fick lov att gå till tåget.

så nu är min kropp trasig och genomsvettig.

kommer komma hem sent.

runt halv tolv.

men men.

imorgon får jag ta en tidig helg.

ska bara pyssla och dona i vårt hem.

så skönt.

laga något riktigt gott till middag.


nu har jag ingen ork att skriva mer.


Av Singegerd - 9 december 2010 20:20

seminarie/opponering igår.

gick väldigt bra.

läraren tyckte jag gjort en bra dokumentatinsupggift.

inga kompletteringar. NÖJD!

hon bjussa även på fika då hon snart ska gå i pension.

 

jonna högg in på bullarna.


knallade sedan ner på stan i kylan.

min Anna kom till stan.

så trevligt att äntligen få umgås.

julklappshandling-deluxe.

och massa prat.

hann även både äta lunch och fika lite gött.

hon är en fin vän Anna.

   

 

tröllet va inte nöjd med första kakan.


jag fick alla mina julklappar köpta. så skönt.

köpte fint brunt papper och rött lack att slå in dem i.

pysslade och donade lite på kvällen.

 


en finfin dag.


Av Singegerd - 8 december 2010 23:48

igår var det kalas.

Ronya fyller år i veckan så jag och svärföräldrarna var ditbjudna

på ett rejält tårtkalas.

R hade dukat upp rejält så det såg ut som ett riktigt barnkalas.

och btw en galet god tårta.

en trevlig afton.

   


   


 

födelsedagsbarnet.


   



Av Singegerd - 8 december 2010 00:16

hade bakat en Pepparkaks-cheesecake

som jag tog med till Hhg idag.

det var uppskattat.

näst sista dagen.

sista dagen jag fick umgås med bästa Agneta och Co.

det blev en underbar eftermiddag.

så mycket skratt.

var länge sen jag skrattade så mycket.

ett skämt som bara blev större och större.

Linda med sin pure. Karin med sina blommor. nam nam.

har gått och småskrattat för mig själv resten av dagen.

vilka underbara människor!

jag hoppas verkligen vi ses snart igen.

vår plan är sommarjobb.

det skulle ju vara helt underbart.

ska dock försöka hälsa på snart när jag är i krokarna.

denna plats och dessa människor har fått en varm plats i mitt hjärta!


 

   

     


och detta är bara några av de fina människor jag mött där.

resten får jag säga hej då till på torsdag.

gav Agneta ett tack-kort.

det var det minsta jag kunde göra.

även avdelningen fick ett kort.

vilka pärlor.

själv fick jag mer än godkänt i min bedömning.

Agneta skrev fina rader som gjorde mig tårögd.


detta var verkligen en KLOCKREN hejdå-fika.

så varm i hjärtat.

men som sagt. vi säger inte hej då.

Av Singegerd - 8 december 2010 00:04

detta tycker jag om.

att få komma hem till min man.

julpynta.

julbaka.

äta italienskt med min man.

gå kalla vinterpromenader.

dricka glögg och äta nybakt lussekatt.

allt som är mitt.

helgen var så fin.


     


           


 

(dessa fina kakformarna fick jag av min fina Mormor

som kände att hon inte behövde dem längre)


 


    

(här inser man dock hur mycket vi behöver ha något på väggen i v-rummet) 


       


           

   


   



Ovido - Quiz & Flashcards