Alla inlägg den 14 september 2010

Av Singegerd - 14 september 2010 23:40

läste till halv sex.

omvårdnades grunder-hälsa och ohälsa. hej hej.

sen mötte jag upp M i höstrusket. eller rusk och rusk.

jag älskar hösten.

alla färger och dofter.

luktar våta löv ute.

underbart!

eftersom klockan var så mycket gick vi runt och kollade skyltfönster.

prat om längtan att få flytta tillbaka hit och framtiden.

for upp till ica maxi och unnade oss några chokladbitar trots att det bara är tisdag.

två lindt kulor och en groda blev det för mig.

ska det va så ska det va.

lyx-choklad.

hem till henne och lagade god pasta.

kollade IDOL.

sen knallade jag hem i mörkret till svärföräldrarna.

pratat med mamma i telefon.

fina mamma.

pratade med min älskling som jag längtar efter.

drack en kopp te med svärmor och nu är det dags att tacka för sig.


imorgon vankas föreläsning 9-16 med paus för lunch. puh.

hoppas det är givande.


fortfarande ingen telefon så ska försöka gå förbi vid telia imorgon em och smila en aning så kanske jag får ladda den en timme eller två där.

så jag kan bli kontaktbar igen.



Av Singegerd - 14 september 2010 15:11

suck jag är så omotiverad.

är bara så himla trött.

börjar läsa och skriva med bra tempo men sen börjar ögonen falla ihop.

detta duger inte!!


tog lunch vid elva då grupparbetet var över.

när jag ätit så kastade jag ihop en sockerkaka.

både för jag va sötsugen + för att bjuda svärisarna på något fika till kvällen.

fikade en kakbit och drack en kopp te framför teven.

tänkte att fram till ett får jag slöa sen är det dags igen.

det jag inte räknat med var att jag somnade och vaknade klockan två.

nu har jag iaf läst en timme men ögonen vill inte lika mycket som jag vill.

dock får jag INTE ge upp än.

en timmes läsning är alldeles för lite.

måste iaf sitta till klockan fem.


nu har jag kokat mig ännu en kopp te för att få i mig lite styrka.

fortsätter det så här är jag ju tvungen att börja dricka kaffe.

inte okej!


åter till hälsa och ohälsa.

Av Singegerd - 14 september 2010 08:57

idag ska jag tamejtusan sitta med huvudet i boken hela dagen.

grupparbete nu om någon minut.

sen ska jag bara läsa läsa och anteckna.

hoppas bli inspirerad.


btw.

så köpte jag och C varsin trisslott igår.

trodde vi skulle dra hem stor vinsten.

jag skrapar min lott. får fram två 50kr, två 25kr, två 100 000kr och två klöver.

alltså var det bara ett nummer till att skrapa och chansen att jag skulle vinna någonting var ju relativt stor. hjärtat satt i halsgropen när jag skrapade sista.

vad tror ni jag vann?

ja. 25 kr.

helt sanslöst.

en ny lott blir det iaf. kanske det är en större vinstsumma på den. eller inte.


nu grupparbete.

Av Singegerd - 14 september 2010 00:17

 

min starka och fina vän.

jag är så dålig på ord.

lyssna är det enda jag kan göra.

Av Singegerd - 14 september 2010 00:07

och förresten.

så glömde jag min mobil-laddare hemma när jag åkte till dalarna.

inte så bra.

för nu har jag ingen telefon på hela veckan. suck.


hade ett långt och givande samtal med corny idag.

långpromenad och framtidsprat.

bra.


suck. hade tänkt skriva så mycket. men nu orkar jag inte.

och hälften är borta och glömt.


längtar efter P. min älsklingsman.


Av Singegerd - 14 september 2010 00:05

så stressad över skolan.

känns inte som om jag hinner något alls.

jag glömmer det viktigaste och blir bara förvirrad.

suck.

övade blodtryck idag.

roligt.

jag hade lågt som vanligt. 95/55.


imorgon ska jag vara så effektiv som det bara går.

nu jäklar ska jag fixa allt vad skola heter.

tentor. omtentor. seminarium. praktiska examinationer.

nu jävlar.

svära får man göra.

för nu är jag less på att känna mid korkad.

Ovido - Quiz & Flashcards