Alla inlägg den 6 september 2010

Av Singegerd - 6 september 2010 20:50

läste och läste och läste tills klockan slog halv fem.

då somnade jag till i soffan och insåg att det var dags att stänga böckerna för idag.

packade träningsväskan och drog ner till gym.

powerwalk på löpband och sen ett hårt core-pass. puh.

riktigt skönt.

ska försöka varva gym-träningen med mer grupp-pass.

undra vad det kan bli imorgon.


hem och åt gröt och smörgås.

standard men så gött.

kollat "halv 8 hos mig". äntligen tillbaka.

nu dricker man te och äter lite druvor. kollar "biggest loser".

klurar på om man ska kolla "the good wife" som även det sätter igång igen ikväll.

eller om jag ska lägga mig och läsa lite. hm.

ska bli en tidig kväll hur som helst.


nu ska jag dricka upp mitt goda te ur min underbart fina mugg.

Av Singegerd - 6 september 2010 13:52

måtte detta grupparbete gå smidigt.

och snabbt.

och att man får en syl i vädret.

3 artiklar. varav två på engelska.

plus en bok om omvårdnad i ett mångkulturellt samhälle.

ska läsas och sammanfattas tills fredag morgon.

hej då liv.


känner mig inte riktigt helt hundra på detta nej.

Av Singegerd - 6 september 2010 11:03

lyssnar på föreläsning om basal hygien.

viktigt.

blir att tänka på hemtjänsten där jag VET att folk är så otroligt slarviga med att använda handsprit. usch!


fram till tolv ska vi hålla på.

just nu är det paus.

mellan tolv och ett ska jag skynda mig att äta lunch innan det är dags för gruppdejt.

inte mycket klokare nu heller.

Av Singegerd - 6 september 2010 08:09

så mycket man vill ha. och behöver.

så lite pengar.

måste ha.

ny höst/vinter kappa.

vantar.

långärmade tjocktröjor.

nya jeans. eller. velour-tights från monki. hann inte med att köpa några förra året och såg nu att de fanns i höst igen. vill ha!


har gjort en garderobsrensning och lagt upp några grejer på tradera.

kanske man kan få ihop en slant och kunna köpa en av "vill-ha-sakerna" iaf.


Av Singegerd - 6 september 2010 07:49

sovit dåligt i natt.

måndag morgon.

trött.

att P vridit och vänt sig hela natten har ju inte heller gjort saken bättre.

hoppas få ta igen det i natt.

berodde förmodligen på stress över skola och otäck film vi såg.

nervklen eller vad.


helgen har varit bra.

fullt upp.

sett en hel del film. vissa bra. vissa dåliga.

etta på listan var ändå "sin nombre". lätt en av de bästa jag sett.


spenderade ett av mina presentkort jag fick i födelsedagspresent.

åhlens.

väldigt fina saker.

har ett presentkort kvar. Indiska.

svårt att veta vad man ska välja.

vill inte bara köpa vad som helst när det är presentkort.


gårdagen kändes även som en enda stor stressdag. suck.

skolan gör mig helt förvirrad.

all stress gör att jag glömmer bort vad jag ska göra.

vet inte ens vad jag ska göra just nu.

studiehandledningen säger mig ingenting.

har böckerna men vet inte kapitlen.

fyra veckor kvar innan examination ska göras.

både praktisk och skriftlig.

vill inte kugga mer.

praktiskt är ju mer min sak men när förvirringen är så här stor vete fan.

vill veta var när hur. och vill veta det nu.

föreläsning idag mellan 9-12.

sen träffa gruppen på nätet kl 13.

kanske man kan få lite klarhet i en del saker då.

vill ju att det ska kännas bra.

just nu gör det inte det.

glömmer bort varför jag ens gör detta.

eller för vems skull.


ikväll blir det träning.

sen bra tv.

"halv 8 hos mig" är tillbaka.


nu ska jag plocka undan innan skolan ringer in.





Av Singegerd - 6 september 2010 07:33

hemkommen till sthlm igen.


         

underbara höst.


     

fredag.

"firade" hemkomsten med ett glas Malibu och god middag.


        


                      

gött.


     


     


           

lördag.

strosade runt på djurgården.

rosendal.

tycka om.


    

avslutade dagen med god middag på "la cantina".


              

köpte lite nytt till köket för presentkort man fick tidigare.

stor fin kakburk. fyra underbara muggar.


  

lite pyssel hemmavid.


         


    

söndagsmys.



Av Singegerd - 6 september 2010 07:20

dalarna.


  

plötsligt blev det kallt.



       

bjöd svärföräldrarna på västerbottenpaj med kantareller.



   

jympade/gick på stan/fikade/promenerade i regn med Y.



                   

firade lillasyster och mormor som fyllde år.



   

åt tacos med M. 



       


    

umgicks med x antal djur och åt mammas goda mat.


               


        


          


           

plockade lingon i mängder.

Av Singegerd - 6 september 2010 07:15

bröllop.


 



 



  


      


        


  

Ovido - Quiz & Flashcards