Alla inlägg den 1 september 2010

Av Singegerd - 1 september 2010 22:14

sura människor som inte kan få ur sig vad problemet är står mig upp i halsen.

att de sedan är så inställsamma så man blir mörkrädd gör inte saken bättre.

ignorera ignorera ignorera!

fokus på skola!


Av Singegerd - 1 september 2010 22:05

hm.

massa bilder att lägga upp men har inte riktigt tiden.

får göra det imorgon på tåget om det går.

annars blir det till helgen.


så.

skola idag för 3e dagen.

massa intressant.

måndagen var det mycket nytt som skulle in och hjärnan gick på högvarv.

igår var det föreläsning om demens och om döden.

demens-föreläsningen. så himla intressant!

trodde det bara fanns en sorts demens.

ack vad fel jag hade.

riktigt intressant som sagt.

hoppas på en sådan avdelning när praktiken kommer!

när man har såna föreläsningar känner man hur intresset flödar i kroppen.

mer sådant!

idag var det taktil massage.

hade ju redan en del kunskap sen tidigare arbete men kul ändå.

fick ju dessutom massage av en riktig massör så det var inte helt fel.

höll på att somna plus att jag blev otroligt törstig.

en bra dag.


förmiddagen spenderades med fröken Y på stan.

hon skulle införskaffa födelsedagspresenter och grejer till utlandsresa.

själv fixade jag en överraskning till min fina mamma.

hoppas hon blir glad.

bilder från dagen kommer sen som sagt.


denna vecka har även bjudit på två rejäla jympa-pass på friskis med Y.

så himla kul att ha någon att träna med.

verkligen något jag saknar hemma i sthlm.

men men.

hoppas att det snart kan bli en vana!


ikväll har jag bjudit svärföräldrarna på mat.

västerbottenpaj med kantareller.

som tack för husrum och mat i tid och evighet.

de var nöjda.

sen har jag suttit och läst på inför morgondagens uppgift i skolan.

kapillärprovtagning m.m

ska bli riktigt spännande.

lite nervös men ser verkligen fram emot dessa praktiska momenten!

det är mer min grej än att bara sitta och nöta in saker i huvudet.


nu har jag inte tiden att sitta här mer.

Ovido - Quiz & Flashcards