Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Rubrik saknas

Av Singegerd - 8 september 2010 08:05

onsdag redan.

hujedamej.


gårdagen.

föreläsning hela fm.

kändes dock tyvärr inte speciellt givande. mest en upprepning på vad man redan visste.

drygt när tre timmar gick bort som jag istället kunde suttit och läst artiklarna.

men men.

J ringde och vi bollade lite angående gruppuppgiften.

skönt att höra att jag inte är ensam med all stress, press, frustration.

bestämde att vi måste peppa varandra istället för att gräva ner oss.

bra ide.

spånade också på en julpysseldag för att lätta upp stressen innan jul.

lite tidigt att prata om sånt kanske men blev så uppstressad över att min praktik kommer sträcka sig ända in till andra advent.

hallå.

jag måste ju vara hemma och pynta för tusan.

hoppas för guds skull att jag har några dagars ledigt så jag kan fara hem till sthlm och julpynta i vår lägenhet mitt i praktiken.

inte okej att komma hem efter praktikens slut till en kal och mörk lägenhet.


hur som.

mellan 14-16:30 satt jag och intensiv-läste om allt mångkulturellt.

60 sidor blev det. tror lite av det fastnade iaf.

somnade till en halvtimme efteråt och vaknade i panik att jag missat träningspasset jag skulle på kl 18.

packade väskan och knallade yrvaken ner till gymmet.

en timmes step.

han som höll i det var inte nådig må jag säga.

tror aldrig jag svettats så mycket. men skönt var det och pigg blev jag.

hem för gröt och tv.

halv 8 hos mig och IDOL.

bra tv.

la mig i tid och läste lite till i boken.

inte så mycket kvar att läsa nu. puh.


var dock riktigt trött i morse.

är nog pga av allt läsande.

snoozade för första gången i en halvtimme innan jag orkade kliva upp.

men nu sitter jag här.

frukosten är uppäten och jag ska ta och klä på mig och sätta mig med boken igen.

hoppas jag får det sista läst på någon timme så jag kan börja med artiklarna sen.

idag blir det läsa läsa skriva skriva hela dagen.

ingen träning ikväll så jag hinner komma så långt som möjligt.

ska dessutom äntligen färga mitt dassiga hår så man blir att se ut som människa igen.


nu borsta tänderna.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

<3

Av Singegerd - 29 mars 2012 14:15

finns inte mycket tid över för detta. funderar starkt på att lägga ner bloggen dessutom. men den får hänga med ett tag till ifall tiden och lusten plötsligt dyker upp igen.   Oscar är 9 veckor och 1 dag idag. tiden går så otroligt fort. ...

Av Singegerd - 6 februari 2012 14:41

så kom han äntligen. 12-01-25. vår Oscar. nu är jag komplett. min älskade älskade lillrumpa. ...

Av Singegerd - 23 januari 2012 19:14

att vara ensam hemma om dagarna och inte ha något att göra är inte så kul i längden. speciellt inte när man väntar på något.   idag har jag storstädat hela lägenheten från tak till golv. sen när det var över hade jag inga fler planer för da...

Av Singegerd - 21 januari 2012 16:43

vänta. det är det enda jag kan göra. redan nu är lillrumpan en självständig liten person som inte låter några datum hit och dit bestämma när det är dags att komma ut. bra. som det ska vara. även om väntan gör mig otålig och gör att  jag i...

Av Singegerd - 21 januari 2012 10:45

när man går på övertid finns det mycket tid att tänka över saker. efter två bra intervjuer på nyhetsmorgon kom hjärnan igång ordentligt. jag är uppfostrad med att jag ska gå min egen väg. att jag ska göra det jag vill och stå för min åsikt och ...

Ovido - Quiz & Flashcards