Alla inlägg den 8 september 2010

Av Singegerd - 8 september 2010 12:37

så där ja.

då har jag läst klart boken.

puh!

nu kan jag fokusera på de tre artiklarna.

en svensk och två engelska som sagt.

börjar med den svenska så jag vet hur jag ska lägga upp det hela.

men först nu en lunchpaus.

annars orkar jag inte.

lagat kyckling gryta och ris. gött.

sen blir det läsa och komma på frågeställningar.

har hela em plus hela morgondagen på mig.

borde väl komma en liten bit iaf.

på fredag morgon ska gruppen träffas igen och kolla av läget hur alla ligger till.

sen har jag resten av fredagen på mig att fortsätta.

måste försöka fixa det mesta innan helgen eftersom jag inte kommer kunna plugga speciellt mycket då. och söndagen måste jag dessutom ägna åt blodtryck-läsning och resa till falun.

blaj blaj. nu svamlar jag på. hur som.

jag ska nog klara detta.

har ju ganska mycket tid på mig. allt ska inte lämnas in förrän nästa onsdag kväll.

dock har jag ju både en praktisk examination att träna på och en vanlig tenta.

men men.

nu tar jag en sak i taget.


först mat.



Av Singegerd - 8 september 2010 08:05

onsdag redan.

hujedamej.


gårdagen.

föreläsning hela fm.

kändes dock tyvärr inte speciellt givande. mest en upprepning på vad man redan visste.

drygt när tre timmar gick bort som jag istället kunde suttit och läst artiklarna.

men men.

J ringde och vi bollade lite angående gruppuppgiften.

skönt att höra att jag inte är ensam med all stress, press, frustration.

bestämde att vi måste peppa varandra istället för att gräva ner oss.

bra ide.

spånade också på en julpysseldag för att lätta upp stressen innan jul.

lite tidigt att prata om sånt kanske men blev så uppstressad över att min praktik kommer sträcka sig ända in till andra advent.

hallå.

jag måste ju vara hemma och pynta för tusan.

hoppas för guds skull att jag har några dagars ledigt så jag kan fara hem till sthlm och julpynta i vår lägenhet mitt i praktiken.

inte okej att komma hem efter praktikens slut till en kal och mörk lägenhet.


hur som.

mellan 14-16:30 satt jag och intensiv-läste om allt mångkulturellt.

60 sidor blev det. tror lite av det fastnade iaf.

somnade till en halvtimme efteråt och vaknade i panik att jag missat träningspasset jag skulle på kl 18.

packade väskan och knallade yrvaken ner till gymmet.

en timmes step.

han som höll i det var inte nådig må jag säga.

tror aldrig jag svettats så mycket. men skönt var det och pigg blev jag.

hem för gröt och tv.

halv 8 hos mig och IDOL.

bra tv.

la mig i tid och läste lite till i boken.

inte så mycket kvar att läsa nu. puh.


var dock riktigt trött i morse.

är nog pga av allt läsande.

snoozade för första gången i en halvtimme innan jag orkade kliva upp.

men nu sitter jag här.

frukosten är uppäten och jag ska ta och klä på mig och sätta mig med boken igen.

hoppas jag får det sista läst på någon timme så jag kan börja med artiklarna sen.

idag blir det läsa läsa skriva skriva hela dagen.

ingen träning ikväll så jag hinner komma så långt som möjligt.

ska dessutom äntligen färga mitt dassiga hår så man blir att se ut som människa igen.


nu borsta tänderna.




Ovido - Quiz & Flashcards