Alla inlägg den 21 september 2010

Av Singegerd - 21 september 2010 11:08

SCHEMA v. 40-44


Datum

Tid

Aktivitet

Lärare

Plats

v. 40

10 10 04

måndag

10.00-12.00

KURSSTART

Kursinformation på campus

Obligatorisk närvaro


Linnéa Warenius

Maria Svedbo Engström

Skrivsal 1


13.00-16.00

Vad är omvårdnadsforskning?

Campus

Obligatorisk närvaro


Malin Lövgren


Skrivsal 1

10 10 05

tisdag

10.00-13.00

Introduktion till mini-litteraturstudie med inriktning på omvårdnadsforskning.

Campus

Obligatorisk närvaro


Linnéa

S-lab

10 10 06

onsdag

08.00-09.00


09.00-10.00

- Forskningsprocessen.

Vad är en vetenskaplig artikel?


- Vetenskapsteori

Vad är vetenskap/ kunskap?

Förinspelade föreläsningar som diskuteras på Connect


Maria


Linnéa

Samtalsrum 6



Samtalsrum 6

10 10 07

torsdag

09.00-12.00

Statistik.

Streamad campusföreläsning


Malin

FÖ 2

10 10 08

fredag

13.00-15.00

- Kvalitativ forskningsmetod.

- Forskningsetik.

Förinspelade föreläsningar som diskuteras på Connect


Linnéa

Samtalsrum 10

V 41

10 10 13

onsdag

10.00-12.00

Kvantitativ forskningsmetod.

Förinspelad föreläsning som diskuteras på Connect


Maria

Samtalsrum 5

10 10 14

torsdag

09.00-12.00

Bibliotekskunskap, sökord, databaser.

Campus

Obligatorisk närvaro

Kristina Lönn

(Grupp 1)

Datasal 260


13.00-16.00

Bibliotekskunskap, sökord, databaser.

Campus

Obligatorisk närvaro

Ulrika Gabrielsson

(Grupp 2)

Datasal 260

V 42

10 10 19

tisdag

10.00-13.00


Examination. Artikelseminarium. Diskussion på Connect av 1 kvalitativ- samt 1 kvantitativ artikel.

Obligatorisk närvaro

Linnéa (Grupp A)


Maria (Grupp B)


Malin (Grupp C)

Samtalsrum 20


Samtalsrum 19


Samtalsrum 15

10 10 20

onsdag

13.00-16.00

Resurstillfälle för diskussion av mini-litteraturstudie på Connect.


Linnéa

Maria

Samtalsrum 2


Samtalsrum 5

V 43

10 10 27

onsdag

13.00-16.00

Resurstillfälle för diskussion av mini-litteraturstudie på Connect

(Inlämning av färdig studie i Kursmaterial och Inlämning senast kl 08.00, fredag 10 10 29).


Linnéa

Maria

Samtalsrum 2


Samtalsrum 5

V 44

10 11 02

tisdag

10.00-17.00

KURSSLUT

Examination och presentation av studie/ utvärdering av kursen.

Campus

Obligatorisk närvaro

Linnéa

Maria

S-lab

V223 a


fick schemat för nästa kurs. vi skulle tydligen bli kompenserade för att vi fått lov att vara så mycket på skolan trots att det är distans.

kanske bara är jag.

men tycker INTE att jag blir speciellt kompenserad.

Av Singegerd - 21 september 2010 07:23

idag vaknade man med ångest. ÅNGEST.

helt svettig.

som ett nervvrak.

stress.

stress över att jag idag skulle ha föreläsning mellan 9-12.

sen laga lunch. äta lunch. diska. städa. packa min enorma packning för 2 veckor.

började fundera över hur mycket. eller snarare hur lite jag skulle hinna vara med P den närmaste tiden.

hur mycket packning jag behövde ha med mig.

hur jag skulle hinna plugga mellan tågresorna.

alla pengar som går åt.

ångest ångest ångest.

låg och vred och vände mig hit och dit.

kom till slut fram till ett beslut.


min plan var att åka till falun i em.

stanna där tills torsdag em.

då skulle jag fara till mor och far på sax.

vill träffa mamma och systers barn innan de ska åka utomlands.

fredag vid lunch skulle jag sen ta tåget mot västerås med C för utflyttningsfest.

sen tillbaka till sax på lördag fm.

åter till falun söndag kväll.

sen vara i falun hela nästa vecka för tentaplugg och övningar.

stanna över den helgen också.

för att sedan gå på den första föreläsningarna för nya kursen.

PUST.

så var tanken.

MEN.

jag orkar inte.

eller jag kommer bryta ihop. gå in i väggen. vad som.

detta funkar inte.

jag pallar inte att leva i en väska så länge en gång till.


så nu blir det så här.

kanske inte sån stor förändring.

men det hjälpte mig lite denna vecka iaf.

åker till falun ikväll.

skola imorgon.

åker tillbaka till sthlm på kvällen.

hela torsdagen hemma och halva fredagen.

sen fredag em far jag till västerås för fest.

lördag fm åker jag till familjen i dalarna.

måndag morgon vidare till falun/skolan för tentaplugg.

stannar hela veckan tills efter kursstarten veckan därpå.

sen hem hit igen.

så. låter väl jäkligt hattigt ändå.

men det hjälpte mig denna vecka iaf.

behöver jag inte ha med mig så satans mycket packning idag.

och kanske inte så himla mycket sen heller.


pust.

nu ska jag dricka mitt te så jag blir lugn.



Av Singegerd - 21 september 2010 07:18

läste hela dagen. minus paus för lunch.

helt slut i huvudet på slutet.

allt är intressant men att sitta och plöja sida efter sida varje dag.

det tär på hjärnan ska jag säga.

men ack så smart jag kommer vara sen.

hur som.

fick ett sms av min man på dagen att han ville bjuda mig på en kärleksmiddag på kvällen.

min fina P.

så när kvällen kom gick vi till spännande turkisk restaurang.

åt otroligt god mat.

jag var skeptisk till en början.

men när tallriken kom in med min mat så fick jag nog lägga mig.

ugnsbakad gryta med scampi, champinjoner, chili och vitlök.

till det ris.

så himla gott!

 


dit ska vi igen!


Av Singegerd - 21 september 2010 07:09

ibland undrar jag om folk lever i en fantasivärld?

Ovido - Quiz & Flashcards