Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Rubrik saknas

Av Singegerd - 21 september 2010 07:23

idag vaknade man med ångest. ÅNGEST.

helt svettig.

som ett nervvrak.

stress.

stress över att jag idag skulle ha föreläsning mellan 9-12.

sen laga lunch. äta lunch. diska. städa. packa min enorma packning för 2 veckor.

började fundera över hur mycket. eller snarare hur lite jag skulle hinna vara med P den närmaste tiden.

hur mycket packning jag behövde ha med mig.

hur jag skulle hinna plugga mellan tågresorna.

alla pengar som går åt.

ångest ångest ångest.

låg och vred och vände mig hit och dit.

kom till slut fram till ett beslut.


min plan var att åka till falun i em.

stanna där tills torsdag em.

då skulle jag fara till mor och far på sax.

vill träffa mamma och systers barn innan de ska åka utomlands.

fredag vid lunch skulle jag sen ta tåget mot västerås med C för utflyttningsfest.

sen tillbaka till sax på lördag fm.

åter till falun söndag kväll.

sen vara i falun hela nästa vecka för tentaplugg och övningar.

stanna över den helgen också.

för att sedan gå på den första föreläsningarna för nya kursen.

PUST.

så var tanken.

MEN.

jag orkar inte.

eller jag kommer bryta ihop. gå in i väggen. vad som.

detta funkar inte.

jag pallar inte att leva i en väska så länge en gång till.


så nu blir det så här.

kanske inte sån stor förändring.

men det hjälpte mig lite denna vecka iaf.

åker till falun ikväll.

skola imorgon.

åker tillbaka till sthlm på kvällen.

hela torsdagen hemma och halva fredagen.

sen fredag em far jag till västerås för fest.

lördag fm åker jag till familjen i dalarna.

måndag morgon vidare till falun/skolan för tentaplugg.

stannar hela veckan tills efter kursstarten veckan därpå.

sen hem hit igen.

så. låter väl jäkligt hattigt ändå.

men det hjälpte mig denna vecka iaf.

behöver jag inte ha med mig så satans mycket packning idag.

och kanske inte så himla mycket sen heller.


pust.

nu ska jag dricka mitt te så jag blir lugn.



 
 
Y

Y

21 september 2010 10:10

jag förstår fortfarande inte hur dom tänker med distans!

http://yoohannaa.devote.se

 
Ronya

Ronya

22 september 2010 15:10

Y! På högskolan Dalarna tänker man inte speciellt mycket alls faktiskt.. :)

http://ronyaponya.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

<3

Av Singegerd - 29 mars 2012 14:15

finns inte mycket tid över för detta. funderar starkt på att lägga ner bloggen dessutom. men den får hänga med ett tag till ifall tiden och lusten plötsligt dyker upp igen.   Oscar är 9 veckor och 1 dag idag. tiden går så otroligt fort. ...

Av Singegerd - 6 februari 2012 14:41

så kom han äntligen. 12-01-25. vår Oscar. nu är jag komplett. min älskade älskade lillrumpa. ...

Av Singegerd - 23 januari 2012 19:14

att vara ensam hemma om dagarna och inte ha något att göra är inte så kul i längden. speciellt inte när man väntar på något.   idag har jag storstädat hela lägenheten från tak till golv. sen när det var över hade jag inga fler planer för da...

Av Singegerd - 21 januari 2012 16:43

vänta. det är det enda jag kan göra. redan nu är lillrumpan en självständig liten person som inte låter några datum hit och dit bestämma när det är dags att komma ut. bra. som det ska vara. även om väntan gör mig otålig och gör att  jag i...

Av Singegerd - 21 januari 2012 10:45

när man går på övertid finns det mycket tid att tänka över saker. efter två bra intervjuer på nyhetsmorgon kom hjärnan igång ordentligt. jag är uppfostrad med att jag ska gå min egen väg. att jag ska göra det jag vill och stå för min åsikt och ...

Ovido - Quiz & Flashcards